A magyar Amazon szeretne lenni a Vatera
2009. december 17. írta: vecseilaszlo

A magyar Amazon szeretne lenni a Vatera

Több mint egy év telt el a Vatera felvásárlása óta, s az akkor még csak sejthető TeszVesz tranzakció is megvalósult, így hazánk két legnagyobb, a piac szinte teljes részét uraló aukciós szájtja közös tulajdonos égisze alatt fejlődik tovább. Hogy merre, arról Gerő Viktor ügyvezetővel beszélgettünk.

Forrás: HWSW
Szerző: Dojcsák Dániel


"A Vatera 2008. szeptember 11-én kelt el, majd idén az új tulajdonos, a Naspers 100 százalékos tulajdonába került a TeszVesz aukciós portál is, illetve augusztusban az Árukereső. A Vatera háza táján üzleti szempontból tehát az idei év a konszolidáció időszaka volt. A régióban több mint egy tucat országban jelen levő Allegro cégcsoporton belül kivételt képez a magyar piac, hisz itt a TeszVesz mellett megmaradt saját márkával, szinte változatlanul a Vatera és az Árukereső is. A két hazai márka tehát viszonylag szabadon lélegezhet, ugyanakkor élvezi a 15 országnyi hálózat előnyeit.

Egységben az erő?
A többi piac tapasztalatait és az itthoni helyzetet felmérve idén a Vatera és a TeszVesz platformjait egységesíteni kellett, a funkciók, szolgáltatások tekintetében szintre hozni mindkettőt egymáshoz képest úgy, hogy a megszerzett piaci szerepek ne sérüljenek. A Vatera megmaradt férfias, inkább műszaki fókuszú piactérnek, ahol nem csak több a felhasználó, de a vásárlások értéke is jóval magasabb. A TeszVesz eközben továbbra is a nők, otthon lévő fiatal anyukák kedvenc helye, ahol a legnépszerűbb termékek továbbra is a ruhák, kiegészítők, olcsóbb használati tárgyak. A sok szabadidővel rendelkező anyukák révén a TeszVesz egyben egy közösségi hellyé is vált, ahol a fórumok néha úgy pörögnek mint egy élő chat, miközben a Vatera fórumára inkább a praktikus jótanácsok és a műszaki segítségnyújtás a jellemző. Ez a szegmentálódás a jövőben pedig nemhogy megmarad, hanem Gerő Viktor szerint erősödni is fog. A Vatera a magasabb minőségű és drágább termékekre koncentrál, míg a Tesz-Vesz egyfajta XXI. századi piactérré, mondhatni zsibvásárrá válik, ahol a felhasználók mindenféle apró holmijaikat csereberélik.

Számok tekintetében is messze jár egymástól a két szolgáltatás: A cég hivatalos adatai szerint a Vaterának jelenleg" ... >>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.  

A bejegyzés trackback címe:

http://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr651604081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.