Adatbányászati eszközök az elnökválasztási kampányban
Forrás: Agent Portál
Az amerikai választási kampány finiséhez közeledve a jelölteknek egyre nagyobb szükségük van a bizonytalan szavazókra. A demokrata Barack Obama összetett adatbányászati módszereket alkalmazva próbálja elérni a potenciális támogatókat.
A fogyasztók kegyeiért küzdő marketing-, és reklámipar erőfeszítéseinek középpontjában kezdetektől fogva egyetlen probléma megoldása, és az ahhoz vezető eszközök tökéletesítése áll; hogyan lehet az eladandó termék vagy szolgáltatás célcsoportját a lehető legtökéletesebben meghatározni, majd azt a lehető leghatékonyabb és leginkább költségkímélő eszközökkel elérni, úgy, hogy a fogyasztó választása végül az adott termékre vagy szolgáltatásra essen.
A biztos szavazók szándékainak megszilárdítása mellett a politikai kampányok sikerének záloga - bárhol a világon - a bizonytalan szavazók elérése, motivációik megismerése, ezek felhasználása és a kampány céljaival egyező irányba terelése. Hasonlóan a gazdasági szektorban előrelépést jelentő klasszikus marketing stratégiákhoz, ezek a szofisztikált, hatalmas adatbázisokkal dolgozó célcsoport-meghatározáson, és azok prediktív elemzésén alapuló megoldások felkerültek a mára már szintén a "politikai fogyasztók", vagyis a szavazók kegyeiért küzdő választási kampányok eszközpalettájára.
A prediktív előrejelző szoftverre építő "microtargeting" (mikro-szintű célcsoport meghatározás) nevet viselő direkt marketing módszert ... >>
A bejegyzés trackback címe:
https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr98494922
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.