Logisztika nélkül nem megy
2010. január 18. írta: vecseilaszlo

Logisztika nélkül nem megy

Számtalan tényező ítélhet kudarcra egy webáruházat. A megfelelő árukészlet, a jó árak, a könnyen navigálható weboldal, valamint az egyértelmű megrendelési folyamat nélkülözhetetlen a sikerhez. Nélkülözhetetlen, de nem elég – legalább ilyen fontos az e‑kereskedelem logisztikájának megszervezése is.

Forrás:
IT Business Online
Szerző: Shopp Attila


"Mit sem ér a még oly kedvező feltételekkel, a létező legjobb oldalon kínált áru, ha az nem – vagy csak nagy nehézségek árán – jut el a vásárlóhoz. Ebből a szempontból persze könnyű helyzetben vannak azok a kereskedők, akik elektronikus úton is terjeszthető termékekkel (szoftverekkel, zenékkel, videókkal) foglalkoznak; a vásárlások nagy részénél azonban szükség van az áru fizikai mozgatására is.

Fontos a megjelenés
Számos kereskedő csak akkor szembesül ezzel, amikor kezd felfutni az üzlet: napi egy-két tucat megrendelés még teljesíthető „kézi” módszerekkel, de ha már több száz vagy több ezer megrendelés jön be, alaposabban fel kell készülni az igények kielégítésére, a panaszok kezelésére.

Szerencse, hogy a logisztika nem csupán az egyik legfontosabb eleme az e-kereskedelemnek, hanem az egyik legkiforrottabb is – mondja Kis Ervin Egon, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK) november végén megválasztott új elnöke is.

Az online kereskedés logisztikája – amelybe egyaránt beletartozik a beszállítás, a raktárkezelés és a kiszállítás megszervezése – alapvetően nem sokban különbözik a több évtizedes múltra visszatekintő katalógusáruházak hasonló jellegű tevékenységétől. A különbség inkább csak a megrendelés lebonyolítására szolgáló csatornában (webes felület a levéllel szemben) és az ebből következően elvárt teljesítési gyorsaságban van.

A logisztika, illetve annak egy eleme, a kiszállítás egy másik szempontból is rendkívül lényeges a webáruházak üzemeltetői számára – teszi még hozzá a szövetség elnöke. Az elektronikus kereskedelemben ugyanis a rendelés teljesítése nemcsak a vásárlás pillanatától, hanem az online kereskedő „személyétől” is elválik. Nem a kereskedő vagy az ő valamelyik alkalmazottja kerül személyes kapcsolatba a vevővel, hanem a szállítást végző cég alkalmazottja. „A kiszállítás menetéből, a folyamat profizmusából, rugalmasságából, de még a futár külső megjelenéséből is a kereskedőre nézve vonnak le következtetéseket a vásárlók” – állítja Kis Ervin Egon.

Ugyanezt erősítik meg a csomaglogisztikai piacot 2004 óta kutató és elemző Lora (Logistic Research and Analysis) projekt tapasztalatai is – teszi hozzá Kovács Beáta, a projekt vezetője, a KSB’98 Tanácsadó Kft. ügyvezetője.

Raktározni muszáj (?)
Az e-kereskedelmi logisztika első két eleme a beszerzés (beszállítás) és a raktározás. A SZEK elnöke szerint az online kereskedelem egyik sokat emlegetett fő előnye – miszerint nem kell nagy raktárkészletet fenntartani – csak megszorításokkal igaz. Egyrészt számos webáruház mögött van fizikai valójában is létező üzlet (esetleg üzletlánc), amelyek miatt mindenképpen kell bizonyos raktárkészletet tartani.

A csak online boltot üzemeltető kereskedőnek kell arról döntenie, hogy fenntart-e bizonyos készletet, vagy mindig mindent akkor szerez be, amikor megrendelik tőle. Ez utóbbinak azonban mindig van valamilyen kockázata:" ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr691682296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása