Árösszehasonlító és online aukciós kombó: létrejött az Árukereső és az Allegro deal
2009. augusztus 27. írta: vecseilaszlo

Árösszehasonlító és online aukciós kombó: létrejött az Árukereső és az Allegro deal

Az Árukereső árösszehasonlító, Magyarország leglátogatottabb vásárlási tanácsadó oldala felkeltette a Naspers médiabirodalom érdeklődését. Nemcsak felkeltette, hanem meg is tartotta, mivel 2009 július 23-án, többszörös és illendő körbetáncolás után, megszületett a deal: többségi arukereso.hu tulajdon került az Allegro cégcsoporthoz, amely a Naspers CEE internet szakosztálya. Így futnak össze az olcsó árak szálai az Allegro kezében itthon (is): Árukereső árösszehasonlító, ill. az online aukciós Vatera és TeszVesz, de ennél sokkal többről van szó.

Forrás: árukereső.hu

Hogy ki az az Allegro? Igazán nem ismeritek?
Az Allegro a Naspers médiabirodalom Kelet-európai internetes divíziója, amely következetes stratégaként tematikusan terjeszkedik a CEE régióban. Elég ha annyit mondunk, hogy a Vatera. Igen, ők voltak. Aztán a TeszVesz. Igen, ők is. És most az Árukereső. A 2008-as internetes kereskedelmi oldalak akvizícióit tekintve nem volt sok mozgás, mígnem, ahogy Rabbit (Ihász Ingrid) fogalmazott "az egyetlen nagy értékű akvizíció a Vatera eladása" meg nem történt (hírbehozó ezt sikersztorinak hívta). A 2009-es évben kiemelkedő szerzemények sorába most pedig méltán kerül be az Árukereső, a hazai első számú vásárlási tanácsadó, amely valójában nemcsak a hazai piacon működik, hanem még 5 másik országban is (részletek lent).

Mit tartogat az Allegro - Árukereső megállapodás?


 

Szárazan szólva, az Árukereső a boltok árait és kínálatát összegyűjtve bemutató portál. Mit tartogathat hát egy Allegro szinergia (ami leginkább úgy hangzik, mint egy üdítőreklám)? A kettőt összetéve egészen izgalmas eszmefuttatások indulhatnak útjára. Túl azon, hogy a hazai numero uno árösszehasonlító vásárlási kalauz az arukereso.hu, ami egy sor másik országban még a top helyen szerepel, az Árukereső egyben egy profi e-commerce oldal is, a Vevővel a szeme előtt. Egy 'vásárlási egyéni és közösségi élményoldal', amely a tulajdonosi körnek köszönhetően, potenciálisan még többet tud profitálni a cégcsoport további tagjainak regionális ill. hazai piaci tapasztalataiból, abból, hogy hogyan lehet még jobban a felhasználók kíváncsiságát, infóigényét kielégíteni.

Az Árukereső külföldi és hazai szinergiára támaszkodhat, a cégen belüli know-how áramlás, tudásmegosztás ill. értékes statisztikai, trendbeli és általában véve piaci információk az Allegro csoport tagjai közt erős fejlődési lehetőségeket rejtenek magukban. Ha jobban megnézzük, akkor már most több az Árukereső, mint egy "sima árösszehasonlító" ahol ott vannak az árak, aztán szevasz. Vannak tippek, vannak vélemények, videók, stb. Vagyis már most Vásárlási tanácsadó is egyben, különféle hasznos vásárlási tanácsokkal (pl. Hogy válassz GPS vagy TV készüléket? Mi a különbség a Full HD és a HD ready között? stb.), egy folyamatosan formálódó vásárlói közösséggel (pl. Nokia 5800 kontra iPhone tábor), és a nekik és velük megálmodott vásárlási vízióval.

A régióban van már példa arra, hogy mennyire remekül tud együttműködni egy új cuccokat bemutató árösszehasonlító vásárlási tanácsadó és egy használt cuccokat pörgető online aukciós oldal. A jó vásárlási kombinációra példa mondjuk a közép-kelet-európai régióban leginkább a cseheknél és lengyeleknél van (nem meglepő módon), pl. Lengyelországban a Ceneo.pl-Allegro.pl míg Csehországban a Heureka.cz-Aukro.cz ár összehasonlító - aukció kombót lehetne példaként felhozni. Remekül működik pl. az új és használt termékek együttes megjelenítése, továbbá a vásárlói vélemények valamint a szakértői tesztek egyidejű bemutatása - szinte 3D-ben, felhasználóbarát módon tálalva a még interneten kutakodó vásárlók számára egy termék (vagy akár bolt) előnyeit, hátrányait. Végső soron, a vásárló (azaz mi valamennyien) ebből az egészséges versenyből profitál(unk).

Mi változik az Árukereső oldalán?
Rövid verzióban, az arukereso.hu megtartja a saját nevét és az árösszehasonlító oldal főbb karakterét is, vagyis nem lesz allegrósítás, a felhasználók sem feltétlenül veszik majd észre a változást. Az igazi változás tovább fő a kukta alatt a nyári hőségben, az őszi iskolakezdésnél, a karácsonyi hajrában, és azon túl is. Hiszen az igazi változás, mint fent említettem, alapvetően a több e-kereskedelmi, web vásárlós oldal együttműködéséből lesz, de ez nem arculati szinten. Inkább a mélyszerkezetben. Nyilván a belső struktúrában is tovább csiszolódnak az egyes mozzanatok. Ami biztos, hogy nem változik, az az abba vetett hit, hogy egy jó oldal, jó tartalommal, amely a felhasználókat tartja elsőnek csak jót jelenthet felhasználóknak, boltoknak - hazai és regionális szinten egyaránt.


További kiegészítő infók:

Naspers


 

 

 

 

 

 

 

 


Forrás: HWSW.hu

A Naspers Dél-Afrikában jött létre, eleinte lapkiadó vállalatnak indult 1915-ben, aztán csaknem egy évszázad alatt akkorát nőtt, hogy most már jogosan hívják a céget médiabirodalomnak - a Naspers cégek szerte a világon ott vannak. Internetes, print, elektronikus cég tartozik az érdekeltségei közé. Brutális trófeagyűjteményük van online aukciós oldalakból (lengyel, kazahsztán Allegro, a bolgár, szlovák, román, cseh Aukro, a dán, norvég, svéd QXL, a svájci, osztrák, görög Ricardo, orosz Molotok, stb. stb.). Az utóbbi években startoltak rá a Közép-Kelet Európában kialakult posztszoc webes gyöngyszemekre az Allegron keresztül. Világméretű médiavisszhangot 2007-ben a lengyel (akkor már brit tulajdonban levő) Allegro online aukciós oldal felvásárlása révén biztos kapott (nem csoda, az Allegro a negyvenmilliós lengyel piac vezető aukciós portálja). 2008-ban jött az állítólag inkább férfias Vatera (bennfentes szerint több mint 1.5 milliárd Ft-ért, hivatalos beszámoló szerint meg 3.7 milliárdért ...) és az állítólag inkább nőies TeszVesz többségi bevásárlás. A férfias-nőies Árukereső portál felvásárlásával a magyar árösszehasonlító portálok közötti legerősebb cég tulajdonosává vált a Naspers internetes divíziója.

Árukereső
Az Árukereső árösszehasonlító vásárlási portál 2004-ben alakult, és azóta Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldalává nőtte ki magát. Amint a deal is mutatja, az Allegro úgy gondolja, hogy az Árukereső valamennyi oldala, a hazai arukereso.hu, ill. a román compari.ro, a portugál precos.com.pt, a cseh seznamzbozi.cz, a bolgár pazaruvaj.com, és a török ucuzu.com még több növekedési potenciállal is rendelkezik, és különösen jól illeszkedik az eddigi Allegro-s CEE szerzemények sorába (ez így is van). Az Árukereső kínálatában megtalálható internetes boltok gyakorlatilag mindent árusítanak (igen, azt is): digitális videokamera, netbook, mp4 lejátszó, telefonok, hajvasaló, fűnyíró stb. mind mind együtt, a legnépszerűbb termékek, árak és boltok szerint rendezve. A sok és sokféle webáruház partner teszi lehetővé az Árukereső felhasználók számára, hogy a különböző vásárlói igények szerint gyorsan
 és könnyen megtalálják az olcsóbbat, a jobbat - márkás és nem márkás termékek terén egyaránt. Plusz kifejtsék a véleményüket mások okulására.

Internetes vásárlási statok (Pew Internet research)
81%: az internet felhasználók négyötöde online kutatgat vásárlás előtt
43%: az internet felhasználók csaknem fele még mindig frusztrálódik amiatt, hogy nincs megfelelő infó egy-egy termékről az interneten
66%: az internet felhasználók kétharmada már vásárolt a neten, de többségük aggódik a biztonságos vásárlás miatt.
Csak 2000 és 2007 között több mint 500%-kal nőtt az internetes vásárlás

Social buying - közösségi vásárlás
Social buying, vagyis a közösségi vásárlás, a lehető legjobb vásárlási élménnyel. Efelé haladunk egyre inkább (Tweebay, Buywithme, OfferGrapevine). Van egy praktikus és gyors Árukereső árösszehasonlító funkció: hol a legolcsóbb ez a laptop vagy az az ipod, de ez már nem elég. Vagy mit mond róla XY, ez sem elég, már fórumokon megszokott. De az már nem annyira szokványos, hogy mit mond róla az én ismerősi köröm többsége például, vagy hogy ki az, aki néhány percnyi távolságra van tőlem, és gyorsan meg is nézhetem az övét például. Vízió, de nem túl távoli. És egy rakat jó webkereskedelmi oldallal még jobbakat lehet kitalálni.

Kapcsolódó cikkek:
- Webisztán: Épül a "magyar eBay" birodalom
- Onlinemarketing blog: Részpiacok idehaza

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr271340202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása