SZEk.org: országos e-kereskedelmi road show - e-Kereskedelemi Szakmai Nap
2010. február 15. írta: vecseilaszlo

SZEk.org: országos e-kereskedelmi road show - e-Kereskedelemi Szakmai Nap

Az elmúlt években az elektronikus kereskedelemre -nemcsak a világon, hanem Magyarországon is- a dinamikus fejlődés volt a jellemző. Ezt a lendületet a gazdasági válság sem tudta megtörni, sőt! A statisztikák és kimutatások egyre több online vásárlót, és ezzel párhuzamosan egyre több online vállalkozást, eShopot, webáruházat mutatnak.

"Attól a versenytárstól kell félned leginkább, amelyik nem foglalkozik veled, csak egyre jobban csinálja a dolgát!" - mondta közel száz évvel ezelőtt Henry Ford. És erre jó oka volt: a Ford Company az 1920-as évek Amerikájában, a „Big Business” idején olyan új vívmányok bevezetését hajtotta végre (pl.: futószalagos gyártósor, modern tömeggyártás, vállalatvezetési elvek), melyek az egyre jobban motorizálódó világban számottevő fejlődést jelentettek a korábbi gyakorlattal szemben.

Ma is hasonló nagyságrendű változásoknak vagyunk tanúi a folyamatosan változó és egyre jobban kibontakozó online lehetőségek jóvoltából. Újabb és újabb kísérletek, modellek tűnnek fel, melyek egyre hatékonyabban használják ki a „behálózott világ” adta lehetőségeket. Ezek a lehetőségek, pedig a technika és a technológia segítségével, egyre jobban áthatják és átalakítják életünket, hasonlóan, mint száz évvel ezelőtt.

A változásból mi sem vonhatjuk ki magunkat: az itthoni internetfelhasználók egyre jobban kedvelik és használják a különféle online csatornákat. Ma már egyáltalán nem ritka, hogy egy családban (akár többen is) az internetről vásárolnak könyvet, DVD-t, mobiltelefont, ruhát, játékot, vagy akár különféle szolgáltatásokat, előfizetéseket. Vagyis létrejött az úgynevezett virtuális térben egy valós vásárlói igény, ami üzletté, végső soron konkrét nyereséggé konvertálható.
Ez a valós online piaci igény azt eredményezte, hogy a 2009-es évben az online értékesített termékek forgalma Magyarországon megközelítette a 100 milliárd forintot. És idén, 2010-ben is biztos növekedésre számíthat ez a piaci szegmens.



 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy mindenki sikerre van ítéltetve az online világban: ahhoz, hogy hatékonyan és rentábilisan üzemeltessen egy vállalkozás bármiféle e-kereskedelmi tevékenységet, piaci ismeret és felkészültség kell. Ebben segít a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK.org), mely (idén első ízben) országos road show keretében népszerűsíti az online kereskedelmet.
Az E-kereskedelem Szakmai Nap átfogó képet nyújt majd az elektronikus kereskedelem magyarországi helyzetéről, lehetőségeiről, trendjeiről az online kereskedelem lényegéről, egy webáruház felépítéséről, működéséről, valamint különféle értékesítési és reklámozási technikákról. Bemutatja az e-kereskedelem, és általában az e-gazdaság üzleti, jogi és informatikai környezetét, eszközeit.

Kiknek ajánljuk a résztvételt?
A SzEK.org alapvető célja, hogy bárki, aki az e-kereskedelem után érdeklődik – akár szakmai, tudományos vagy üzleti alapon, akár egyszerű kíváncsiságból –, a már meglévő tudásszintjétől függetlenül megtalálja a számára releváns információkat és kapcsolatba léphessen az e-kereskedelmi szakma tapasztalt, hiteles szereplőivel.
Tehát várjuk:
- az e-kereskedelem és az e-gazdaság után érdeklődő mikro-, kis- és középvállalatok vezetőit, tulajdonosait, egyéni vállalkozókat;
- felsőoktatási intézmények hallgatóit (szakirányú hallgatókat kiemelten) és oktatóit;
- a KKV szektor számára, főleg pénzügyi, számviteli és jogi szolgáltatásokat nyújtókat;

Az E-kereskedelem Szakmai Nap roadshow-n való résztvétel mindenki számára ingyenes lesz!

Tervezett helyszínek és időpontok:
2010. március Pécs
2010. április Budapest
2010. április Tatabánya
2010. május Szeged

2010. szeptember 29., szerda - Sopron   
        Helyszín: Nyugat-magyarországi Egyetem, Közgazdaságtudományi Kar (NyME-KTK)
        Cím: 9400 Sopron, Erzsébet u. 9.

2010. október közepe - Miskolc   
       Helyszín: Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
       Cím: 3515 Miskolc, Egyetemváros

2010. november 5., péntek - Budapest    
       Helyszín: Modern Üzleti Tudományok Főiskolája (MÜTF)
       Cím:1139 Budapest, Fiastyúk u. 35-37

A rendezvényekre regisztrálhat a SZEK.org honlapján, vagy a SZEK.org vonatkozó Facebook oldalain:
- Sopron
- Miskolc
- Budapest, MÜTF

Tervezett program:
(A pontos és aktuális programok megtekinthetők a SZEK.org honlapján)
1) Megnyitó
2) Általában az eKereskedelemről (ki is az az eKereskedő és mihhez kell értenie?)
3) Webáruházak felépítése
     - jogi szabályozás (vagy szabályozatlanság? Mit tegyünk, hogy jogilag rendben legyünk?)
     - webfejlesztés (hogyan épül fel egy webáruház milyen főbb oldaltípusai vannak, ezek legfontosabb szabályai)
     - fizetési, számlázási folyamat (milyen az online fizetési folyamat, fizetési módok/típusok; számlázás)
     - logisztika (a rendelés/ termékek útja az árusítástól a vásárlóhoz történő kézbesítésig)
4) eKereskedelmi statisztikák (Magyarország és a szűkebb-tágabb régió, várható trendek)
5) Értékesítés
     - eladás az interneten (milyen értékesítési típusok/formák működnek, ill.  hogyan adható el szolgáltatásunk/termékünk az interneten?)
     - ergonómia (mi is az a felhasználóbarát weboldal?)
     - értékesítés, de jobban (mire kell odafigyelni az internetes értékesítésnél?, eladásösztönzés a neten: mi is az a cross sale és up sale?)
6) Online marketing (reklámok az interneten: célozni tudni kell!)
     - Keresőoptimalizálás és keresőmarketing (SEO vs. SEM: viszály vagy barátság? Mikor mit használjunk?)
     - eMail marketing (adatbázis építés és -kezelés: ne temesd a méleket!)
     - Közösségi média optimalizálás (SMO: lufi, grál, vagy realitás? Közösségek ereje az interneten)
7) eBusiness
     - tippek és trükkök a gyakorlatban (nemcsak webáruház létezik: az internet az üzlet szolgálatában)
8) Legyél Te Magyarország netminiszterelnöke!
9) e-kereskedelmi játékok értékes nyereményekért!




 

 

 

 

 

 

 

 

 

További információk: http://szek.org/programjaink/roadshow

 A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK) 2005-ben alakult az elektronikus kereskedelmi piac néhány vezető vállalkozása és egy-két, a témával foglalkozó szakember kezdeményezésére. Az alapítók – felismerve az új iparág gazdaságélénkítő szerepét – célul tűzték ki, hogy elősegítik az elektronikus kereskedelem korszerű, gazdaságos és megbízható formáinak elterjesztését.
A szövetség tevékenysége a szakmai eszmecserétől, ismeretterjesztéstől az e területet érintő, készülő jogszabályok véleményezésén át az etikai normák kialakításáig és elfogadtatásáig tart.
A szövetség fennállása óta már számottevő mennyiségű szakmai konferenciát, klubesetet szervezett, illetve számos fórumon képviselte az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásokat.

Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért – www.szek.org
Kapcsolat:
Szutor Bernadette titkár |+3620 9179 539 | titkar@szek.org
Vecsei László szakmai koordinátor | vecsei.laszlo@szek.org

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr791759240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fashionistas 2010.04.09. 23:24:05

Ott voltunk holnap megírom a blogomon a véleményt is :)
süti beállítások módosítása