Szent Orbán Panzió keresőmarketingje: Milyen lehetőségeket rejteget weboldalunk keresőkre való optimalizálása?
2009. február 06. írta: vecseilaszlo

Szent Orbán Panzió keresőmarketingje: Milyen lehetőségeket rejteget weboldalunk keresőkre való optimalizálása?

Szent Orbán Panzió keresőmarketingje: Milyen lehetőségeket rejteget weboldalunk keresőkre való optimalizálása?


Forrás: Szent Orbán Panzió keresőmarketingje (szakdolgozat, részlet)
Szerző: Deutsch Szabolcs - online marketing szakirány, Modern Üzleti Tudományok Főiskolája (VI/5. rész)


 
Látogatóink számának növelése
A felmérések szerint marketing szempontból a keresős megjelenés a leghatékonyabb, aminek elsődleges oka az lehet, hogy mind a keresés, mind pedig a regisztráció ingyenes. Nehézsége azonban abban rejlik, hogy a találati listán kedvező pozícióba kell kerülnünk (első 20), ugyanis, ha webhelyünk a profiljába illő kulcsszavakra csak a több ezredik helyen kerül rá a találati listára, biztosan nem lesz látogatónk. Meg kell találni azokat a módszereket, amelyeket alkalmazva javíthatjuk helyezésünket a keresők találati listáján. Ilyen módszerek a weboldal forrásában elhelyezett különböző kódsorok.

A kulcsszó
A kulcsszó (kereső kifejezés) a keresőmarketing szempontjából a weblap legfontosabb eleme. A kulcsszó (kereső kifejezés) az a szó, vagy szókombináció, amely legjobban meghatározza, definiálja az adott weblap témáját, azt, hogy miről szól. A weboldal tartalmazhat több kulcsszót is. A kulcsszó, és kulcsszó között természetesen prioritási különbség van. A keresőmotorok begyűjtik a weboldalakat, és titkos adatbázis szisztéma, logika szerint tárolják őket. A weblap tervezésekor fontos szempont a megfelelő kulcsszó, kulcsszavak, kereső kifejezések kiválasztása, mert ennek megfelelően kell felépíteni az weboldalt.
A keresőoptimalizálás első lépése azon kulcsszavak, kifejezések megtalálása, melyre optimalizálni szeretnénk oldalunkat. Ez a lépés rendkívül fontos, mert hiába jó a weboldal bizonyos szavakra a találati listán, ha azokra az emberek nem keresnek, nem hoznak látogatókat. Másrészről az sem mindig szerencsés, ha olyan szavakra próbálunk kezdetben optimalizálni, melyekre sokan keresnek ugyan, de olyan nagy a konkurencia, hogy nincs reális esély a jó eredményre. A cél az, hogy művelet végén ki tudjunk választani 4-5 olyan szót, melyre érdemes lesz optimalizálni.

A kulcsszó sűrűséget úgy tudjuk meghatározni, hogy megszámoljuk a kulcsszó előfordulását oldalunk tartalmában, majd elosztjuk a tartalom szavainak számával. A kulcsszó sűrűség jól mutatja, hogy tartalmunk mennyire szól az adott kulcsszóról. Alacsony sűrűség esetén (0-2%) ugyanis a tartalom nem szól eléggé arról a témáról, amit szeretnénk, túl magas ráta (<10%) esetén pedig büntetést kaphatunk.


Link építés (linkbuilding)
Két jelentős célt szolgál a linképítés: látogatók számának növelése és kereső pozíciójavítás. Mindkettő csak akkor valósulhat meg, ha minőségi és releváns, nagy értékű oldalakról (is) szerzünk linkeket. Nem minden link azonos, valójában óriási különbség lehet - és van is - a bejövő linkek között. A Google azt ajánlja, igyekezünk, hogy releváns linkek mutassanak a website-unkra. Amennyiben ez nem sikerül azért nem kapunk büntetést, de szűri őket.

A linképítési módszerek ismertetése előtt, egy dolgot mindenképp érdemes szem előtt tartani. Ha az oldalunkon hasznos tartalmak vannak, akkor az emberek szívesebben hivatkoznak ránk, a linképítés is könnyebb lesz, de akár munka nélkül is szerezhetünk néhány hivatkozást, hiszen biztosan lesznek olyanok, akik megemlítik weboldalunkat a saját weboldalukon, fórumokban, blogokban. Összegezve tehát elmondható, hogy akkor kezdjük bele igazán a weboldalunk népszerűsítésébe ha úgy érezzük, hogy nincs mit takargatunk, weboldalunk rendezett, tartalmilag megfelelő, hasznos információt tartalmaz. Ellenkező esetben elveszíthetünk olyan partnereket, amelyekkel egy későbbi megkeresés esetén sikeresen együttműködést alakíthattunk volna ki.

A link építés során törekedjünk arra, hogy a weboldalunkra a fontos kulcsszavainkkal mutassanak weboldalaikról a partnereink. Persze ha van 5-6 kiemelt kulcsszónk, akkor nem mutathatunk egy oldalról vesszővel elválasztva az összessel. Ilyen esetben ezeket inkább rotáljuk, vagy a legfontosabb kulcsszóval, kifejezéssel szerezzünk viszontlinkeket. Nem mindig a főoldalra érdemes linket kérnünk, ha egy aloldalunkon optimalizálunk egy kulcsszóra, akkor érdemes lehet az adott aloldalra kulcsszavas linket szerezni a főoldal helyett.

Linkgyűjtemények, katalógusok
Ezek olyan tematikus weboldalak, melyek összegyűjtik a témába illő weboldalakat. Ezek a katalógusok nagyon értékesek, mert általában erősek (magas PR értékkel rendelkeznek) és többnyire nem kérik, hogy mi is mutassunk a weboldalukra egy viszontlinkkel. Ezen felül ezekről az oldalakról értékes látogatókat is szerezhetünk az átkattintások révén. A katalógusok többsége ingyenes, de vannak fizetős gyűjtemények is. Utóbbiaknak általában éves díjuk van. Néhány ismert katalógus:
Open Directory Project (www.dmoz.org);
Yahoo! Directory (fizetős, dir.yahoo.com);
www.startlap.hu;
www.goliat.hu;
www.lapozz.hu;
www.linkpark.hu

Linkcsere
A linkcsere, mint ahogy a neve is mutatja, arról szól, hogy egy másik weboldal tulajdonossal megegyezzünk és elhelyezünk egy az ő oldalára mutató hivatkozást a saját oldalunkon, cserébe ő pedig elhelyezi a miénket az övén.
A kapcsolat magyar oldalak esetén többnyire email-en keresztül történhet, nagyobb, általában idegen nyelvű oldalaknál gyakran lehet találkozni automatizált rendszerekkel, ahol egy űrlapot kitöltve cserélhetünk linket és akár 1-2 perc alatt ki is kerülhetünk weboldalunkkal.
Ha sok linket szeretnénk cserélni, akkor érdemes létrehozunk erre a célra a weboldalon belül egy külön aloldalt, vagy akár több aloldalt is. Természetesen ezeknek az oldalaknak is jó PageRank értékkel kell rendelkezni, hiszen mint ahogy mi is, a partnereink is arra törekszenek, hogy minél értékesebb oldalak hivatkozzanak az ő oldalaikra. A partner weboldalak kiválasztásánál törekedjünk arra, hogy hasonló témával foglalkozó weboldalakkal cseréljünk elsősorban linkeket. Persze azt nem kerülhetjük el, hogy más weboldalakkal is cseréljünk linket, mert a magyar releváns weboldalak, akik cserélnek velünk linket, hamar elfogynak.
A Google az utóbbi időben igyekszik kiszűrni a linkcserés hivatkozásokat, hiszen ez nem a természetes link népszerűség. Tapasztalataim szerint, ha kevesebbet is, de azért számítanak ezek a hivatkozásokat. Arra azonban figyeljünk, hogy büntetett oldallal lehetőleg ne cseréljünk linket, mert az kihathat a mi weboldalunkra is.

Egyéb linkszerzési lehetőségek

A cégek szeretik feltüntetni az ügyfeleiket, referenciáikat a saját weboldalukon. Ha minket is feltüntetnek, megkérhetjük őket, hogy helyezzenek el egy hivatkozást a weboldalunkra.
Ha esetleg írunk egy cikket, publikálunk vagy hozzászólunk egy-egy témához blogokban, fórumukban, akkor itt szintén hivatkozhatunk saját weboldalunkra. Fórumoknál és blogoknál figyeljünk arra, hogy hasznosat is írjunk, ne csak a linket helyezzük el, mert ezt a viselkedést a fórum, blog tulajdonosok nem nagyon szeretik.
Vannak olyan weboldalak, melyekkel ugyan nem tudunk linket cserélni (ezek általában nagyon erős oldalak), de fizetett hirdetésként elképzelhető, hogy elhelyezhetünk hivatkozást oldalunkra. Bizonyos esetekben megfontolandó lehet ilyen hivatkozások vásárlása is. A link népszerűsítés során először a katalógusokat kell sorra vennünk, ezzel megalapozhatjuk weboldalunk PageRank értékét, s ezt követően, illetve a következő PageRank frissítést követően (amikor már látszik az eddigi munkák eredménye), sokkal hatékonyabban fogunk tudni linkeket cserélni, mert értékesebbek lesznek oldalaink.

Page Rank
A PageRank az informatikában egy olyan algoritmus, amely hiperlinkekkel összekötött dokumentumokhoz számokat rendel azoknak a hiperlink-hálózatban betöltött szerepe alapján. (Ezt a számot szintén PageRanknek nevezik.) A PageRank a Google internetes keresőmotor legfontosabb eleme. Larry Page és Sergey Brin (a Google alapítói) fejlesztették ki 1998-ban a Stanford Egyetemen.
A Google arra a feltételezésre épít, hogy a weboldalak készítői általában azokra az oldalakra linkelnek a saját lapjukról, amiket jónak tartanak, vagyis minden hiperlink felfogható egy-egy szavazatként a céloldalra. Minél több szavazatot kap egy oldal, annál fontosabb, de azt is figyelembe kell venni, hogy a szavazatot leadó oldal mennyire fontos. (Ez egy rekurzív definíció: az a fontos oldal, amire fontos oldalak mutatnak.) A PageRank a fontosság számszerűsítése.
A fenti alapötlet szerint kezdetben minden oldalnak egy egységnyi szavazata van, amit egyenlően szétoszt azok között az oldalak között, amikre hivatkozik, és a más oldalaktól kapott szavazatokat is ugyanígy továbbosztja. Egy oldal PageRank-je megegyezik a kapott szavazatok számával (ami nem feltétlenül egész szám). Ahhoz, hogy ez az eljárás jól definiált legyen, be kell vezetni egy "d" csillapító tényezőt (damping factor – részletes kifejtése a következő részben): az oldalak a szavazatukból csak "d" részt osztanak tovább, (1-d)-t pedig megtartanak. (A mástól kapott szavazatokat teljesen továbbosztják.)
Így a PageRankre a következő képlet adódik:


 

ahol "M(i)" azoknak az oldalaknak a halmaza, amik tartalmaznak linket az "i" oldalra, "L(j)" pedig a "j" oldalról kimenő linkek száma.
Normális esetben (ha kizártuk a lógó linkeket), ha a vizsgált hálózat N oldalból áll, akkor az egyes oldalak PageRank-jeinek összege N lesz. Így a PageRank szavazás helyett úgy is elképzelhető, mint a kezdetben a weblapok között egyenletesen elosztott fontosság átcsoportosítása.

Milyen legyen a jó kulcsszó? 
A keresőoptimalizálás első lépése, hogy meghatározzuk a kulcsszavakat. Ez rendkívül fontos, hiszen ezzel együtt a konkurenseinket meghatározzuk. Ha olyan kulcsszavakat választunk, amelyre az emberek nem keresnek, akkor annak semmi értelme sincs, hiszen nincs forgalom, nem lesz belőle eladás sem. Ha olyan kulcsszót használunk, amelyet sokan használnak, sok a website, ezzel együtt nagy a konkurencia, akkor szintén nincs esély a jó konverzióra.
A jó kulcsszó megválasztásával láthatóvá tehetjük a weboldalunkat az interneten. A keresőkben előbbre kerülünk, amivel csökkenthetjük a reklámköltséget, így növekedik a marketing megtérülés. Valamint növekedik a márkaismertségünk, és a publicitás is. A fentiekből jól látható, hogy minden olyan lehetséges kulcsszót, kulcsszó összetételt figyelembe kell venni, amely érdekes lehet számiunkra, akár ékezetes, akár nem, sőt a lehetséges elírásokat (elütéseket), helyesírási hibákat is célszerű figyelembe venni. Kihasználtam, hogy gyakorlatilag ilyen esetben nincs különösebb korlát, sőt minél több szót, szóösszetétel változatot, veszek figyelembe, annál szélesebb alapon nyugszik majd a meghatározás. Azaz annál stabilabb lesz az eredmény.

Tartalom:
Az internet, mint marketingeszköz hasznosítási lehetősége a turizmusban
   A marketing lényege
   A stratégiáról általában
   A marketingstratégia két alapeleme
   Az online-marketing stratégia sajátosságai


Az integrált marketing fogalma, jelentősége
   A konkrét marketingstratégia kiválasztása a versenypozíciók szemszögéből

A turizmus miért fontos a Magyarországon?

   Az internet és a turizmus
   Az e-utazók igényei
   Az internet alkalmazása a marketingben


A keresőmarketing szerepe az internet marketingben
   Az internetes keresők általános működése
   Feltérképezés
   Indexelés
   A keresőprogram
   Az internetes keresők lelkivilága
   Bejárási mélység
   Az indexelés nem garantált
   Dinamikus és statikus linkek


Milyen lehetőségeket rejteget weboldalunk keresőkre való optimalizálása?
   Látogatóink számának növelése
   A kulcsszó
   Link építés (linkbuilding)
   Linkgyűjtemények, katalógusok
   Linkcsere
   Egyéb linkszerzési lehetőségek
   Page Rank
   Milyen legyen a jó kulcsszó?


Szentorban.com projekt
   Kulcsszavainak meghatározása Google Adwords segítségével
   Titel tagok
   Meta jelzők (meta tags)
   Belső statikus linkek
   Képleírók (alt tags)
   Külső hivatkozó linkek
   File nevek és URL-ek fontossága
   SiteMap
   Head tagok

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr25925803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása