A különféle internetes analitikai termékek eltérő módszereket használnak a webhelyére érkező látogatók nyomon követésére. Ezért normálisnak tekinthető, hogy a különböző termékek által létrehozott jelentések között eltérések tapasztalhatók. Úgy véljük azonban, hogy a legjobb a különböző webelemző programok által mért adatokra trendként gondolni, és nem célszerű abszolút értékekként kezelni őket.
Forrás: Google AdWords súgó
"Például a kapcsolódó mért adatokat, így az oldalmegtekintéseket (például a forgalom 15%-a jutott az x oldalra) össze lehet hasonlítani. Hasznos lehet továbbá az adatok időbeli változásának összehasonlítása, például az ilyen információk: "a konverziók 20%-kal növekedtek az elmúlt 3 hónapban," vagy "webhelyünkre 10%-kal több oldalmegtekintés irányult, mint március hónapban." A legtöbb esetben azt fogja észlelni, hogy a különböző analitikai megoldások, még ha a számok tekintetében különböznek is, általában ugyanazt a trendet írják le.
Ugyan nem tudjuk pontról pontra összehasonlítani a Google Analytics szolgáltatást más webelemző megoldásokkal, a következő lista kiemel néhány magyarázatot, hogy miért térhetnek el a maguk a számok:" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.