Az e-commerce csendes forradalma
2010. november 16. írta: vecseilaszlo

Az e-commerce csendes forradalma

Úgy adódott, hogy egy évvel ezelőtt egy Miskolc melletti autókereskedésben beszélgettem az egyik helyi segéderővel, aki elmesélte, hogy fiatal harmincasként és egyben többgyerekes családfőként havi ötvenezret keres… Kérdésemre, hogy hogyan tudja eltartani ebből a családját, a válasz az volt, hogy ebből sehogy, de jövedelem-kiegészítésként vaterázik. „Veszek hibás autórádiót, walkmant, CD-lejátszót, megjavítom, és dupláért eladom.” Mindent vártam, csak azt nem, hogy az internetre terelődik a szó. És ekkor döbbentem rá, hogy egy újabb lépcsőfokra léptünk.

Forrás:
DotCommerceDay - e-commerce conference - marketingkonferencia az e-kereskedelemről, programajánló
Szerző: Soós Gergely - tulajdonos-ügyvezető, Neo Interactive, DotCommerceDay alapító

 
Kezdetben vala az e-mail; majd jöttek a hírek, a portálok és velük együtt a keresés; míg aztán ránk nem virradt a felhasználói tartalom és a közösségi média napja. Néhány éve egy kiadvány előszavában ezt írtam: „Az újmédia fejlődéséhez és nagykorúvá válásához néha furcsának tűnő tényezők járulnak hozzá. Gondoljunk csak arra, hogy Zámbó Jimmy halálhírére vagy például az ikertorony elleni merényletkor rendre rekordelérést produkált a hazai web. Persze idővel az internethasználatot ösztönző tényezők is szofisztikálódnak. A 2006. év két kulcsszava e megközelítésben az iWiW valamint a webkettő. Az előbbi legnagyobb jelentősége a felhasználók mozgósításában van, az utóbbi pedig üzleti oldalról von be újabb résztvevőket, erőforrásokat az internetbe.”

Utólag feltűnő, hogy olyan internetboomer szolgáltatás vagy platform eddig nem volt, ahol a felhasználók motivációja sikeresen találkozik az üzleti oldal érdekeivel.
Illetve tulajdonképpen, de, volt. Csak szép csöndben jött, a lényegre szorítkozva, nem durrogtatott kommunikációs buzzword-öket, hanem egyszer csak, nem is olyan rég eljutott arra a fokra, amikor átcsapott mennyiségbe. Most már nem lehet nem figyelembe venni: az e-commerce itt van, nagykorú lett. És szívja az embereket az internetre. A márkák fogyasztói adnak-vesznek a hálón. Használtautót, csengőhangot, könyvet, track-et, nyaralást, vibrátort, plazmatévét, Wildlife pontokat, pizzát, tárhelyet, repülőjegyet, paradicsomot, űrhajót… Kutakodnak árösszehasonlító oldalakon, webshopokban, piactereken, aukciós portálokon,
sőt, manapság közösségi vásárlócsoportokat alakítanak.

Az e-kereskedelmi oldalak pedig egyre jobban és jobban ismerik őket. Követik, kiszolgálják, sőt, kitalálják és alakítják az igényeiket. Marketingjüket pontos számok, konkrét viszszacsatolások alapján folytatják, csak üzletileg indokoltan, megtérülés esetén végzik. Olyan tudásra szert téve ezzel, amit minden hagyományos kereskedelemben működő márka marketingese megirigyelhet, és amiből mindnyájan tanulhatunk. De az e-kereskedelem mellett nem lehet elmenni már csak azért sem, mert különben az megy el mellettünk. Szépen csöndben, ahogy jött, úgy, hogy lehet, hogy észre sem vesszük... Ezért gondoltuk arra a Neo Interactive-ban, hogy
a Kreatív közreműködésével létrehozzuk a DotCommerceDay marketingtalálkozót. November 25-én, hálaadás napján.

További információk:

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr612448993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása