Webanalitika I. rész – mérjük, mérjük, de mivel, mit, minek és hogyan?
2008. július 21. írta: vecseilaszlo

Webanalitika I. rész – mérjük, mérjük, de mivel, mit, minek és hogyan?

Webanalitika I. rész – mérjük, mérjük, de mivel, mit, minek és hogyan?


Forrás: B2B Online marketing blog
Szerző: Balee



A legjobb és ugyanakkor a „legrosszabb” dolog az online marketingben a mérhetőség. Web-analitikai programokkal – Google Analytics, logfájl elemzők (pl. AWstats), kiküldő program analitikai része (pl.: 12All), stb. – számtalan adat, információ zúdul ránk többé-kevésbé emészthető formában.

Cikksorozatomban igyekszem az egyes területeket végigmazsolázni, az összefüggésekre rávilágítani és egy-két programot és a bennük rejlő lehetőségeket megmutatni.

Miért mondom, hogy ez a legjobb dolog az online marketingben?

A marketingesek örök problémája egy-egy akció hatékonyságának mérése. Milyen mérőszámokkal dolgozzon, ezekhez honnan szedje össze az adatokat, hogyan rendszerezze, hogyan dolgozza fel, és miket lát belőle, valamint nem utolsó sorban ezekből hogyan vonjon le olyan következtetéseket, amelyeket a következő akcióban már sikerrel használhat? Nos az analitikai eszközök széles tárházát biztosítják annak, hogy mindent mérjünk a legutolsó kósza kattintásig, és persze még azon is túl. Amennyiben a megfelelő statisztikai programokat megfelelő arányban használjuk, könnyedén megtalálhatjuk az egyensúlyt a „még nem túl sok”, és a „de ennyi már elég” között ... >>

Webanalitika II. rész – mérjük, mérjük, de mivel, mit, minek és hogyan?

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr17536577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.