Vecsei László - hírblog

Vecsei László - e-kereskedelem, e-business és online marketing szakmai hírblog

2017. feb 24.

Valamit nagyon tudnak a brit webes kereskedők

írta: vecseilaszlo
Valamit nagyon tudnak a brit webes kereskedők

Az európai internetezők kétharmada tavaly már webes vásárlóként is kipróbálta magát. Az uniós mezőnyben a magyarok egyelőre középtájon tanyáznak.

Forrás: BITport
Szerző: Sági Gyöngyi

"Alighogy túl vagyunk az év végi ajándékozási lázon, máris itt vannak az Európai Unió legfrissebb adatai arról, hogy 2016-os vásárlásainkat milyen gyakran oldottunk meg az interneten keresztül. Az Eurostat összesítése szerint 2007 óta 16 százalékponttal gyarapodott azoknak a felhasználóknak az aránya, akik az elmúlt tizenkét hónapban vettek valami a webes boltokban.

Akkor a netezők kevesebb mint fele mondhatta ezt el magáról, míg tavaly már kétharmaduk felkeresett valamilyen online áruházat, ami a teljes lakosságon belül is 55 százaléknak ...

Tovább Szólj hozzá

trendek online kereskedelem ekereskedelem online vásárlás elektronikus kereskedelem

2017. feb 23.

Adat a tartalom mögött

írta: vecseilaszlo
Adat a tartalom mögött

Andrási Gáborral, az iProspect content generation csapatának vezetőjével és Tőzsér Máté videoprodukciós szakemberrel a sikeres content marketing kulisszatitkairól beszélgettünk, részben egy különleges kampány példáján keresztül, amelyet a Bungénak készítettek nemrégiben.

Forrás: Média Piac
Szerző: Csillag Zoltán

" A Dentsu Aegis Networkön belül mennyire globális kezdeményezés a content marketing?
Az első content marketing próbálkozások az amerikai piachoz köthetőek. Az iProspect, ahol mi dolgozunk, a Dentsu Aegis Network performance-divíziója, és kifejezetten erre a szegmensre fókuszál, ehhez pedig a megfelelő eszközökkel rendelkezik is. A globális elvárások a cégtől jönnek, de szükséges is, hogy a piacot folyamatosan szemmel ...

Tovább Szólj hozzá

online marketing

2017. feb 22.

Ötven százalékkal több a robot az Amazon raktáraiban, mint tavaly

írta: vecseilaszlo
Ötven százalékkal több a robot az Amazon raktáraiban, mint tavaly

Egy éve 30 000 volt a létszám, a legfrissebb adatok szerint már 45 ezres a flotta. További bővítés várható, és nem csak a raktárakban.

Forrás: Index

"Feltankolt robotokból tavaly az Amazon, írja a Seattle Timesra hivatkozva a Business Insider. A lap szerint év végére a 20 raktárközpontban több mint 45 ezer robot dolgozott, ami az egy egy évvel korábban használt 30 ezerhez képest ötven százalékos növekedést jelent.
A gépek mellett" ... >>

amazon-robots.jpg

INGYENES TUDÁSTÁR:  Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
|   szakmai anyagok    |   Hasznos webes eszközök   |    Szakirodalom   |    Állás   |
Javasolj - Használd - Oszd meg!

Tovább Szólj hozzá

trendek amazon ekereskedelem webáruház ecommerce online vásárlás üzleti modell elektronikus kereskedelem

2017. feb 21.

Márciusban Ecommerce Expo

írta: vecseilaszlo
Márciusban Ecommerce Expo

Március 30-án ismét megrendezik Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényét, az Ecommerce Expót. A tavalyi rendezvény óriási sikerére való tekintettel és a rengeteg pozitív visszajelzés miatt, idén ismét befoglalja az e-kereskedelem színe java a Lurdy Konferencia és Rendezvényközpontot, olvashatjuk a kiadott közleményben.

Forrás: Computerworld

"Tény, hogy hiánypótló rendezvény az Ecommerce Expo. Bár külföldön évek óta divat a hasonló rendezvények szervezése, Magyarországon 2016 előtt nem volt rá példa. Pedig kétségkívül szükség van rá, hiszen az e-kereskedelem az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazat. A KSH adatai szerint az e-kereskedelmi forgalom volumene 2010 óta évente átlagosan 38 százalékkal emelkedett.
Az ...

Tovább Szólj hozzá

trendek online kereskedelem online marketing elektronikus kereskedelem magyar ekereskedelem Ecommerce Expo

2017. feb 20.

Vásárlás közösségi oldalakról: Jó, ha tudjuk!

írta: vecseilaszlo
Vásárlás közösségi oldalakról: Jó, ha tudjuk!

Érdemes többet megtudni arról a felhasználóról, akitől online vásárolunk. Egyre többen használják a közösségi online felületeket vásárlásra is. Azon túl, hogy rendkívül kedvező ajánlatokkal, és a kényelmes vásárlás ígéretével is kecsegtet, biztonsággal akkor vásárolhat igazán a fogyasztó, ha elég körültekintően jár el. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság összeállította, mire érdemes figyelni, ha közösségi oldalakról vásárolunk.

Forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

" Jelenleg is folyó hatósági ellenőrzések
Mivel egyre többen vásárolnak online felületekről, a fogyasztóvédelmi hatóság is kiemelt figyelmet fordít a szektor ellenőrzésére. A hatósági ellenőrzés eredményességét egy internetes, ...

Tovább Szólj hozzá

közösség aukciós piactér elektronikus piactér közösségi vásárlás

2017. feb 17.

Megeszi a Facebook az internet már 2017-ben?

írta: vecseilaszlo
Megeszi a Facebook az internet már 2017-ben?

A Facebookba egyre több olyan funkció kerül bele, amiket korábban csak weboldalakon értünk el, ezzel alapvetően változik meg az internetezés egyensúlya.

Forrás: BTL.hu - Tények, trendek, tanulmányok ...
Szerző: bégé

"Ma a weboldalak és a webáruházak különböző verziói a legtöbb cég esetében a digitális jelenlét alapköveinek számítanak. Sokan el sem tudják képzelni az üzleti életet a webes megjelenésük nélkül, míg a közösségi platformokra csak, mint egyfajta kiegészítőre, jobb esetben forgalomterelőre gondolnak. Ugyanakkor a háttérben komoly átrendeződés zajlik. A közösségi oldalak, a Facebookkal (és annak leányaival) az élen, egyre több olyan szolgáltatást nyújtanak, amik megkérdőjelezhetik az egyéb webes ...

Tovább Szólj hozzá

trendek facebook üzleti modell

2017. feb 16.

120 nélkülözhetetlen útmutató, hogy sikeres legyél az e-kereskedelemben

írta: vecseilaszlo
120 nélkülözhetetlen útmutató, hogy sikeres legyél az e-kereskedelemben

Ha webshop tulajdonos vagy, érdekel az e-kereskedelem, és folyamatosan szeretnél ebben a témában tanulni, ezeket a blogcikkeket feltétlenül nézd meg!

Forrás: AionHill
Szerző: Imre Gábor

"Hasznos és átfogó cikkgyűjteményünket kategóriákra osztottuk, hogy minél könnyebben megtaláld azokat a tartalmakat, melyek leginkább érdekelnek.

Akár kezdő, akár tapasztalt webshop tulajdonos vagy, biztosak vagyunk benne, hogy sokat tanulhatsz ezeknek a blogposztoknak az elolvasásával, és sikerrel alkalmazhatod az elsajátított tudást.

Igen, blogokat olvasgatni sok időt vesz igénybe – mégis azt tanácsoljuk, hogy minden e listán szereplő blogot látogass meg, és kövess legalább néhány hétig, a legérdekesebbeket pedig vedd fel a rendszeres ...

Tovább Szólj hozzá

online kereskedelem konverziós ráta ekereskedelem elektronikus kereskedelem e kereskedelmi stratégia e business stratégia

2017. feb 14.

Messengeren és Viberen is használ chatbotokat a Telenor

írta: vecseilaszlo
Messengeren és Viberen is használ chatbotokat a Telenor

Évekig vártuk, melyik közösségi hálózat lesz, ami megszorongatja a Facebookot felhasználói számban és aktivitásban, de csak nem jött ilyen.

Forrás: Közösségi kalandozások - közösségi marketing tippek vállalkozásoknak
Szerző: Lévai Richárd

"Aki jött, az pedig elhullott.
 Közben pedig, szinte észrevétlenül kialakultak olyan platformok, amik hasonló tömegeket tudnak megmozgatni.
Magyarországon ennek a legjobb képviselője a Messenger, aminek a MediaQ adatai szerint 4.6 millió felhasználója van.
Cserébe elég kevés cég használja.
Ezek közül az egyik kivétel a Telenor, amelyik az elsők között indított egy chatbotot, ami először olimpiai hírekről tájékoztatott, utána a berlini IFA-ról közvetített, később pedig a blogjuk ...

Tovább Szólj hozzá

trendek online marketing ecommerce elektronikus kereskedelem

2017. feb 13.

E-kereskedelmi statisztikák: ezekkel az adatokkal fogod növelni a forgalmadat 2017-ben

írta: vecseilaszlo
E-kereskedelmi statisztikák: ezekkel az adatokkal fogod növelni a forgalmadat 2017-ben

Az általános ecommerce adatoktól indulunk, de részletesen megnézzük majd azt is, hogy miért és hogyan vásárolnak vagy éppen nem vásárolnak egy oldalon a felhasználók, hogy mely csatornák a leghatékonyabbak és hol tart egyáltalán a mobiltelefonos vásárlás.

Forrás: AionHill
Szerző: Kerék Dániel

" Egy sziklaszilárd stratégiához nem csak a saját számaidat kell ismerned.
Az e-kereskedelemben előre kell gondolkodnod: ismerned kell a trendeket, benchmarkokat, a legfrissebb iparági statisztikákat ahhoz, hogy ne csak fenntartsd a növekedést, de felismerd azt is, hol kerülhetsz a konkurenseid elé.

[...]

Meredeken növekszik az online kereskedelem forgalma
2016 végén kb. 3,5 milliárd internet-felhasználó élt a világon, vagyis a teljes ...

Tovább Szólj hozzá

statisztika konverziós ráta optimalizálás webáruház ecommerce online vásárlás elektronikus kereskedelem

2017. feb 10.

Szolgáltatásokkal erősít a Vatera

írta: vecseilaszlo
Szolgáltatásokkal erősít a Vatera

Az online piactér adatai szerint a számítástechnikához illetve mobiltelefonokhoz kapcsolódó szolgáltatások iránt érdeklődnek legtöbben.

Forrás: Marketing Info - marketing tudásportál

"Hazánkban is egyre többen keresnek rá interneten a különböző szolgáltatásokra, és maguk a szolgáltatók is ezt a hirdetési formát kedvelik a leginkább - többek között ez derült ki a Vatera csaknem 5000 fő részvételével készült kérdőíves felméréséből. Az online piactér az eredményekben is tükröződő felhasználói igények alapján az új, Szolgáltatás kategóriával bővítette kínálatát, így a vaterázók mostantól néhány kattintással találhatnak nyelvtanárt, villanyszerelőt, fodrászt vagy akár költöztetőt, akik a leendő ügyfelek ...

Tovább Szólj hozzá

vatera magyar ekereskedelem

2017. feb 09.

Ezen bukik el minden ötödik online vásárlás

írta: vecseilaszlo
Ezen bukik el minden ötödik online vásárlás

Az online vásárlás széleskörű elterjedésével a felhasználói igények is határozottabbá váltak az elmúlt években. Az egyértelmű vásárlási felület mellett a fizetés módja is kiemelt szerephez jutott.

Forrás: Privátbankár.hu - gazdaságról érthetően

"Magyarország lakosságának 76 százaléka aktívan internetezik, közel felük rendszeresen vásárol is online. Ennek volumenében évi 20 százalékos növekedést várnak a szakértők. A hagyományos, nemzetközi szereplők a hazai piacon is gyorsan reagáltak az új vásárlói igényekre és honosították a webshopjaikat, ezzel párhuzamosan pedig számos kisméretű magyar online vállalkozás nőtte ki magát az új értékesítési csatornának köszönhetően. A növekvő versenyben viszont ...

Tovább Szólj hozzá

trendek fizetés online vásárlás mobilfizetés

2017. feb 08.

A világklasszis webáruház design 8 szabálya

írta: vecseilaszlo
A világklasszis webáruház design 8 szabálya

Egy webáruház fő konverziós rátája - azaz, hogy mekkora a vásárlás százalékos aránya a látogatásokhoz képest - sok tényezőből áll össze. Ezek között vannak tőlünk független (célpiac, versenyhelyzet stb.) és tőlünk függő tényezők is.

Forrás: Webshop Labor - A legmodernebb megoldások boszorkánykonyhája
Szerző: Szávai Norbert

"Ez utóbbit 3 nagy csoportba oszthatjuk: az alkalmazott marketing eszközök, az ügyfélszolgálat minősége és nem utolsó sorban a design.

Gondoljunk csak bele például, mi honnan vásárolnánk autót, ha az alábbi két oldal közül kellene választani?..." >>

button_erdekelnek-a-reszletek-megnezem.png

INGYENES TUDÁSTÁR:  Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
|   szakmai anyagok    |   Hasznos webes eszközök   |    ...

Tovább Szólj hozzá

optimalizálás webáruház felhasználóbarát design

2017. feb 07.

Új adószabályozási javaslat az Unión belüli elektronikus kereskedelemre

írta: vecseilaszlo
Új adószabályozási javaslat az Unión belüli elektronikus kereskedelemre

Az Európai Bizottság nemrég közzétett intézkedéseinek célja az Unión belüli elektronikus kereskedelmi vállalkozások hozzáadottérték-adó (héa) környezetének javítása . Mindezzel a cél, hogy a fogyasztók és a vállalkozások, különösen az induló innovatív vállalkozások és a kkv-k könnyebben vásároljanak és értékesítsenek árukat és szolgáltatásokat az interneten.

Forrás: Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

"Az online héafizetések uniós szintű portáljának bevezetése (az egyablakos ügyintézés) révén jelentősen csökkeni fognak a héakövetelmények teljesítésével kapcsolatos költségek, ami az Unió egészében évi 2,3 milliárd euró megtakarítást jelent a vállalkozások számára.

Az új szabályok biztosítják ...

Tovább Szólj hozzá

jogszabály törvény elektronikus kereskedelem

2017. feb 06.

Milyen személyes adatokat kezelhet a webáruház?

írta: vecseilaszlo
Milyen személyes adatokat kezelhet a webáruház?

A webshopok igyekeznek minél több adatot megtudni a vásárlókról - ehhez azonban csak szigorú keretek között van joguk. Mi a személyes adat és miért nem elég, ha a felhasználó hozzájárul az adatkezeléshez? Szakértőnk segít!

Forrás: piacesprofit.hu
Szerző: Dr. Szabó Gergely ügyvéd - Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda

"A személyes adatok körét a törvény szélesen határozza meg. Személyes adat minden az érintett személlyel kapcsolatba hozható adat, és ebből levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. Így tehát nem csupán a természetes személyazonosító adatokat (név, születési idő, anyja neve stb.) tekintjük személyes adatnak, hanem tulajdonképpen bármilyen információt, amely egy adott személlyel kapcsolatos, legyen szó ...

Tovább Szólj hozzá

adatvédelem

2017. feb 03.

A magyarországi IKEA belép az e-kereskedelembe

írta: vecseilaszlo
A magyarországi IKEA belép az e-kereskedelembe

[...] tavasszal nyílik meg Soroksáron az IKEA harmadik magyarországi áruháza . A nyitással egy időben indul meg az alapszintű e-kereskedelem is : az online megrendelt termékek átvehetőek lesznek az áruházban.

Forrás: HVG
Szerző: Németh András

"„A vásárlók már a parkolóban és az éttermi részlegben is tapasztalhatják, hogy a jelenleg működő két áruházban kapacitásproblémák vannak. Annak persze örülünk, hogy sokan jönnek hozzánk, de kényelmesebbé akarjuk tenni a vásárlást, és ez a fő oka annak, hogy megépül a harmadik áruház. A másik ok az, hogy a déli áruház megnyitása után az ország valamennyi részéből egyforma idő alatt elérhetőek lesznek az IKEA-áruházak” – mondta a HVG-nek Szabó Ágnes, a jövőre nyitó ...

Tovább Szólj hozzá

online kereskedelem ekereskedelem webáruház ecommerce online vásárlás üzleti modell online áruház elektronikus kereskedelem magyar ekereskedelem IKEA

2017. feb 02.

9 remarketing stratégia az online kalandpályára

írta: vecseilaszlo
9 remarketing stratégia az online kalandpályára

Az egyre gyorsabban fejlődő online kereskedelemben mind fontosabbá válik, hogy ne csak várjuk az ügyfeleket, hanem azoknak is nyúljunk utána, akik valamilyen okból visszahőköltek a vásárlástól, különben lemaradunk a versenytársaink mögött – hívták fel a figyelmet a szakemberek a Piac & Profit konferenciáján. Lássuk, hogyan!

Forrás: Piac és Profit
Szerző: kfarkas

"Néhány évvel ezelőtt még elég volt egy jó weboldal, és/vagy egy jól elhelyezett banner, és jöttek a látogatók, ment az értékesítés. Azonban a közösségi oldalak és az online keresők feljövetelével egyetlen hatalmas játszótérré változott az online marketing területe. „Már viszont szinte követhetetlen sebességgel érkeznek az újabb és újabb technikák, és ...

Tovább Szólj hozzá

online marketing