Csak körültekintően és biztonságosan: elektronikus fizetés - kínai e-kereskedelem: elképesztő számok valami másik dimenzióból...
2013. január 25. írta: vecseilaszlo

Csak körültekintően és biztonságosan: elektronikus fizetés - kínai e-kereskedelem: elképesztő számok valami másik dimenzióból...

vecseilaci_49x61.jpg

Vigyázzon az internetbankkal! Vadonatúj módszerrel támadnak a csalók - Privátbankár

"A Bankszövetség újfajta csalási módszerre figyelmeztet: a számítógépes bűnözők megvárják, amíg az ügyfél belép internetbankjába, majd ezután átveszik az irányítást a számítógép, az okostelefon fölött.

A régi trükkök: zsebtolvajok, PIN-kód-lesők

Régóta tudjuk, hogy az ünnepi időszakban érdemes fokozottan odafigyelni készpénzes fizetéseink során, hogy a forgalmas bevásárló helyeken elkerüljük, hogy zsebtolvajok, csalók áldozataivá váljunk. Ugyancsak fontos, hogy elővigyázatosan használjuk bankkártyánkat, mind a fizetések, mind a készpénzfelvételek alkalmával. Érdemes alkalmazni a sokat emlegetett SMS kontrolt, és arra is odafigyelni, hogy a PIN kód beütésekor takarjuk el kezünket.

Emellett ne feledkezzünk el az az óvatosságról az internetes fizetések és az internetbank használata során sem! A Bankszövetség arra figyelmeztet: számítógépes bűnözők – Európában és most már hazánkban is – egy új módszerrel próbálják meg a banki ügyfelek számláit jogosulatlanul használni.

Új módszer: megvárják, hogy belépjünk a netbankba

A módszer szerint a számítógépes bűnözők a nem megfelelő védelemmel rendelkező ügyfelek számítógépe, táblagépe vagy okostelefonja felett egy kémprogram segítségével átveszik a teljes felügyeletet, miután az ügyfél interneten bejelentkezik. Ezt követően" ... >>


Kína egy magyar szemével: E-kereskedelmi boom Kínában 1 - CRI online
"Az elmúlt néhány évben Kínában egy új ünnepnap jött létre. Az online közösségekből indult ünnepnap a guāng gùn jiē, azaz az agglegények napja. Stílszerűen az ünnepre november 11-én kerül sor, hiszen ez a dátum csupa 1-esből áll. Az idei november 11-én minden korábbi e-kereskedelmi rekord megdőlt. Kétrészes műsorunk a kínai e-kereskedelemről szól, azon belül is ez alkalommal az Alibabáról és a DangDangról.
A kínai e-kereskedelem óriása, az Alibaba Group arra kérte két online piacterének, a Taobaónak és a Tmallnak az eladóit, hogy adjanak jelentős kedvezményt ezen a napon. Sok Tmall áruház 50%-os árengedményt adott, az eredmény pedig döbbenetes volt. Nézzük meg, hogy hogyan zajlott az idei november 11-e.

00:01-kor már több mint tízmillió felhasználó jelentkezett be a Tmall rendszerébe. 00:10-kor, tehát tíz perc alatt 250 millió jüan (megközelítőleg 9 mrd Ft) értékben fizettek a megvásárolt árukért az Alibaba Alipay rendszerén keresztül. 00:23-kor már három Tmall áruház aznapi forgalma haladta meg a tízmillió jüant (kb. 356 millió Ft), mindössze 23 perc alatt." ... >>

Kína egy magyar szemével: E-kereskedelmi boom Kínában 2 - CRI online
"A DangDang is hasonló módon forgatta fel a piacot 1999-es indulása óta. Zhang Yunt, a vállalat alelnökét arról kérdeztük, hogy mire alapozták a cég sikerét.
„Észrevettük, hogy nagyon sok kiadvány kapható Kínában, de [mivel olyan nagy a kínálat, ezért] nehéz megtalálni az általunk keresett könyveket. Ezért alapítottuk az internetes könyváruházunkat. A könyváruházakban már korábban is voltak eladók, akik a számítógépes adatbázis segítségével keresték ki a vevőknek a könyveket, ez a példa is ötletet adott nekünk. Gyakran előfordult, hogy az adott könyváruháznak nem volt egy példánya sem az adott könyvből. Nagyon sok kínai ember szeretett volna könyveket venni, azonban nehéz volt megtalálni számukra a keresett könyveket, néha egyáltalán nem is sikerült.

Az interneten egy kereséssel egyszerűen meg tudták találni az adott könyvet, mert minden könyv adatait feltöltöttük az adatbázisunkba, és katalogizáltuk azokat. Ez volt az első ötletünk.

Másrészről a hagyományos könyvesboltokat általában forgalmas helyeken alakították ki, azonban így a bérleti díj nagyon magas volt, túl sok költséggel járt. Mi úgy gondoltuk, hogy ha egy internetes felület segítségével közvetlenül a raktárból értékesítjük a könyveket, akkor biztosan nagyon alacsonyan tudjuk tartani a költségeinket."

A DangDang olyan sikeres lett a könyvek és CD-k piacán, hogy neve eggyé vált az online könyvvásárlással." ... >>

INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
|  szakmai anyagok 
 |  Hasznos webes eszközök  |   Szakirodalom  |   Állás  |
Javasolj - Használd - Oszd meg! 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr615031947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása