VERSENYTÁRSELEMZÉS AZ INTERNETEN
Az Alexandra, a Bookline és a Libri piacvezető könyvkereskedelmi web-áruházak online marketing összehasonlító elemzése
Forrás: Versenytárselemzés az interneten - Az Alexandra, a Bookline és a Libri piacvezető könyvkereskedelmi web-áruházak online marketing összehasonlító elemzése
(szakdolgozat, részlet)
Szerző: Vecsei László - online marketing szakirány, Modern Üzleti Tudományok Főiskolája
(XII/3. rész)
XII/1. rész: Előszó
XII/2. rész: Bevezetés - eCommerce: mennyi az az annyi?
Egy csipetnyi eKereskedelem
XII/3. rész: Magyarország: tegnap, ma, …
XII/4. rész: Ki vásárol itt online? A magyar eShopper profilja.
New Economy – Marketing nélkül SEM működik
XII/5. rész: Magyar könyves eKereskedelem
Alexandra – Bookline - Libri
XII/6. rész: Az online könyvvásárlók
XII/7. rész: Versenytárselemzés – Ki, mit, hol, hogyan
Márkaismertség – kinek nagyobb
Iparági felmérések
Cégismertető
Termékportfólió
XII/8. rész: Versenytárselemzés – Ki, mit, hol, hogyan
Unique Visitors – isten hozta?
Alexa (alexa.com)
Google Trends
Webanalitika
XII/9. rész: Láthatóság a keresőkben – itt is, ott is
PageRank (PR)
Keresőmarketing elemzés
Partner (Affiliate) Program
XII/10. rész: Online sajtófigyelés – kiről, mit?
Sajtószoba
Sajtókapcsolatok, sajtómegjelenések
XII/11. rész: Usability – felhasználóbarátkozás
Betöltés, méret
Megjelenés
Belső keresők
Hiba: 404 oldal
Navigáció, oldalstruktúra
XII/12. rész: Összefoglalás
Magyarország: tegnap, ma, …
Magyarországon az eKereskedelem már átlépett a csecsemőkorból, a kisgyermek korba, hiszen egyre többen használják az internetet nemcsak havonta, hanem hetente különböző online tevékenységekre és (a szélessávú kapcsolatok számával együtt) örvendetesen emelkedett idehaza az eVásárlások száma és értéke is.
Forrás:
GKIeNET: Jelentés az internet-gazdaságról - Fókuszban: az online áruházak
SanomaBudapest – Gerentsér Imre: Hazai e-Kereskedelmi piac - a helyzet
Azonban nemzetközi (európai) összehasonlításban még mindig nem állunk jól, hiszen az online vásárlók számát tekintve az európai átlag kevesebb, mint felét hozzuk.
Cetelem Bank – „Körkép 2008”
Különösen nagynak tűnik a különbség, ha a vásárlások egy főre vetített összegét vizsgáljuk: a Gemius átlal készített felmérés alapján 2007. júliusában (holtszezon) a megkérdezett cseh internetezők zöme, 43%-a költött 105 euróig a neten, illetve 22%-uk nem vásárolt.
Ezzel szemben Magyarországon 2007. augusztusában (beindul az iskolaszezon!) a megkérdezettek 40%-a vásárolt mindössze 83 eurót meg nem haladó értékben, illetve 45%-uk egyáltalán nem vásárolt. Azaz nemcsak az egy főre eső online költésünk alacsony, de még kevesen is vásárolnak idehaza az interneten. És még két beszédes adat:
Forrás: SanomaBp. – Gerentsér Imre: Hazai e-Kereskedelmi piac, a helyzet
Jól látható, hogy Magyarország a környező volt szocialista országokkal szemben, az eKereskedelem területén (is) egyre inkább lemarad, vagyis ami itthonról nézve fejlődés,az tulajdonképpen lassuló lemaradás.
Forrás: SanomaBp. – Gerentsér Imre: Hazai e-Kereskedelmi piac, a helyzet
Nem meglepőek ezek a számok, ha az elektonikus kereskedelmet vetjük össze a teljes kereskedelmi költésekkel: jól látható, hogy ugyan évről évre nő Magyarországon az eKereskedelem súlya, azonban nem olyan dinamikával és ütemben, mint a környező országokban, pedig ehhez szinte minden technikai feltétel adott idehaza.
Folytatás: Ki vásárol itt online? A magyar eShopper profilja
Damjanovich Nebojsa
független online marketing tanácsadó szakdolgozat bírálata.
Fazakas László
interaktív tanácsadó (Arcus Search Kft.) szakdolgozat bírálata.
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.