Íme egy pofonegyszerű használhatósági alapelv, aminek hasznát veheted. Próbáld ki egy tárgyaláson, ahol nem akarnak kellő hangsúlyt fektetni a felhasználó szempontjaira! Vesd be bátran, ugyanis megcáfolhatatlan! Mivel az ember alaptermészetéből következik, nem könnyű találni érvet, ami ellenkezik vele.
Forrás: JUzer EXpiriensz - A felhasználó értékes élménye: Csak semmi agymunka!
Szerző: Bővíz László, használati élmény specialista
"Ha valami jelentős időráfordítást igényel — mindegy, ha valójában nem, elég ha úgy tűnik — akkor biztosan nagyon kevesen fogják használni.
Az alapelvnek igen változatos következményei vannak weben és nem weben egyaránt:
- Derüljön ki egy weblapodról 2 mp alatt, hogy miről szól;
- A fontos dolgok eléréséhez ne kelljen kettőnél többet kattintani;
- Ne magyarázd, hogy mit hogyan kell csinálni rajta, hanem tedd magától értetődővé;
- A lényeges és összetartozó részek ne szanaszét heverjenek a lapokon, hanem álljanak össze kerek egésszé;
- Ne használj bonyolult nehezen érthető nyelvezetet;
- Messziről is olvasható betűvel írj a cégtábládra;
- Címezd meg előre a válaszborítékot, ha szeretnéd, hogy sokan válaszoljanak neked;
Szeretni fognak a felhasználóid/vevőid, ha" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.