Forrás: @M interaktív magazin (IV. évfolyam, 1. szám, 2012. január – február)
Szerző: Fokasz Oresztesz
"Az online bónuszos/kuponos piac magyarországi megteremtésével az ismeretlenbe ugrottatok. Hogyan sikerült elindulni?
Heller Gábor barátommal és üzlettársammal régóta ötleteltünk egy közös internetes startup beindításán. Gábor nyomására egy már majdnem kész koncepciót tettünk félre, hogy a Groupon sikerén felbuzdulva megcsináljuk az első közösségi vásárlással foglalkozó oldalt Magyarországon. 2010. szeptember 1-jén a nulláról indítottuk el a Bónusz Brigádot, amelyben sok ismerősünk: bloggerek, újságírók, online tanácsadók béta tesztelőként segítettek ötleteikkel, javaslataikkal. Három hónappal az indulás után jutottunk el oda Gáborral, hogy otthagyjuk munkahelyeinket és 100%-ig csak a Brigáddal foglalkozzunk.
Ti hogyan toboroztok partnereket, illetve tagokat?
A partnereket két módon: egyrészt ők jelentkeznek, ez napi 100 körüli ajánlkozót jelent; másrészt megkeressük azokat a helyeket, amelyeket mi magunk is szeretünk, és bemutatjuk nekik a modellt. Ha megértik a modellt, szinte gondokodás nélkül csatlakoznak. A tagokat, felhasználóinkat azzal tudjuk az oldalra csábítani - és ott tartani -, ha tényleg jó ajánlatokkal rukkolunk elő. Olyanokkal, amelyeket sajnálnának kihagyni.
Kezdettől fogva a minőségre utazunk, így a jövőben is partnereink között szeretnénk tudni a legnagyobb és legkedveltebb márkákat. Minden partnerünkre büszkék vagyunk, de külön jó érzés, hogy olyan márkák is szerepeltek az oldalunkon, mint a Déryné Bisztró, a T.G.I. Fridays, az Oxygen Wellness, a Häagen Dazs, a Rézangyal, vagy a NOBU.
Nálatok milyen ajánlatok a legnépszerűbbek?
A közösségi vásárlás időszakos trendjei, periodicitása nagyjából megegyezik az e-kereskedelem általános tapasztalataival, azonban láthatóan kiegyensúlyozottabb számokat tud mutatni. Nyáron például az általános vásárlási láz visszaesése mellett is szépen fogytak az" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.