Forrás: NFH - Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
"A jogalkotó a kockázatok csökkentése és a vásárlói bizalom növelése érdekében speciális fogyasztóvédelmi szabályozást hozott létre. A fogyasztóvédelmi hatóság az e körbe sorolható előírások betartásának ellenőrzése terén jelentős hatáskörrel rendelkezik, amelynek alapján nem csak fogyasztói bejelentések esetén jár el, hanem célzottan is folytat le – immáron nyolcadik éve – országos szintű vizsgálatot.
A fogyasztóvédelmi hatóság által lefolytatott országos témavizsgálatok közül sajnálatos módon az elektronikus kereskedelmi tevékenység ellenőrzése során tapasztalt kifogásolási arány továbbra is magasnak (85%) mondható. Ennek egyik fő oka lehet, hogy az elektronikus kereskedelemre vonatkozó jogszabályok meglehetősen részletekbe menő rendelkezéseket írnak elő, melyek aprólékos jogismeretet és tudatos jogkövetést kívánnak meg a webshopokat üzemeltető szolgáltatóktól.
A jogsértések száma azonban nem feltétlenül tükrözi súlyosságukat, hiszen" ... >>
Megjegyzés:
A teljes jelentés letölthető az NFH oldaláról, az ottani cikk végén
Kapcsolódó blog poszt:
Indokolatlanul vérpadon az e-kereskedelem?
INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
| szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom | Állás |
Javasolj - Használd - Oszd meg!