2010. jan 08.

Webes szappanopera élőben - social média marketing a Vaterának a Neo-tól

írta: vecseilaszlo
Webes szappanopera élőben - social média marketing a Vaterának a Neo-tól

A vezető aukciós portál digitális ügynöksége, a Neo Interactive menedzselte a Cluso által kiötlött „Megcsal a férjem” kampány online megjelenését. A jelenlétben kiemelt szerepe volt a szakzsargonban social média marketingnek (SMM) nevezett tevékenységnek, amely során...

Forrás: BTL.hu - bellow the line
Szerző: Petényi Márk


"a neo – először Magyarországon – túllépett azon, hogy a márka pusztán megjelent egy-egy közösségi szolgáltatáson. Ehelyett folyamatos élő beszélgetés zajlott az internetezők és a kampányfigura Scheimer Vera között, akinek 4800 Facebook rajongója, 4600 iWiW ismerőse és 1080 Twitter követője gyűlt össze a kampány végéig.

Ács Mihály, a neo vezető szövegírója elmondta, hogy szakmai pályafutása során soha nem volt része még csak hasonló élményben sem. „Nem azért, mert ebben a munkában nem volt különbség nappal és éjjel, hétköznap és hétvége között, hiszen egy megszemélyesített kampánykarakter nem csak munkaidőben beszélget. Hanem mert első kézből, nagy számban jöttek a visszajelzések, ami – egy reklámos számára bármily furcsa is ezt kimondani –, újdonság és egyben felemelő érzés. Veráról (a legtöbben) tudták, hogy nem valós figura. De ahogy egy jó krimin is izgul az ember, és bele tudja magát élni a történetbe, ugyanúgy a netezők is vették a lapot, és együtt írták velünk a történéseket. Nem csupán követték az eseményeket, hanem beszélgettünk, elmondták a véleményüket. A kampány elején magam sem hittem volna, hogy a karakterépítés során többek között pályaválasztási kérdésekben kérik ki a véleményem, vagy gyerekgondozási problémával fogok foglalkozni, illetve 25. házassági évfordulós ajándékötletért fordulnak majd hozzám. Volt „szerencsém” elmulasztani egy párizsi randit, VIP-belépős swingerpartit, sőt véletlenül egy szerelmi háromszögbe is belekeveredtem. Mindezek pusztán töredékei az átélt kalandoknak, melyek nélkül meglehet, hogy csak gépies favágássá vált volna az öthetes munka. Nagyon fontosnak tartom a személyes kapcsolatok kialakítását, már csak azért is, mert a „virtuális” barátok segítettek a gyakran adódó problémák megoldásában, ugyanis ők minden esetben – kéretlenül is – pártomat fogták. Ezúton is hadd üdvözöljem minden ismerősömet, barátomat, akik Scheimer Veraként találkoztak velem utoljára.”

Ami a ráfordított munkamennyiséget illeti, már az is sokatmondó, hogy kizárólag az iWiW és FB bejelölések visszaigazolása több mint 36 órát vett igénybe a kampány folyamán. Ezen felül Vera naponta kb. 50 privát üzenetet küldött, napi 120 levelet olvasott, 20 bejegyzést írt, és átlagosan 3-4 emberrel chat-elt egyszerre.

A kampányban" .. >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

Szólj hozzá

online marketing vatera közösségi optimalizálás (smo)