Újabb hype jön a közösségi média helyett - interjú Novák Péterrel
2010. november 06. írta: vecseilaszlo

Újabb hype jön a közösségi média helyett - interjú Novák Péterrel

Novák Péter az idén novemberben két éves IAB Hungary elnöke, az Origo Zrt. vezérigazgató-helyettese, a digitális hirdetési piac szakértője. Péterrel az IAB-ről és az elmúlt másfél évtized internetes trendjeiről beszélgettünk.

Forrás:
Digibiz
Szerző: Tossenberger Tamás


"- A közösségi média internetre gyakorolt hatását figyelembe véve megkerülhetetlen a kérdés: mi az online hirdetési piac válasza a közösségi oldalak terjedésére, erősödésére?
Az elmúlt 15 év arról szólt, hogy mindig voltak különféle hype-ok, ha pedig véletlenül éppen nem volt semmi, akkor mindenki padlót fogott, hogy nem történik semmi az interneten. Ez a feszült hozzáállás szerintem nem egészséges, mert kontraproduktívan tud hatni, ha várunk valami nagy dobásra, és közben igazából "csak" a normál fejlődés zajlik. Amit most közösségi médiaként élünk meg, az pár éve még a web2.0 volt. Tény, hogy az utóbbi időben a közösségi média került előtérbe, ami sok szempontból jogos, és biztos, hogy hosszú távon is meghatározhatja, hogy az emberek hogyan viszonyulnak az online tartalmakhoz, márkákhoz, vásárláshoz, egymáshoz. De jóval összetettebb annál az online piac, hogy csak erre az egy dologra fókuszáljunk, elég ha csak a mozgóképes tartalom töretlen és lendületes bővülését említem.

Hirdetési szempontból a közösségi média meghozta azt a speciális helyzetet a hirdetők számára, hogy virtuálisan ugyan, de mégis "fizikailag" kerülhettek közel a fogyasztókhoz. Kialakult az a párbeszéd, ami korábban nem létezett. Ez új kihívásokat jelent a vállalatok számára és akár az egész marketing tevékenységük logikája átalakulhat. Nem lehet nem foglalkozni a social mediával. Ugyanakkor a közösségi média ugyanúgy bele fog simulni az eddigi újdonságok közé, mint ahogy minden korábbi hype. Megtalálja majd a helyét, és jön helyette egy újabb csoda.


- Mondhatjuk, hogy végigkövetted az online hirdetési piac születését és folyamatos átalakulását, hiszen már 1996-ban, a piac magyarországi elterjedése előtt ebben a témában írtad a szakdolgozatodat. Miket tartasz a legjelentősebb mérföldköveknek és mit jósolsz a jövőre nézve?

Vannak vélt fordulópontok, amik arra jók, hogy hivatkozni lehessen rájuk, de valójában az adott időszaknak csak kiragadott pontjai. Ilyen volt pl., amikor Magyarországon" ... >>

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr192412956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása