Kuponozás - Árukereső: Nem félnek a közösségi vásárlásól a webáruházak
2012. március 14. írta: vecseilaszlo

Kuponozás - Árukereső: Nem félnek a közösségi vásárlásól a webáruházak

A 200 milliárd forintos forgalmat is megközelítheti a hazai internetes kereskedelem idén.
A kuponos oldalak valójában nem is tartoznak a piachoz? Büchler András, az Árukereső.hu árösszehasonlító portál pr vezetője válaszolt kérdéseinkre.

Forrás: @M interaktív magazin (IV. évfolyam, 1. szám, 2012. január – február)
Szerző: Fokasz Oresztesz
 

"Mekkora  e-kereskedelmi  piacra  számítanak  2012-ben? Mik lesznek a slágertermékek? Lesz-e konszolidáció a piacon? 

A magyarországi e-kereskedelem forgalma évről évre növekszik. 2010-ben 135 milliárd forintot költöttek el a magyarok internetes boltokban, ez a szám 2011-ben már kb. 155 milliárd volt. 2012-ben ez a szám megközelítheti a 200 milliárd forintot is. Kutatásainkból az látszik egyértelműen, hogy a piacon minden évben rengeteg új belépő jelenik meg, de a látogatottság, a vásárlási konverzió, és az elköltött összeg annál nagyobb, minél régebb óta van a piacon egy áruház. Emellett természetesen folyamatosan jelennek meg új termékterületeket lefedő webáruházak, ezzel még színesebbé, még sokrétűbbé válik az elektronikus kereskedelmi tér. Bár az elektronikai termékeket vagy könyveket kínáló internetes boltokat ismerik a legtöbben, egyre népszerűbbek például a babaruhát, parfümöket, vagy kutyaeledelt forgalmazó webáruházak is.

Termékek területén a jelenleg legnépszerűbb mobiltelefon, notebook, LCd televízió, digitális fényképező, tablet PC kategóriákban nagy  változás nem várható, hiszen ezek mind olyan típusú termékek, melyeket könnyen és praktikusan lehet interneten vásárolni. Valószínű, hogy még tovább fog nőni az okostelefonok és tablet PC-k iránti kereslet. Emellett számunkra fontos, hogy folyamatosan nő a táblagépekről és okostelefonokról kezdeményezett vásárlások száma és aránya, így erre a területre is fontos lesz odafigyelni 2012-ben. 

A konszolidációt inkább a kereskedés minőségének további javulásában várjuk: ha nő a megbízható boltok aránya a piacon, az nemcsak maguknak a vásárlóknak jó, hiszen, ha egyre több pozitív vásárlási élmény éri a felhasználókat, akkor egyre több esetben választják majd az online boltokat.

Hogyan változtatja meg a piacot a bónuszos-kuponos oldalak térnyerése? Meddig tarthat a felfutásuk?

2011 nyarán egy szakmai kutatásunk azt mutatta, hogy a webáruházak 60%-a nem tart a kuponos oldalaktól, nem érzi őket valódi konkurenciának. Az online kereskedés ezen formájáról tudnunk kell, hogy" ... >> 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az e-Commerce, e-Business, ill. a magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, m-Commerce témakörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

INGYENES TUDÁSTÁR: szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | SzakirodalomÁllás.
Javasolj - Használd - Oszd meg!

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr244311965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása