Kuponozás - Groupon: Egy új iparág evolúciója
2012. április 02. írta: vecseilaszlo

Kuponozás - Groupon: Egy új iparág evolúciója

Honnan indult és hová tart a közösségi vásárlás? Amerikai és nemzetközi tények, adatok, tanulságok a piacot létrehozó Groupon háza tájáról és szakértői latolgatások a várható trendekről.

 
Forrás: @M interaktív magazin (IV. évfolyam, 1. szám, 2012. január – február)
Szerző: Gaborják Éva
 
"Sok más internetes szolgáltatáshoz hasonlóan a közösségi vásárlás piaca is az Egyesült Államokból indult el. A rövid idő alatt hihetetlenül felfutott szegmens origójának a Groupon tekinthető, amely 2008 novemberében alakult és mára több mint 45 ország, 500 helyi piacát szolgálja. A groupon gyors sikeréhez persze hozzájárult, hogy az amerikai vásárlási kultúrában régi gyökerei vannak a kuponozásnak, amely jó időben találkozott össze a közösségi oldalaknak és a mobiloknak is köszönhetôen felgyorsuló kommunikációval, valamint a válság következtében erősödő árérzékenységgel.
 
A termékeiket és szolgáltatásaikat értékesítők oldaláról a groupon üzleti modelljének titka, hogy más hirdetési platformokkal ellentétben a szolgáltatást igénybe vevőknek nem kell előre fizetniük a megjelenésért. Az oldal a jelentős mértékű (sokszor akár 50 százalékot meghaladó) kedvezménnyel kínált termékek vagy szolgáltatások eladásai után részesül a bevételből, ami egyúttal azt is jelenti, hogy az értékesítővel közös érdeke az eladások sikere.
 
A közösségi vásárlás azonban megszületése óta küzd ellentmondásokkal, és talán éppen gyorsan jött népszerűségének köszönheti, hogy sokan hasonlóan gyors hanyatlását várják, és szkepticizmussal szemlélik eredményeit. Annyi biztosnak tűnik, hogy a közösségi vásárlás nem könnyű terep, hiszen olyan nagyok is megpróbálkoztak, próbálkoznak vele, mint a Google – amelynek kuponos szolgáltatása még él ugyan, de korántsem ért el a Grouponéhoz hasonló eredményeket – és a Facebook – amely néhány hónap után kénytelen volt sikertelensége miatt lezárni a Facebook Deals nevű szolgáltatását.
 
A közösségi vásárlást érő egyik leggyakoribb vád, hogy hosszú távon nem kínál előnyt a részt vevő üzleteknek, mivel a vásárlók nem válnak visszatérő fogyasztókká. Ez azonban egyrészt egyoldalú szemlélete az üzleti modellnek, hiszen egy kuponos akció célja lehet éppen a végkiárusítás – ez esetben pedig nem is lehet cél, hogy a fogyasztó később is visszatérjen. Másfelől többek között a Rice University amerikai felmérése rámutatott, hogy a Groupon promóció a közösségi vásárlást kipróbáló cégek 66 százaléka számára nyereséggel zárult – bár a kutatásban résztvevők 40 százaléka nem használná újra a Groupont. Mégis, fogyasztói oldalról vizsgálva a kérdést," ... >> 
 

 

Vecsei László hírblog tudástára az e-Commerce, e-Business, ill. a magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, m-Commerce témakörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr294355987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása