Netes nagyító alatt az árak - A magyar piacon legfeljebb három összehasonlító oldal maradhat talpon hosszú távon
2009. december 04. írta: vecseilaszlo

Netes nagyító alatt az árak - A magyar piacon legfeljebb három összehasonlító oldal maradhat talpon hosszú távon

Az ár-összehasonlító internetes szolgáltatások gyorsíthatják a piaci versenyt. Nem véletlen, hogy a vevőket vonzó akciós árakkal csalogató, de az online kereskedőknél drágább termékeket kínáló áruházláncok egyelőre próbálnak kimaradni ebből.Az ár-összehasonlító internetes szolgáltatások gyorsíthatják a piaci versenyt. Nem véletlen, hogy a vevőket vonzó akciós árakkal csalogató, de az online kereskedőknél drágább termékeket kínáló áruházláncok egyelőre próbálnak kimaradni ebből.

Forrás: Népszabadság online
Szerző: Batka Zoltán

"A kívülállókat egy sakkjátszmára emlékezteti, ahogy a Naspers és a Sanoma rapid gyorsasággal felvásárolt két magyar ár-összehasonlító internetes oldalt. Előbbi cég a Vatera aukciós oldal tulajdonosaként ismert dél-afrikai médiaóriás, amely a hazai e-kereskedelmi szolgáltatásokat nyújtó piac élére tör, míg utóbbi lapkiadóként - a Nők Lapja, a Story, a Figyelő, valamint számos egyéb lap tulajdonosa - és internetes tartalomszolgáltatóként egyaránt a hazai piac egyik meghatározó szereplője.

A hírek szerint mindkét felvásárlást hosszabb előkészítés előzte meg, majd augusztus elején a Naspers megvásárolta az Árukereső.hu Kft. többségi tulajdonát, de alig száradt meg a tinta az adásvételi szerződésen, amikor a Sanoma bekebelezte az olcsobbat.hu portált. Dacára mindezt annak, hogy a Sanomának már évek óta volt egy hasonló ár-összehasonlító oldala, a kirakat.hu. Gerentsér Imre, a Sanoma Budapest Zrt. újmédia-divíziójának igazgatója úgy véli: a nyugati és a régiós piacokhoz képest hazánkban jelentősen alacsonyabb az ár-összehasonlító oldalak bevételének egy felhasználóra eső aránya, azonban ennek semmiféle racionális okát nem látják, tehát számítani lehet arra, hogy rövid időn beül robbanhat a piac.

A különféle ár-összehasonító oldalak nyugaton az ezredforduló körül jelentek meg. A piacra akkor irányult a figyelem, amikor a Yahoo 2004-ben 475 millió euróért felvásárolta az egyik legnagyobb ilyen oldalt, a kelkoo-t. (Igaz, azóta a hírek szerint az eredeti vételár töredékéért túladott rajta.) Mára külföldön több száz, adott esetben egy-egy termékkörre specializált ilyen oldalról tudni.

Nálunk 1999-ben indult az első ilyen jellegű oldal, a Depo.hu, majd néhány évvel később jelentek meg a most is pályán lévő versenyzők. Lelkes Attila, a Magyarország mellett a német, osztrák, svájci, lengyel és orosz piacon jelen lévő argep.hu projektvezetője állítja: a nagyságrendekkel nagyobb piacnak számító Németországban mára 5-6 nagyobb ár-összehasonlító weboldal maradt. Ez alapján úgy véli: a magyar piac 2-3 szereplőnél többet nem tud eltartani.

Az ár-összehasonlító oldalak terjedése felerősítheti a kiskereskedelemben a versenyt. A piacot ismerők szerint nem túlzás, hogy" ... >>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr481573615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása