A Spamkérdés már hazánkban is az online marketing egyik legégetőbb problémájává vált. Egyrészt a felhasználók mindennapjait keserítik meg, másrészt azokat a cégeket gátolja, amelyek hatékonyan szeretnének élni az e-mail marketing eszközével. Hogyan lehet LEGÁLISAN, és hatékonyan ügyfeleket szerezni e-mailek segítségével?
Forrás: Webcomm - Internethatékonyság - online marketing
Szerző: Bogschütz Dániel
"Először is érdemes különbséget tenni e-mail marketing aktivitás és a SPAM-ek kiküldése között. A Spam egy kéretlen reklámüzenet, ami felhasználói hozzájárulás nélkül, tömegesen kerül kiküldésre. Ez a tevékenység egyrészt a felhasználók számára visszataszító hatású, másrészt már jó ideje itthon is törvényileg tiltott.
A 2001. évi CVIII. Törvény rendelkezik az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről. Ebbe a kategóriába tartozik a Spamek kiküldése is, a törvény szerint reklámtartalmú e-mail üzenet kizárólag a felhasználó előzetes és írásos beleegyezésével küldhető.
Hazánkban is egyre inkább figyelnek az Internettel kapcsolatos visszaélésekre, bizonyított Spammer tevékenység esetében súlyos pénzbüntetésekre lehet számítani.
A Spam következményei
A Spammelés következményeit két csoportra érdemes bontani. Egyrészt beszélhetünk az előbb említett törvényi szigor foganatosításától, másrészt a felhasználói/rendszeri „bosszúról”.
Ezek közül vannak igen súlyos következmények is. Sok esetben kerülnek fel vállalatok internetes „feketelistára”, ezenkívül" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.