SocialTimesHungary: Social Media - ROI
2010. augusztus 28. írta: vecseilaszlo

SocialTimesHungary: Social Media - ROI

"A videó számos példát mutat, hogyan lehet profitálni a social médiában jó ötletek-, és találó stratégia segítsével.
Külföldi multinacionális vállalatok példái mellett, hazai esetek is említésre kerülnek.
A videó hazai adaptációja, az equalman animációja-, és forrásai alapján készült."


Forrás: SocialTimesHungary




Személyes megjegyzés:
Még mielőtt valaki hanyatt homlok rohanna és megcsinálná a világ legnagyobb bombaüzletét a Facebook-on, javaslom olvasson egy kicsit - sosem árt...
például ezt a cikket: Egyre több amerikai tinédzser fordul el a Facebook-tól
aztán ez is érdekes lehet: Webkettes marketing: sok hűhó semmiért?
Ez pedig kimondottan hasznos lehet mindazoknak, akik közösségi média megjelenésen törik a fejüket: Közösségi média megjelenés megtérülés kalkulátor

És ha még mindig van némi kétség, majd Kálmán eloszlatja: Csipke Csoda Gyógytea Korporésön, a szuperbiznisz!

Végezetül feltennék két kérdést - költőiek, így hát mindenki maga adja meg magának a választ:
1. nem kerül semmibe?
2. nincs kockázata?

És a végén pedig egy apró személyes megjegyzés:
szerintem kicsit gáz, amikor naponta arról szónokolnak önjelölt szakguruk-k, hogy forradalom van az elektronikus kereskedelemben, vagy akár az online médiában.
Ésszel kéne élni, nem forradalommal...

A videóért viszont mindenképpen dicséret illeti a céget: ügyes és nagyon jó, profi munka! Látványos, leköti a figyelmet és tényleg sokkol az adatokkal.

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr272228477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

socialmediaqueen 2010.08.28. 23:16:22

Kedves László, nem egészen értek veled egyet. Van ráció, szerintem -elég nagy- az internetben,
Bár a megoldás szerintem valahol a mértékletességben van. Mert kockázat van, igen és valóban nem ingyenes, de ha belegondolok abba, hogy mennyibe kerül példáil a tévében rádióban hirdetni, valóban ingyenes eszközről beszélhetünk. Kokázat pedig mindig van amikor kilépdz az utcára akkor is... :)
Szerintem egy jó meccs szünetében te is a hütőhöz mész sörért, megpuszilod e gyermekeid és nem a reklámokat figyeled... Viszont miközben az internetet böngészed számtalan 'reklámmal' (amit nevezhetünk blognak, akár egy jól megcsinált videónak, egy jó forum post-nak) találkozol és időzöl el rajta, akor van értelme? Szerinted? Mindig lesznek prok és kontrák a témával kapcsolatosan, csakis RAJTAD mulik, hogyan használod a lehetőségeid... ;) Szép estét. smq.

vecseilaszlo · http://vecseilaszlo.blog.hu/ 2010.08.30. 13:58:07

@socialmediaqueen:
Szia smq! Először vegyük górcső alá az ingyenességet - ami, mint tudjuk az üzleti világban nem létezik. (márpedig ez üzlet). Ha hirdetni akarsz a site-on, akkor annak bizony vannak költségei: a kreatív elkészítése és folyamatos karbantartása, módosítása, vagy a kattintások költségei, a landing page optimalizálása, a munkatárs bérköltsége, stb... Tehát nem ingyenes a dolog. Azt persze egyáltalán nem vitatom, hogy relevanciában sokkal hatékonyabb lehet, mint más (online-offline) marketing eszköz (erre még visszatérek) és költséghatékonyabb.
Nézzük most a kockázatot: az egyszerű hirdetés kockázata (érthető módon) gyakorlatilag nulla. Azonban ha megjelensz a Facebook-on tartalommal - akkor annak már igen is van kockázata. Karban kell tartani a tartalmat, frissíteni kell, válaszolni - reagálni a követők, barátok kérdéseire, problémáira. Ehhez pedig erőforrásokat és eszközöket kell hozzárendelni. Viszont ha ezt nem megfelelően teszed, vagy sehogy sem teszed, azzal magadat, vagy a cégedet járatod le. Tehát ügyelni kell arra, hogy mit és hogyan csinálsz és ezt nem árt ha előre meg is tervezed.
Abban igazad van, hogy az interneten sok-sok reklámmal találkozol - de nem gondolom azt, hogy aki a Facebook-ra felmegy, azt szórakozás helyett inkább a reklám érdekli. Persze a hatékonyságot lehet a relevanciával növelni (lásd keresőhirdetések), de csak egy bizonyos határig (lásd konverziós ráta).
És még egy nagyon fontos dolgot ne feledjünk el: nem mindegy, hogy mi a célunk az adott reklámmal. Eladni? Erre (egyelőre úgy tűnik), hogy a Facebook, csak korlátozottan alkalmas. Brand-ismertséget növelni? Erre viszont kimondottan jó eszköz, különösen ha kreatívan, az internet lényegéből és filozófiája felől közelítjük meg a problémát.
Az internet világában persze van létjogosultsága a pro és kontra érveknek, de itt talán sokkal tisztább a kép, hiszen ez egy technikai alapú eszköz és mint ilyen, jól mérhető. Vagyis kontroll alatt tarthatók a megtérülési költségek. (lásd ROI)
Szóval jó-jó a Facebook és a többi közösségi portál, csak tudni kell, hogy mire lehet, és érdemes használni. :-)
süti beállítások módosítása