2017. már 09.

DIGITÁLIS KERESKEDELEMFEJLESZTÉSI STRATÉGIA - 2017. február

írta: vecseilaszlo
DIGITÁLIS KERESKEDELEMFEJLESZTÉSI STRATÉGIA - 2017. február

A Digitális Kereskedelem-fejlesztési Stratégia (DKFS) olyan a kormányzati stratégiai irányításról szóló 38/2012. (III. 12.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Stratégiai Korm. rendelet) 7. § 5. pontja szerinti rövidtávú szakpolitikai stratégia, amelynek fő célja a hazai elektronikus kereskedelem erősítése. A DKFS évente történő felülvizsgálata indokolt. A stratégia időtávja 4 év (2017-2020).

Forrás: Kormany.hu

"A DKFS a Stratégiai Korm. rendelet 35. §-a alapján tartalmazza:
1. a digitális kereskedelem,1 mint szakpolitikai részterület részletes helyzetelemzését és helyzetértékelését,
2. az e részterületen megvalósítandó, mérhető célokat,
3. a szükséges beavatkozások területének és eszközeinek pontos meghatározását,
4. a szükséges beavatkozások személyi, tárgyi, szakmai, anyagi és szervezeti feltételeit,
5. a megvalósítás, a nyomon követés és az értékelés alapelveit és rendszerét.

A magyar online kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években folyamatos növekedés mellett, 2015-ben elérte a 319 milliárd forintot, 2016 I. félévében a 131 milliárd forintot, amely 18%-os növekedést jelent a 2015-ös év I. féléves eredményéhez képest. A 319 milliárd forint a teljes kiskereskedelmi forgalom 4,1%-ának felelt meg. E szám 2020-ra pesszimista becslések szerint meg fogja közelíteni a 600 milliárd forintot, optimista becslések szerint a 700 milliárd forintot is meghaladhatja. Ezzel jelentősen hozzájárul a magyar gazdaság növekedéséhez, a fiatalok számára is vonzó, nagyszámú, magas hozzáadott értékű munkahely teremtéséhez.

A belföldi digitális kereskedelemmel külön is foglalkozik a Magyarország Nemzeti Infokommunikációs Stratégiájáról szóló 1069/2014. (II. 19.) Korm. határozat, amely alapján elkészült a Nemzeti Infokommunikációs Stratégia (továbbiakban: NIS, 45. o.). A NIS az
aktuális helyzet bemutatása mellett, számos erősséget, lehetőséget, gyengeséget és veszélyt azonosított a belföldi digitális kereskedelem fejlesztése vonatkozásában. Az internetről és a digitális fejlesztésekről szóló nemzeti konzultáció (InternetKon)
eredményei alapján a Kormány által végrehajtandó Digitális Jólét Programjáról szóló 2012/2015. (XII. 29.) Korm. határozat 5. pontjában foglalt feladatok annak érdekében lettek kitűzve, hogy szabálykövető működés mellett erősödjön a hazai elektronikus kereskedelem hatékonysága is. Ezen stratégiával párhuzamosan" ... >>

dkfs-2017.jpg

INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
|  szakmai anyagok  |  Hasznos webes eszközök  |   Szakirodalom  |   Állás  |
Javasolj - Használd - Oszd meg!

Szólj hozzá

trendek ebusiness online kereskedelem törvény ekereskedelem ecommerce online vásárlás elektronikus kereskedelem magyar ekereskedelem