Új üzleti modellek kellenek: a fogyasztók gyártják a terméket
2010. február 08. írta: vecseilaszlo

Új üzleti modellek kellenek: a fogyasztók gyártják a terméket

A globalizáció és az új technológiák arra ösztönzik a vállalatokat, hogy új üzleti modelleket keressenek a hatékonyság, a versenyképesség, az agilitás és a növekedés fokozása érdekében - állapítja meg a davosi Világgazdasági Fórumon is előadó Accenture tanulmánya.

Forrás: Világgazdaság Online

"A globális gazdaságban nemrégiben bekövetkezett zavarok által kiváltott fokozódó globalizáció és az új informatikai technológiák felgyorsulásának kombinációja arra ösztönzi a vállalatokat és kormányzatokat, hogy új üzleti modelleket keressenek annak érdekében, hogy megfeleljenek a hatékonysággal, versenyképességgel, rövid távú agilitással és hosszú távú növekedéssel kapcsolatos felfokozott igényeknek. Ez az Accenture által a Világgazdasági Fórumon nyilvánosságra hozott tanulmány egyik kulcsfontosságú megállapítása.

A világszerte több mint 400 üzleti vezető megkérdezésén, valamint az üzleti és technikai fejlemények éveken át tartó helyszíni elemzésén alapuló tanulmány szerint az olyan éretté váló technológiák, mint a számítási felhő, a mobilkommunikáció és a kollaboratív számítástechnika fogják biztosítani a vállalatok számára azt a “rejtett kapcsolati hálót”, amelyre szükségük van, hogy versenyben maradjanak egy többpólusú világban, amelyben a feltörekvő piacok kihívást jelentenek a fejlettebb gazdaságok hagyományos erejének. 

Végig a globális gazdasági válság során a feltörekvő piacok rugalmasságot tanúsítottak, és ugyanúgy – ha nem jobban – állták a vihart, mint a fejlettebb piacok; ennek okai az erőteljes helyi növekedés, a nagyon versenyképes költségstruktúrák és az a képesség, hogy alacsony árszinteken tudják kiszolgálni ügyfeleiket. Ez a kihívás nem kerülte el az Accenture által megkérdezett vezetők figyelmét: 88 százalékuk elismerte, hogy vállalatuk nem tett eleget annak, hogy hatékony stratégiai válaszokat dolgozzanak ki az új, bomlasztó üzleti környezetre.

Arra a kérdésre, hogy a következő  öt évben mely tényezőknek lesz a legjelentősebb hatása az üzletre, a megkérdezett vezetők 41 százaléka azt mondta:" ... >>

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.  

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr931735117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása