Mesebeli siker - Kínai internetes kereskedő
2011. október 11. írta: vecseilaszlo

Mesebeli siker - Kínai internetes kereskedő

A vásárlói bizalom helyreállításán dolgozik Kína legnagyobb internetes kereskedelmi portálja, az éppen e bizalomból élő Alibaba.com, amely globális terjeszkedésbe fogott.


Forrás:
HVG (A HVG.hu korábbi cikkeit csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)
Szerző: Nagy Gábor

"Gépalkatrész, bicikli, golfütőkészlet, traktor, olívaolaj, aszfalt, vibrátor – 41 kategóriában szinte minden megtalálható a kínai Alibaba.com portálján, amelyen keresztül a világ bármely tájáról kereskedelmi mennyiséget rendelhetnek a vevők a zömében kínai, kisebbrészt indiai és egyéb ázsiai termelőktől, gyártóktól. A honlap úgy ad helyet az ajánlatoknak, hogy nem kér százalékot a tranzakciókból. Bevételeit részben abból szerzi, hogy meghatározott díj fejében arany fokozatúnak, megbízhatónak minősíti a szállítót, ami a kontinenseken átívelő ügyletek esetén erősíti a bizalmat. Éppen ez rendült meg a múlt héten, amikor a piacok számára váratlanul bejelentették, hogy távozik az Alibaba.com – amelyen keresztül az USA-ban például a családi vállalkozásoktól a hatalmas Wal-Mart áruházláncig sokan vásárolnak – vezérigazgatója és pénzügyi igazgatója.

A két topmenedzser azért vállalta a felelősséget, mert – bár nem tudtak róla – mégis az ő felügyeletük alatt fordult elő, hogy a hatalmas piactéren a portékájukat árulók közül 2009–2010-ben több mint 2300 eladó csalt: tengerentúli ügyfeleitől úgy szedett be pénzt, hogy nem szállított érte semmit a megígért, főleg elektronikai termékekből. Tették ezt az arany fokozatú minősítés védőernyője alatt, amit az Alibaba.com tettestárssá vált alkalmazottaitól, jogtalanul kaptak meg. Jonathan Lu, az új vezérigazgató a bizalom helyreállítását ígérte és azt, hogy a cég kártalanítja a becsapott – átlagosan 1200 dollárt bukott – vevőket. Ám van még mit tenni: a társaság részvényeinek árfolyama a bejelentés óta tíz százalékot esett a hongkongi tőzsdén.

A portál az Alibaba Group tagja, amelyet a 46 éves Jack Ma a semmiből épített fel Kína egyik legsikeresebb internetes cégévé." ... >>

 
 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr733291280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása