A kereskedelemben kiemelten fontos a rendszeres statisztikakészítés, a mérések vizsgálata időről időre. A forgalmi statisztikák mutatják meg, mennyire megy vagy éppen nem megy üzletünk, de az egyes termékek fogyása is befolyásolja, mivel kell még foglalkoznunk és mely termékkör kereskedelme elfogadható.
Forrás: DuracellTomi Google blogja - Hírek, leírások, ismertetők a Google termékeiről, programozásról, informatikáról
"Egy weboldal látogatottsága épp ilyen fontos statisztikai adat, hiszen ebből láthatjuk, mennyi potenciális vásárló érkezik hozzánk erről a csatornáról az üzletbe bekóborló nézelődőkön kívül. A weboldal látogatottságának mérésére sok oldal vállalkozik kisebb nagyobb sikerrel, azonban eddig még egyik sem adott számomra olyan részletes analízist és olyan fegyvertárat, mint a Google Analytics.
Sokak számára a Google Analytics használata kimerül a mérőkód beépítésénél, a látogatók és oldal letöltések nézegetésénél, pedig ez az eszköz ennél sokkal többre képes. Internetes kampányaink mérésében – legyen az banneres hirdetés vagy például egy hírlevél – sokat segít néhány egyszerű beállítás segítségével.
A mérés öt dimenziója
Ahogy azt az Analytics súgója is leírja, a kampányok mérésére öt dimenziót, öt különböző csoportosítást kínál a rendszer:" ... >>
Kapcsolódó cikkek:
Google Analytics: kampányok mérése – 2. rész
Google Analytics: kampányok mérése – 3. rész
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.