e-Kereskedelem: 2010. év
2010. január 01. írta: vecseilaszlo

e-Kereskedelem: 2010. év

A 2010-es évben írt dokumrentumok, prezentációk, értekezések, szakdolgozatok, elemzések, melyeket felleltem az interneten és kapcsolódnak az e-kereskedelemhez vagy az online marketinghez.
(ha hibás, vagy rossz linket találsz kérlek értesíts. Köszönöm!)

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

e-Kereskedelem: 2010. év

(ide kattintva visszatérsz az aktuális évhez)

Barnóth Zoltán: Tradicionális digitál – Van-e élet a CT-kampányok előtt?
"Barnóth Zoltán (MEC Interaction) a prezentációjában arra kereste a választ, hogy van-e élet a CT-kampányok előtt. A választ mi is hamar lelőjük: igen, van élet a CT előtt és brandingnek hívják." (forrás: Rabbit online media blog)

Bánóczy Zoltán: IH 2010 - Winnetou is Analyticset használ (Az Internet Hungary 2010konferencián elhangzott előadás a GoogleAnalytics mélységeittárja fel. Vigyázat! Csak erősidegzetű szakembereknek :-)

Bányai Adrián: Közösségi megosztás előnyei és alklamazása. Weboldalak felkészítése az új kommunikációs csatornák nyújtotta lehetőségekre.

Berényi Konrád: A web stratégiai piramis

Berényi Konrád: Hogyan kommunikálj?

• Berényi Konrád: Tartalom-újraelosztás, avagy védjük a tartalmunkat, vagy engedjük szabadon terjeszteni?
Az internetes közösségek és a hagyományos média viszonya

Bodó Balázs (BME Média Oktatási és Kutatási Központ, kutató) A drm-mítosz – mire jó és mire nem a másolásvédelem?
Az előadás elhangzott a 2010. november 4-i Könyvmarketing Konferencián. Összefoglaló a konferenciáról.

Bodó Balázs: E-könyvpiaci problémák és megoldások

Cassie, Emelia: The Complete Guide to Search Engine Optimization and Social Media Marketing (infografika)
(Vizuális útmutató a keresőmarketinghez és a közösségi médiához)

Csontos Zoltán (ügyvezető, NetPincér.hu): A fejlődő internetes vállalkozás kihívásai
Csontos Zoltán, a NetPincér.hu alapítója a cégépítésről beszélt a PC World e-kereskedelmi konferenciáján. Az előadás video formátumban megtekinthető

• Dr Baader & Baader: Hogyan viselkednek a felhasználók a keresők eredmény oldalain (fókuszban: Google SERP) és mennyire befolyásolja a hatékonyságot az AdWords hirdetés? Forrás: Dr Baader & Baader, digitális kommunikációs ügynökség  - www.baader.hu

Dr Baader & Baader: A Harry Potter plakát szemléltetése eye-tracking kutatással Forrás: Dr Baader & Baader, digitális kommunikációs ügynökség  - www.baader.hu

Damjanovich Nebojsa – Koleszár Péter: A domain nevek szerepe a keresőoptimalizálásban (pdf, p.4)

Dobó Mátyás (Doransky):Peer - Ügyfélszerzés és ügyfelek megtartása (pdf, p.49)
Dobó Mátyás (Peer) előadása az új internetes kommunikációs csatornák nyújtotta kihívásokról és lehetőségekről a PC World e-kereskedelmi konferenciáján. Az előadás video formátumban is elérhető

Etarget: Harapjon Ön is a karácsonyi kalácsból
Kis és középvállalkozások marketinges útmutatója. A karácsonyi útmutató az Etarget reklámhálózat kezdeményezésével jött létre az online marketingben élenjáró szakemberekkel együttműködve.

FPS: Milyen lépésekből áll egy honlap fejlesztés? - Internet alapú alkalmazás-fejlesztés folyamata
(FPS független design, webfejlesztő és on-line marketing ügynökség )

Gárdos Attila: A vállalton belüli közösségi média funkciók 5 szervezeti modellje (Jeremiah Owyang neves amerikai internet piackutató és internet kommunikációs szakember nyomán)

Gárdos Attila: 77 oldalas Facebook márkakövetői felmérés a DDB-től (elemzés ismertetése)
"Érdeklődve olvastam a Mashable kb. egy hete megjelent rövid cikkét, amely az Opinionway és a DDB Paris Facebook felmérése alapján egy érdekes infografikát közölt a Facebookon lévő legsikeresebb vállalatokról és a vállalatokat követőkről („lájkolókról)”. Örömmel láttam, hogy a „The Independent” e témában írt cikke végén publikálta a DDB ez év októberében készített 77 oldalas Facebook felméréséhez vezető linket."

Gárdos Attila: Mik az online felhasználók elvárásai a vállalatokkal/márkákkal szemben a velük történő online interakciók során? (elemzés ismertetése)
"Többek között erre az interneten keresztül kommunikáló (vagy még ezt tervező) vállatok számára alapvetően fontos kérdésre ad választ a CONE LLC, egy bostoni marketing tanácsadó cég, amely 1050 fős mintán idén szeptemberben végzett kutatási eredményeit publikálta november elején."

Gárdos Attila: Magyar internet kereskedelmi statisztikák - összefoglalók
1) KSH információk - háztartások
2) KSH információk - vállalkozások
3) EUROSTAT statisztikák
4) GKIeNet, Kutatócentrum, NRC felmérések

Gemius: E-kereskedelem 2009: Trendek és attitűdök az ekereskedelemmel kapcsolatban - Kutatás a magyar internetezők körében - Összefoglaló (pdf, 7 oldal)
A jelentés bemutatja a Gemius 2009-ben Magyarországon végzett, az internetes kereskedelmet vizsgáló kutatásának válogatott eredményeit. A kutatást a Gemius az Inda.huval, az Index.hu-val, a Velvet Networkkel, a Totalcar.hu-val, és a Portfolio.hu-val együttműködve végezte. A felmérés része egy Közép-Kelet-Európa számos országára kiterjedő e-kereskedelmmel kapcsolatos kutatási projektnek.

Gemius: Do you CEE - Internet penetráció életkor alapján a közép- és kelet európai régióban, 2010 (inforgafika)

gIA: Kötelező kampány az interneten (elemzés)
Közel 2 millióan kattintottunk valamelyik biztosítási oldalra a novemberi kötelező felelősségbiztosítás kampány közönségadatai alapján. A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési kutatás adatai alapján 2010. novemberében több mint 1,8 millió hazai internetező látogatta meg valamelyik biztosító, vagy biztosítás közvetítő cég weboldalát, ez a 2009 novemberi számnál 50%-kal magasabb érték.

gIA: Több mint két napot tölt a neten havonta a magyar (elemzés)
Összesen 240 millió órát lóg a honi netes populáció egy hónapban az interneten.

Google: Improving Online Conversions (e-Book, p.68.)
(Online konverziók javítása kezdőknek)

Google: What We Learned in 2010 (videó)
(Amit megtudtunk 2010-ben)
Take a look at some of the great insights we gleaned through research with partners in 2010!

Gróf Ákos: A nagy webáruház teszt(ek)
különféle piaci szegmensekben működő hazai webáruházak egyszerű, de látványos tesztelése, többek között az alábbi területekről:
Autógumi - Mobiltelefon - Műszaki - Cipőbolt - Bababolt - Műköröm - Könyváruházak - Fehérnemű - Játék - Kutyatápboltok - Táska - Ékszer - Parfüm - Étrendkiegészítő - Horgász webáruházak, stb...

dr. Gyenge Anikó (Ph.D.): Árva művek állami gondozásban – európai válaszok egy amerikai kihívásra
Az előadás elhangzott a 2010. november 4-i Könyvmarketing Konferencián. Összefoglaló a konferenciáról.

•  Horváth Győző (Hicomm Kft.): A webáruház a vásárló szemével - hogy webáruháza látogatóiból vásárlók legyenek (pdf, 24.p)
Horváth Győző (webaruhazelemzes.hu) a vásárlók szemével igyekszik webáruházakat vizsgálni: hol és miért hagyják el az internetes boltot a látogatók, mielőtt vásárlókká válnának. Az előadás a PC World e-kereskedelmi konferenciáján hangzott el. Az előadás video formátumban is elérhető

• Horváth Győző: Fókuszban a kiszállítás (pdf, p.31.)
Hogyan növeld a webáruházad ismertségét éskonverzióját egy nap alatt?
Az ingyenes kiszállítás, mint marketing és forgalomnövelő eszköz használatáról, előnyeiről.

• IAB.Hungary: IAB Hungary Adex 2010 (pdf, p.15)
Az IAB Adex a nettó online és mobil reklámköltést vizsgálja: Display – Search – Listings (vertikális (autó, állás, ingatlan), ár'összehasonlító) – Email, valamint a mobil hirdetést.
- IAB Hungary Adex 2010 -ben a teljes nettó online reklámköltés;
- az online reklámköltés nagysága, aránya a reklámtortából;
- az online reklámpiac növekedése;
- az online reklámköltés megoszlása;
- IAB Hungary Adex 2010 – mobilhirdetési piac

Ihász Ingrid: A display piac trendjei (elemzés)
"Az eMarketer blogján jött szembe az alábbi rút, de hasznos prezentáció az USA online reklámpiacának, azon belül is a display hirdetéseknek a trendjeiről. A megosztáson túl érdemes néhány gondolatot ki is emelni belőle."

Ihász Ingrid: Kiket is ért el a kampány…? (elemzés)
"Régi nyűgje a „tradicionális” hirdetőknek, hogy az online kampányok esetében a számos, sokszor nehezen értelmezhető statisztikai adat között olyan klasszikus mutatószámok nem jelennek meg, mint a célcsoportelérés mértéke és a célcsoport hirdetésekkel való találkozásának gyakorisága. A Gemiusnak van egy terméke, a ProfileEffect (gPE), ami pontosan arra jó, hogy az adott kampány által elért közönségről szolgáltasson adatokat. Ebben a posztban az ezzel kapcsolatos tapasztalatainkat osztjuk meg."

Ihász Ingrid: Nettó online reklámköltés, 2009
A tavalyi évhez hasonlóan idén is a Napi Gazdaság konferenciáján hozta nyilvánosságra az MRSZ és az IAB Hungary az előző évre vonatkozó, becsült nettó reklámköltési adatokat.

Ihász Ingrid: Közösségi média tények és trendek
"... A közösségi média és a közösségi oldalak az élet egyre több területére terjeszkednek ki.
A netezéssel töltött idő 15%-át közösségi oldalakon töltjük, hasonlóan nagy szeletet csak a Google kereső szakít még ki. (Forrás: gIA, 2010-06)
Az egy látogató által a közösségi oldalakon eltöltött átlagos idő havonta közel 10 és negyed óra, a nők esetében több mint 11 és fél óra, a 15-24 évesek körében pedig közel 16 és negyed óra. Az egy látogató által eltöltött idő alapján a top tartalmak és szolgáltatások között elsősorban játék oldalakat, hírgyűjtőket, társkeresőket, videómegosztókat és az Index címlapot találjuk a közösségi oldalak és a Google mellett. (Forrás: gIA, 2010-06) ..."

Ihász Ingrid - Ziegler Gábor: Kattintó Klikk - A Kattintók Krémje (p.17.)
A CEMP kiadványain kattintó közönségben az elért közönséghez hasonlóan felülreprezentáltak a prémium célcsoportok, ilyen módon szociodemográfiai profiljuk jelentősen eltér az összes hirdetésre kattintó felhasználókétól. Aki a CEMP kiadványain kattint hirdetésekre, jellemzően a nagyvárosi, magas státuszú, nagy vásárlóerővel rendelkező közönségbe tartozik.
 
IMRG Capgemini: e-Retail Sales Index Report
Rendszeresen publikált online értékesítési tanulmányok az angol e-kereskedelmi szektorról, külön összefoglaló irányítópulttal a legfontosabb adatokkal.

ISti (Internet Stratégia Tervező Iroda): Kék Duna Wellness Hotel - helyzetelemzés (pdf, p.15)
Ingyenes tanulmányrészlet.
„Megbíztuk az Internetstratégia.hu munkatársait, hogy vegyék nagyító alá a hotelünk honlapját. Azt ugyanis pontosan tudtuk, hogy évente közel 100.000 látogató érkezik az oldalunkra, amivel elégedettek is voltunk, de ezeknek a látogatóknak bottal üthettük a nyomát. A jelenlegi online megjelenéseink ugyanis nem működtek elég jól a vendégvonzásban.[...]” Kövesi Orsolya, üzemeltetési igazgató, Kék Duna Wellness Hotel
Tartalom: Kulcsszóvizsgálat - Helyezésvizsgálat - Trendvizsgálat - Weboldal elemzés - Konkurencia-elemzés - Ügyfélkezelés, kommunikáció elemzése - Közösségi kommunikáció

ISti (Internet Stratégia Tervező Iroda): Mit teszünk és mit nem a közösségi oldalakon? (pdf, p.18)
2010-ben a közösségi weboldalak mind a fogyasztók (magánemberek), mind pedig az eladók (vállalkozások) döntési szokásaikat egyre jobban meghatározzák. A közösségi oldalak szerves része kezd lenni az online kommunikációnak, már nem egy különálló rendszer, egy zár tér, ahova csak az ismerősök fotóit járt megnézni az ember. A hírek, információk megosztása hihetetlen ütemben növekedett és még fog növekedni az elkövetkező években.

ISti (Internet Stratégia Tervező Iroda): A NÉLKÜLÖZHETETLEN tényező ahhoz, hogy cége ne csak sodródjon az interneten! +7 lépés, amivel hatékonyan megalapozhatja a stratégiai tervét. (pdf, p.33)
Egy döntéshozó legrémisztőbb problémája: ha olyan helyzetben kell döntenie, amihez nincs elegendő információja és tapasztalata. Valószínűleg Ön is sok olyan helyzettel találkozik, amikor a megfelelő információk és tapasztalat hiányában kénytelen megalapozatlan döntést hozni. Különösen igaz ez a cége online megjelenésére. A hagyományostól jelentősen különböző világról van szó, ahol mások a játékszabályok, mások az eszközök, a módszerek, és az optimális eredményhez vezető utakat is máshogy tudja megtalálni. Rengeteg speciális ismeretet igényel az online világ. Nem meglepő tehát, hogy a döntéshozók a cégük, vállalkozásuk online megjelenésével, kommunikációjával kapcsolatban általában csak többszöri megbeszélések, egyeztetések után tudnak dönteni, és akkor is csak úgy, hogy nem 100%-osan biztosak saját döntésük következményében.

• iProspect: Keresőmarketing lehetőségek az online információkeresés és vásárlás tükrében  (bevezető)
A Searchandise Commerce és a comScore közreműködésével készített The Value of Retail Search and Position címmel új kutatást az iProspect. Az amerikai felmérés többek között azt vizsgálta, hogy milyen tényezők alakítják, vagy épp akadályozzák az online vásárlást; mekkora arány keresgél a neten, de vásárol aztán az offline világban; hogyan ítélik meg a vásárlók a keresési találatokat; illetve milyen hozzáadott értéket jelentenek a keresőmotorok és az oldalon belüli keresési lehetőségek a folyamatban. (forrás: MarketingInfo - marketing tudásportál)
The Value of Retail Search and Position (pdf, p.19)

Kerényi Sára: Vállalatok reklámozási szokásaiban fellelhető különbségek
Eltérések az online marketing eszközök használatában, a mikrovállalkozások, a kis- és középvállalkozások, valamint a multinacionális vállalatok szemszögéből.

Kis Ervin Egon (elnök, http://szek.org/szek.org/): E-kereskedjünk-e? (pdf, p.32)
Kis Ervin Egon, a SzEK.org elnöke a PC World e-kereskedelmi konferenciájának nyitóelőadásában a webáruház-nyitás legfontosabb tudnivalóiról és a legnagyobb veszélyekről beszélt. Az előadás video formátumban is elérhető.

Kis Ervin Egon: A Vatera.hu 10 éve (blogbejegyzés, számokkal illusztrálva a Vatera 10. szülinapi bulija alkalmából)

Klikkmánia: Kedvenc étel kampány - Keresőmarketing esettanulmány - Amikor nem az eladás a cél (pdf, p.13)

Klikkmánia: Képes hirdetések a Google AdWords tartalmi hálózatán - Keresőmarketing esettanulmány (pdf, p.2)

Klikkmánia: Torkos Csütörtök - Keresőmarketing esettanulmány - klikkek 4 Ft-ért (pdf, p.14)

Koronics Krisztián: Infographic of Social Media Equivalents in Hungary (infografika)
Érdekes infografikai összehasonlítás a hazai és a külföldi közösségi média-szereplőkről.

Kutatócentrum: E-Shopping Report 2010 (elemzés)
A hazai internetezők online vásárlási szokásait, kapcsolódó attitűdjeit és az elektronikus kereskedelem trendjeit vizsgálja.

• Lakos Péter: A magyarországi könyvforgalom alakulása 2010-ben
"Nem olyan régen jelentek meg a tavalyi évre vonatkozó könyvforgalmi statisztikák az MKKE honlapján, melyekkel még a szakdolgozatomban (vagy üzleti tervemben) foglalkoztam." 

• Lakos Péter: Bibliosz - Magyarország legnagyobb könyves e-piacterének üzleti terve (pdf)

Mecséri Ildikó (kereskedelmi és minőségirányítási vezető, eBolt Kft.): Minőségbiztosítás az internetes áruházaknál (pdf, p.24) 

Mecséri Ildikó (eBolt) a minősítési rendszerekről és azok hasznáról beszélt a PC World e-kereskedelmi konferenciáján. Az előadás video formátumban is elérhető

Microsoft Advertising: Online marketing esettanulmányok - 2010 Global Case Study Compendium
(Az esettanulmányok futtatásához Silverlight telepítése  szükséges - Mi az a Silverlight? Microsoft Silverlight a Wikipédiából)
Különböző online marketing kampányok esettanulmány jellegű rövid, illetve szöveges és képes bemutatása, összegzése.

Nagy Béla (kereskedelmi igazgató, Gyomai Kner Nyomda Zrt.): Nyomdák a digitális világban – E-book kompromisszunok nélkül
Az előadás elhangzott a 2010. november 4-i Könyvmarketing Konferencián. Összefoglaló a konferenciáról.

•  Nagy Péter Tamás: Egy webáruház felépítése és elindítása az e-kereskedelem vizsgálatán keresztül - szakdolgozat (pdf, p.89)
"A kereskedelem a világhálón kezdetben lehet, hogy veszteséges lesz, de biztosan azzá fog válni, ha nem kerül oda!"

Nagy Tamás (alias Terepnapló): Vélemény 2.0 - közösségi média könyv (pdf, p. 116)
"Ez az anyag alapvetően a blogban korábban is olvasható 2007 és 2009 közötti bejegyzésekre támaszkodik, egy-egy a közösségi média kapcsán vizsgált kérdésről összesítve a különálló bejegyzésként elérhető információkat, egyúttal valamilyen szinten „hidat képezve” a témák között.
Lehetőség szerint törekedtem arra, hogy a legtöbb esetben az aktuális hírek, és információk birtokában frissítsem az egyes fejezetek tartalmát, illetve ahol nem magyar nyelvű cikkeket, tanulmányokat, információkat dolgoztam fel, minden esetben megtalálható a forrás, így a szövegek eredeti nyelven is olvashatók.
Az e-book alapvetően teljesen ingyenes. Másrészt abban az esetben, ha hasznosnak találtad az ebben olvasottakat, egyúttal szívesen segítenéd a beteg gyerekek gyógyulását, kérlek támogasd a Heim Pál Gyermekkórház Alapítványát átutalásoddal. A 2008-ban 100 éves Heim Pál kórház Európában az elsők között volt, és ma is a legrangosabb intézmények sorában jegyzik." 

• Netkutatások.hu: KSH - V. Internetes kereskedelem, 2010 (kiadvány)
A lakosság 18%-a, az internetezők csaknem 27%-a éven belül vásárolt az interneten. A legutóbbi vásárlás időpontjának megoszlása azt mutatja, hogy 46% 3 hónapon belül, 35% 3 hónapnál régebben, de még egy éven belül és 19% egy évnél régebben vásárolt ily módon. Az interneten valaha is vásárló internetezők 46%-a nő, 54%-a férfi, tehát a férfiak bátrabbak az ilyen aktív internetes tevékenységekben.

•  Netkutatások: Az EU-tagországokban az internetes vásárlások elterjedtsége, 2010

• Neo Interactive: Digitális Média Tények Könyve 2010 (pdf, p.52)
"Változik. Nem csak a világgazdaságra vagy Magyarország elmúlt egy évére jellemző ez a megállapítás, hanem szűkebb pátriánkra is, a hazai digitális marketingre és médiára. A sokszor váratlan és gyors változások szelét némi túlzással a bőrünkön érezzük. Most történnek a dolgok, újraosztják a lapokat, semmi nem állandó. És erre felkészülni és folyamatosan reagálni kell. Embert próbáló feladat, ezért tehát a sikeres túléléshez az eddigieknél is fontosabb az információ, a tájékozottság, a történések követése, ha lehet, előrejelzése...."
Soós Gergely, Neo Interactive, ügyvezető 

•  dr. Nyeste Gábor: Hogyan építsünk jó webáruházat?
"[...] Mi a különbség egy egyedi fejlesztésű, illetve egy web-shop csomagot értékesítőtől vásárolt web-áruház között; hogyan kell jó web-áruházat felépíteni, annak mik a legfontosabb ismérvei? [...] Ha már van webáruházunk, azt a keresőknek is látniuk kell! A keresők önmagukban nem termelnek árbevételt, a tényleges profithoz vásárlók is kellenek! Hogyan tudjuk a potenciális vásárlókat elérni?"
(dr. Nyeste Gábor az fps webügynökség ügyvezetője)

Dr. Ormós Zoltán (ügyvéd): Jogok és kötelességek, amelyekről ritkán hallani - Az elektronikus kereskedelem jogi háttere (pdf, p.15)
Ormós Zoltán ügyvéd a PC Wolrd e-kereskedelmi konferenciáján beszél a webshopokkal kapcsolatos jogokról és kötelezettségekről, amelyekről ritkán hallani. Az előadás video formátumban is elérhető.

Orova Balázs (értékesítési vezető, vatera.hu/teszvesz.hu): 1 millió potenciális vásárló azonnal !? (pdf, p.12)
Orova Balázs a PC World e-kereskedelmi konferenciáján annak lehetőségét mutatta be, miként lehet az online kereskedelembe bekapcsolódni akár saját webáruház nélkül is.
Az előadás video formátumban is elérhető.

Pingdom: Internet 2010 in numbers (statisztikák)
(2010: az internet számokban)
What happened with the Internet in 2010?

Polgár Szilvia: A reklámpszichológia kialakulása és fejlődése (online dokumentum)
"Amióta a társadalom képes fölösleget termelni, azóta van szükség kereskedelemre. Azonban semmit nem lehet eladni, ha a megcélzott vásárlók nem tudnak a létezéséről. Tulajdonképpen mindent reklámnak lehet nevezni, aminek célja az, hogy valamilyen árut, szolgáltatást ismertessen meg a közönséggel. Ez lehet akár csak egy cetli a kapun, vagy egy árulkodó név, egy cégér a bolt bejárata felett."

Ráczné Hegedűs Klára (MPL értékesítési vezető): A polctól a bankszámlánkig - Rugalmas logisztikai megoldások webshop-oknak (pdf, p.7.)
Ráczné Hegedűs Klára, az MPL értékesítési vezetőjének előadása a PC World e-kereskedelmi konferenciáján. Az előadás video formátumban is elérhető.

Rung András (webergonómiai tanácsadó): Jelentős eladási hatákonyságnövelés néhány nap munkával (pdf)
A 2010. november 10.-én elmondott előadásomat itt a blogban is elérhetővé teszem, hogy aki nem jutott el a használhatóság világnapjának alkalmából tartott rendezvényünkre, az mégis olvashassa a pdf formátumú prezentációt (4 Mb).

Rung András (webergonómiai tanácsadó): Usability and web analytics (Hogyan használjuk az web analitikát oldalunk fejlesztésében; prezi.com)
A prezentáció tartalma: az ismert és gyakran nézegetett adatokból milyen nem triviális összefüggéseket lehet felfedezni azzal kapcsolatban, hogy oldalunk miképp lehetne felhasználó központúbb.

Sándor Szabolcs: Közösségimédia-mértan
" [...] hogyan mérjük a közösségi média marketinget, honnan tudhatjuk, hogy megéri-e amit csinálunk, és vajon mennyibe kerül egy fogyasztó elérése?"
Tartalomjegyzék: Bevezetés - Méréselmélet - A közösségi reputáció mérése - A közösségmenedzsment mérése - A közösségépítés és az akció típusú eszközök megtérülése - A Facebook rajongói oldalak mérése - a Twitter mérése - a blogok mérése - a médiamegosztók mérése - Összefoglalás - Impresszum

• dr. Skriba Judit: Reklámköltés 2010 (video)
Dr. Skriba Judit vezetésével a Magyar Reklámszövetség 11. alkalommal becsülte meg a magyar reklámpiac nettó reklámköltési adatait, melyet a Napi Gazdaság konferenciáján hozott nyilvánosságra.

Spányik Balázs (Fejlesztő, jateknet.hu): Nem létezik ingyen ebéd? Avagy mennyibe kerül a 125 centiméteres Micimackó plüssfigura? (pdf, p.11)
Spányik Balázs, a jateknet.hu fejlesztője a ingyenes, nyílt forráskódú webáruház-motorok terén szerzett tapasztalatairól beszélt a PC World e-kereskedelmi konferenciáján. Az előadás video formátumban is elérhető.

Szabó Ákos: Hol van a pénz?
"Szabó Ákos (Adaptive Media) is kérdezett az Internet Hungary-n, mégpedig azt, hogy hol van a pénz, hol van az a ~3 milliárd forint, ami megjelenhetett volna az online piacon, ha a top 10 hirdető „rendesen”, azaz az internet reklámköltésből való részesedésének (14,4%) megfelelő mértékben költ online. (forrás: Rabbit online media blog)

Dr. Szemere Gabriella (Sanoma Budapest, Polc.hu és könyvkiadási vezető): e-könyv & e-magazin
Az előadás elhangzott a 2010. november 4-i Könyvmarketing Konferencián. Összefoglaló a konferenciáról.

Szigetvári József (Lapigazgató, Olcsobbat.hu/Kirakat.hu): Így tűnjünk ki a tömegből! (online)
Szigetvári József, a kirakat.hu/olcsobbat.hu lapigazgatója az árösszehasonlító oldalak szerepéről és az internetes kereskedelem lehetőségeiről beszélt a PC World e-kereskedelmi konferenciáján. Az előadás video formátumban is elérhető

Tupacko: Színvilág a webdesignban (áttekintés)
Összeszedtem az időmorzsáim és a gondolataimat, az összegyűjtött segédeszközöket és megpróbálok körüljárni, hogy milyen szín, mit jelent, mire kell figyelni a színek kiválasztásánál és a többi, és a többi …

Vecsei László: Üzleti célok és a használhatóság
Miként támogatja egy website használhatósága a kitűzött üzleti célok elérését?

Vértes János: Remarketing, retargeting, behavioral targeting and MORE
"Vértes János a Media Hungary-n a viselkedés alapú targetálásról, a hagyományos célzáshoz képest a hasonlóságokról és különbségekről, a cookie-ra épülő technológia korlátairól tartott előadást."

Vojnits Bálint (Szervezet-fejlesztés, HR Café főszerkesztő): Online Piaci Körkép Magyarország 2010
"Az elmúlt 15 évben a pénzügyi szféra az online beruházások mögé állt. Azzal, hogy meghitelezték az online vállalkozásokat, egyre több szereplő számára tették lehetővé a fejlődést. Elindult a verseny egy új (online) világban felnövő, új fogyasztói filozófiára épülő Y generáció kegyeiért. A telekommunikáció és az informatika az információcsere új színterévé vált. A high-tech és mobil termékek, szolgáltatások mára a hagyományos értékeket képviselő fogyasztói társadalom számára nélkülözhetetlenné váltak."
Tartalom: Előszó - Bevezető - A módszertan - Környezeti jellemzők - A humán erőforrás értéke - Online szerepkörök - 14 online arc

Walitschek Csilla (Libri Zrt., ügyvezető igazgató): A könyvpiac helyzete – ötletek, hogy jobb legyen
Az előadás elhangzott a 2010. november 4-i Könyvmarketing Konferencián. Összefoglaló a konferenciáról.

Webáruházemelmés.hu: Futár cégek kiszállítási árai 2010
Összehasonlító táblázat a 24H, a DPD, a Futar.hu, a GLS, a GTR, az MPL, a Pick Pack Pont, a PPS, a Royal Sprint, az S-print, a Sprinter, a Trans-o-flex és az XPS futárcégek árai és szolgáltatásai alapján. (forrás: webaruhazelemzes.hu/)

WordStream: Do You Know Who's Watching You? (infografika)
(Tudod ki figyel téged?)
Your lack of privacy on the internet

Zajdó Csaba (ügyvezető, Webshop-Experts Kft.): Hatékonyságnövelés webáruházaknak, avagy több vevő azonos költségből (pdf, p.31)
Zajdó Csaba (Webshop-Experts Kft.) előadása a webáruházak hatékonyságnöveléséről a PC World e-kereskedelmi konferenciáján. Az előadás video formátumban is elérhető

   ------------------------------------------------------------------
e-kereskedelem: 2013. év | e-kereskedelem: 2012. év |
e-Kereskedelem: 2011. év | e-Kereskedelem: 2010. év |
| e-Kereskedelem: 2009. év | e-Kereskedelem: 2008. év |
-------------------------------------------------------------------

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

 
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: 
könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr962582123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása