Hogyan ne veszítsünk el látogatókat tipp – a weboldalon történő keresés találat nélkül?
2010. november 12. írta: vecseilaszlo

Hogyan ne veszítsünk el látogatókat tipp – a weboldalon történő keresés találat nélkül?

Éppen az e-kereskedelmi weboldalakról kezdtem el írni egy posztot és az ehhez kapcsolódó eyetracking tanulmányt készítettem elő, amikor a kezembe került egy korábbi jegyzetem. Bele – bele pillantottam egy – egy részébe. Gondoltam, milyen jó példa lesz, hogy mennyit változtak ezen a téren a weboldalak. Nos nem.. nem változtak vagy csak némi javulás látható. Így megérett ez a poszt arra, hogy írjak gyorsan pár szót a témáról, hiszen a látogatók 43%-a elhagyja a nem megfelelő tartalommal rendelkező “eredmény” oldalt.

Forrás: Eye-tracking.hu - kutatás és tanácsadás

"Ebben a rövid tanulmányban – bár néhol Jakob Nielsen eyetracking kutatásaira is alapozok – nem fogok eyetracking hőtérképeket bemutatni, hanem inkább a 74 hazai portál hibái alapján vizsgálódva (meg nem nevezve konkrétan a portálokat) szeretnék pár gondolatot – tényt és javaslatot megfogalmazni.

Gondolkodjunk a felhasználó fejével!


Egy e-kereskedelmi vagy információs portálon senki sem fog keresni a végtelenségig. Az így drágán megszerzett látogató elvész, ha nem fogjuk meg. Nem csak azt érdemes kommunikálni a keresés eredményekor, hogy mid van, hanem azt is, hogy mid nincsen. Hiszen ha a keresés semmitmondó választ ad vissza (van ahol üres lapot kaptam és lapozhattam visszafele: -4 -3 -2 -1 az üres oldalakat), azzal a felhasználó nem fogja tudni, hogy most elütötte a címét a könyvnek vagy tényleg nem kapható ott vagy valami mást keres (?) és jobb, ha felhívja az ügyfélszolgálatot (?).

Nézzünk egy valós hazai példát: ahol film  vagy zenei cd-t, dvd-t, mp3-at lehet online vásárolni, például érdemes tájékoztatni a keresőt, hogy tudod melyik zenei anyagról van szó, csak éppen nem megvásárolható még vagy nem megkapható, viszont megrendelhető. Nagyon röviden, hasznos információt adhatunk át, ne feledjük el, maximum 15 másodpercet fog rá fordítani, ami maximum 45 – 60 szó. Ilyen esetben például fel lehet ajánlani hírlevélre történő feliratkozást vagy előrendelés vagy hogy miképpen finomíthatja a keresését.

Kíváncsi voltam, hogy hazai zenei portálok közül, hányan ajánlják ezt fel? Nézzük, mire jutottam:" ... >>

 

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr722434892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása