2009. nov 30.

Problémák a hazai aukciós portálokkal

írta: vecseilaszlo
Problémák a hazai aukciós portálokkal

Mi lehet a gond itthon? Mi okozza azt, hogy nincs minden rendben egy aukciós portál színvonalával?

Forrás: Logout.hu
Szerző: mhorvat


"Szeretném kihangsúlyozni, hogy ezen bejegyzésemben NEM a Vatera működésének kritizálása a célom (bár néhol előfordul), hanem azon részének szidása, melyet mi, eladók és vevők alakítunk, vagyis a licitálás, leírások, fotók, kapcsolatfelvétel és hasonlók.

Általánosságban írtam, amit írtam, nem emelek ki konkrét eladókat, személyeket. Kivételek mindig vannak, néhol több, néhol kevesebb. Egy általánosságban megfigyelhető folyamatról, trendről írtam, mely itthon gyűrűzik. Minden Vaterás és nem Vaterás érdeklődőnek kellemes olvasgatást kívánok!

Kezdjük mindjárt a legkritikusabb résszel. Olyan óriási színvonalbeli különbség van az itthoni aukciós portálok és az eBay között, hogy az elmondhatatlan. Hogy mikben merül ez ki? Ezt szeretném kifejteni kicsit bővebben is.

Termékleírás
Itt van példának okáért a termékleírás rész. Meg lehet nézni, hogy a Vaterán (és példaként innentől ezt fogom használni, mivel a legnagyobb hazai aukciós portál, s ha néha árulok valamit, akkor azt ott teszem meg) miképpen használják ki az eladók a termékleírásnál megengedett 40000 karaktert. Megsúgom, gyatrán. Miközben köztudott - és tapasztalataim is ezt mutatják -, hogy egy jól megszerkesztett, mindenre kiterjedő leírás sokszorosára növeli az értékesítési esélyeinket. Erre úgy látszik sokan még nem jöttek rá, ezért fordulhat elő az, hogy például egy eladó telefon leírásában ennyi szerepel:

Eladó Nokia 6230. Korának megfelelő állapotban, zsebkopások vannak. Utánvéttel nem postázok a rossz tapasztalatok miatt!

Lássuk be, ez így nem teljesen kerek. Ezek után pedig az eladó nem győzi megválaszolni a kérdések tömkelegét a le nem írt tulajdonságok, kondíciók miatt. Véleményem szerint továbbá tévhit az is, hogy egy termékhez, legfőbbképpen műszaki cikkhez nem kell leírni röviden annak specifikációit. Nem tudom pontosan még megbecsülni sem azok számát, akik úgy böngészgetnek termékeket, hogy véletlen akadnak rá, nem tudatosan keresik azt, de egy biztos: vannak ilyen internetezők, nem kevesen. Kérem, miért kellene szegény embernek felkeresni egy külön oldalt, hogy megtalálja, mit is tud az a valami, amire rátalált?! Ezzel is csak emelhetnénk a színvonalat, jobbá tehetnénk az aukciós portálokat, csupán egy kis fáradozás, nem kerül semmibe.

Beszéljünk magyarul?
Formáljunk kerek mondatokat? Használjunk vesszőt egy összetett mondatban? Nagybetűvel kezdődik a mondat? Az még emészthető, hogy egy termék iránt "csá most ez tényleg ennyi nem kell érte többet fizetnem cső" stílusban érdeklődnek, de hogy a legtöbb eladó is hasonlóan szép mondatok formájában válaszol (még akkor is, ha a kérdés normális formában érkezett), szerintem egy vicc és sajnálatra méltó! Néha" ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

Szólj hozzá

vatera online vásárlás c2c aukciós piactér magyar ekereskedelem