Hatékonyság/hatás/marketing - Közösségi média 2010 - E-kereskedőNŐK: VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
2010. április 30. írta: vecseilaszlo

Hatékonyság/hatás/marketing - Közösségi média 2010 - E-kereskedőNŐK: VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia

A hazai e-kereskedelem hagyományos tavaszi seregszemléjét, a VII. Elektronikus Kereskedelem Konferenciát 2010. május 6-án és 7-én a Velence Resort & Spa hotelben rendezi meg a CIB Bank támogatásával, a SzEK.org. Az idei program többek között az e-kereskedelem hatékonyságnövelési lehetőségeivel, a közösségi médiával és a nők internetes szerepével foglalkozik.

Forrás: Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület

 

 

"Az e-kereskedelem, és azon belül főleg az internetes kereskedelem összbevétele az elmúlt évtized során folyamatosan, mintegy évi 50%-kal nőtt. Ezt az egyedülálló mértékű fejlődést az előzetes adatok szerint a válság ideje alatt is megőrizte. A 2009-re vonatkozó végleges kutatási eredményeket Kis Gergely, a GKIeNET igazgatója a VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencián hozza nyilvánosságra; majd Vértes János, a SzEK.org elnökségi tagja összefoglalja az elmúlt egy év legfontosabb e-kereskedelmi mérföldköveit. A Hatékonyság/hatás címmel zajló konferencia programjában ezután a hatékonyságé lesz a főszerep, kezdve az olyan klasszikus módszerekkel, mint a LEAN és annak e-kereskedelmi alkalmazhatósága, folytatva az ügyfélkezelés, logisztika, pénzügyi és számviteli folyamatok, végül a marketing minél hatásosabb, rugalmasabb és gazdaságosabb formáinak tárgyalásával. Azon e-kereskedők, vállalatvezetők számára, akik mélyebben is szeretnének a LEAN módszertanában elmerülni, a konferencia mindkét napján külön workshopot tartanak a témára szakosodott E-Con Group szakemberei.

Az első nap délutánján a Hatékonyság/hatás/marketing, illetve a Közösségi média 2010 című szekciókban olyan témákról lesz szó, mint az event-marketing, az e-kereskedelem reklámozási lehetőségei a hagyományos médiában, az árösszehasonlító-oldalak szerepe az ügyfélszerzésben, valamint a közösségi média új kihívásai a régebbi online hirdetési formákkal (bannerhirdetés, keresőmarketing) szemben.

Az e-gazdaságot kutató cégek elemzéseiben és előrejelzéseiben egyre többször találkozunk azzal, hogy az interneten megnőtt, és várhatóan tovább fog nőni a női felhasználók szerepe. Sőt, a GKIeNET szerint a jövő internetes vásárlói többségében nők lesznek! Vajon milyen tartalmakat, élményeket, kapcsolatokat és termékeket keresnek a hölgyek az interneten? Fontos kérdés az is, hogy mindezt hogyan teszik? Másképp mint a férfiak? Másmilyen oldalakat kell számunkra építeni? A konferencia második napján, május 7-én pénteken délelőtt ezeket a kérdéseket járják körbe a Női szakasz előadásai. Itt ismerhetjük meg a kifejezetten a SzEK.org számára készült ergonómiai kutatás eredményeit, melyben egy szemkamerás vizsgálat azt próbálja meg kideríteni, a hölgyek másképp néznek-e egy weboldalt, mint a férfiak; más tartalmakra, képekre, színekre kattintanak-e és máshogy használják-e a menüket és egyéb oldal-elemeket.

A konferencia másfél napja során rövid blokkokban kapnak ötperces bemutatkozási lehetőséget új üzleti modelleket megvalósító, vagy eddig feltáratlan piacokon próbálkozó innovatív webes vállalkozások. A szervezők ezzel is igyekeznek elősegíteni az e-kereskedelem fejlődését és az új szereplők térnyerését.

Az egyes szekciókat az adott téma neves szakemberei vezetik: Tóth Zsolt interim manager, LEAN szakértő a Hatékonyság/hatás, Novák Péter, az IAB Hungary elnöke a Hatékonyság/hatás/marketing, Dobó Mátyás (Doransky) és Kéner Eszter bloggerek a Közösségi média 2010 illetve a Női szakasz című szekciókat. Az előadók ugyancsak a hazai e-gazdaság kiemelkedő teljesítményt nyújtott vezetői és szakértői. A teljes lista megtalálható a SzEK.org weboldalán, a konferencia részletes programjában.

A konferencia kiemelt támogatója a CIB Bank Zrt, amely elkötelezett az elektronikus kereskedelmet és általában az e-gazdaságot fejlesztő kezdeményezések támogatásában. Ilyen katalizáló erőnek számít az immár hét éve rendszeresen megrendezésre kerülő Elektronikus Kereskedelem Konferencia is, melynek a CIB Bank – jogelődjén keresztül – kezdettől fogva támogatója.

A másfél napos rendezvényen az előadások és a workshop mellett borkóstoló, pálinkakóstoló, a vacsora után ingyenes koktélbár és meglepetés-műsor gondoskodik a kellemes hangulatról, számos lehetőséget kínálva a résztvevőknek a kikapcsolódással egybekötött informális eszmecserékhez és kapcsolatépítéshez

Tervezett programblokkok:

  • Az e-kereskedelem 2009-es eredményei: A GKIeNET 2001. óta zajló webshop-kutatásának 2009-es eredményei - számok, adatok, trendek, előrejelzések.
     
  • Mérföldkövek: Újra „engedélyköteles” az e-kereskedelem?, nem bolt az e-bolt?, vevők átverése? - Mi történt az e-kereskedelemben 2009-ben? Mi a tanulság 2010-re? Mit várhatunk?
     
  • Szörcs.hu: Figyelemre érdemes hazai online start-up cégek bemutatkozása 5 percben
     
  • Az örökzöld hatékonyság – olcsóbban, gyorsabban, többet mint mások: Az e-kereskedelem önmagában óriási hatékonysági ugrás. A virtuális áruházak létrehozásának és fenntartásának költségei messze elmaradnak a hagyományos üzletek hasonló mutatóitól. Amíg az e-kereskedelmi csatornáknak csupán ezekkel a „brick’n’mortar” boltokkal kellett versenyezniük, csaknem minden költség „belefért”. A verseny színtere azonban már áttevődött a virtuális világba. A webes vásárló nem fényes, áruval dugig feltöltött üzleteket, csinos eladókat és előzékeny kiszolgálást, hanem olcsóságot, gyorsaságot, kényelmet vár el. A vevő többé nem a „bolti” és a „webes” árak közül választ, hanem a két-három legalacsonyabb árat kínáló virtuális üzlet kínálatát mérlegeli. Az üzletmenet sikere a jó beszerzésen túl a hatékony logisztikán és az élő munkaerőigény csökkentésén múlik. Ez utóbbi két terület ideális terep a korszerű hatékonyságnövelő módszereknek, a LEAN-nek és a Six Sigmának. Hogy alkalmazzák ezeket a módszertanokat más üzletágakban és mit lehet belőlük átemelni az elektronikus kereskedelembe?
     
  • Contact centerrel támogatott elektronikus piactér: A modern contact center; A telefonos ügyfélszolgálat szerepe az értékesítésben; Az ügyfelek felől jövő kommunikáció kihasználása értékesítés növelésére; CRM - személyre szabott ajánlatok, akciók; Kampánymenedzsment eszköz használatában rejlő lehetőségek; A bejövő és kimenő kommunikáció összehangolása a maximális hatékonyság érdekében; Adatgyűjtés és adattisztítás;
     
  • Szállítás, logisztika - hatékonyan: Szállítási, logisztikai tapasztalatok a Sprinter futárszolgálattal kialakított, automatizált, integrált rendszerrel. (Esettanulmány);
     
  • Hatékonyságnövelés elektronikus fizetés és számlázás bevezetésével: Webáruház modulok a hatékonyság szolgálatában: vásárlásösztönzés, elektronikus fizetés, elektronikus számlázás, kapcsolódás a belső folyamatokhoz;
     
  • Bankktyártyás fizetés olcsón?: Hogy lehet olcsón és hatékonyan üzemeltetni az online bankkártyás fizetési rendszereket;
     
  • Ajánlási rendszerek gyakorlati tapasztalata: Miként lehet a személyes ajánlásokkal növelni az eladásokat? Konkrét alkalmazási területek az elektronikus értékesítésben, gyakorlati tapasztalatok, összehasonlítás más eladásnövelő módszerekkel;
     
  • Lean alkalmazhatósága az e-kereskedelem folyamataiban: Lean alkalmazhatósága az e-kereskedelem folyamataiban;
     
  • Szakikereső: figyelemre érdemes hazai online start-up cégek bemutatkozása 5 percben;
     
  • Temetkezés online: Figyelemre érdemes hazai online start-up cégek bemutatkozása 5 percben;
     
  • Event marketing avagy ok a beszédre: PR, gerilla vagy ezek ügyes kombinációja: Torkos csütörtök, Magyarország kedvenc étele, esettanulmány;
     
  • Nem klikkelhető képernyő: betör az e-kereskedelem a tévébe?: A Vatera Vera kampány tapasztalatai;
     
  • Ármarketing - vedd meg a legolcsóbban!: Az árösszehasonlító oldalak szerepe az ügyfélszerzésben;
     
  • Keresések a webáruházon belül: Nagyon sokan fókuszálnak arra, hogy bizonyos kulcsszavakra áruházuk minél jobban megtalálható legyen a keresőkben. Ennél már sokkal kevesebben fókuszálnak arra, hogy akik már a webáruházunkban keresnek azok minél könyebben megtalálják az adott terméket, illetve a használt keresőszavakon keresztül jobban megismerjük a vásárlókat;
     
  • Bigyóshop: Figyelemre érdemes hazai online start-up cégek bemutatkozása 5 percben;
     
  • Hipe vagy valóság - mit közvetít a közösségi média?: Hogy alakítja át a közösségi média az információhoz jutás folyamatát? Miként alakulnak át a korábbi, felülről vezérelt struktúrák új közösségi hálózatokká, ahol az információáramlás egyéni csatornákon zajlik;
     
  • Közösségi média-körkép: kik hol mennyien mit csinálnak?: Mekkora a közösségi média? Milyen felületek tartoznak bele, ott mennyi felhasználó van és milyen típusú aktivitást produkál?;
     
  • Három mesterlövész, egy célpont: Közösségi kontra keresőmarketing? Vagy esetleg még mindig a hagyományos bannerhirdetés az igazi? Vagy kell-e egyáltalán választani? Háromféle módszer a kattintás megszerezéséért, három szemléletmód, három előadó párbaja: Facebook hirdetés - Etarget hirdetés - Bannerhirdetés testreszabva;
     
  • Már nem csörög rám senki, csak „rám írnak”: kerekasztal beszélgetés;
     
  • Kerekíts fel!: A Kerkítsfel! egy olyan magyarországi innováció, amelyet mára a világ összes országában szabadalom véd. Bolti és on-line változatban létezik és Magyarországon kerül bevezetésre a világon először. Hisszük, hogy ez az új játék és megtakarítási forma lesz a XXI. század - a  rubik kockához hasonló - sikersztorija. És hogy miért? Mert minden benne részt vevő nyer! Hallgassa meg, hogy Ön hogyan lehet a világon az első között, aki nyerhet vele;
     
  • LEAN WORKSHOP: "Túl hosszú a megrendelés beérkezésétől az áru kiszállításáig eltelt idő?"; "Egyre összetettebb a számlakezelési folyamat?"; "Sokáig tart a megrendelt áruk komissiózása, a csomagok összeállítása?"; "Egyre magasabb a raktárkészlet?"; "Kezdenek átláthatatlanná válni a raktári folyamatok?"; "Egyenetlen a raktári dolgozók munkamegosztása?"
    A workshop célja a lean alapelveinek szimulációs gyakorlat keretében történő további értelmezése, gyakorlati tapasztalatok szerzése, az e-kereskedelem kiszolgáló folyamataiban felmerülő veszteségek azonosítása. A szimulációt követően elemezzük a hagyományos és a folyamatos (lean) áramlás közötti különbségeket, valamint lehetőség nyílik további kérdések megválaszolására.
     
  • E-vevők-e a nők?: ...avagy mi motiválja a nőket az online vásárlásaik során?;
     
  • Divat, luxus, szórakozás – mit keresnek a nők?: Piackutatási adatok: női internetezők, vásárlók, kedvenc témák, oldalak stb;
     
  • Nőies kattintások: Másképp kezelik-e a nők az egeret? Máshova néznek-e egy honlapon? Mi kelti fel leginkább az érdeklődésüket? Ezekre a kérdésekre igyekszik válaszolni a Meroving által a SzEK.org részére készített exkluzív kutatás;
     
  • Nőies tartalmak: Az online világ kihívásai a nőket megcélzó hagyományos média számára. Prémium kategóriás online kereskedelem, avagy lehet-e online luxuscikket eladni nőknek?;
     
  • E-kereskedőNŐK: Internetes vállalkozásból élő sikeres hölgyek kerekasztala;
     
  • Netedény: Figyelemre érdemes hazai online start-up cégek bemutatkozása 5 percben;
     

További információk a konferenciáról:

Sajtóközlemény: Hatékonyság/hatás - VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia

10.000 Ft-os Etarget kupon a VII. E-Kereskedelem Konferencia résztvevőinek

A VII. E-Kereskedelem Konferencia programja

VII. E-Kereskedelem Konferencia - árak, jelentkezés

A VII. E-Kereskedelem Konferencia támogatói

Letölthető konferencia bannerek


VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia - Hatékonyság/hatás

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr311963566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása