Blog az üzleti életben, azaz hogyan lehet hatékony egy „internetes napló” vállalati célokra?
2009. szeptember 25. írta: vecseilaszlo

Blog az üzleti életben, azaz hogyan lehet hatékony egy „internetes napló” vállalati célokra?

Az internetes naplóírás már régóta lázba hozza a hazai „webtársadalmat”, hiszen segítségével mindenki kinyilváníthatja véleményét az őt érdeklő dolgokkal kapcsolatban. Az üzleti életben jóval kisebb az aktivitás, ha blogolásról van szó, pedig a blog egy olyan eszköz, amit Ön is sikeresen alkalmazhat, ráadásul ez is egy olyan lehetőség, ami rugalmasan alakítható cége terveihez. Legyen szó saját üzemeltetésű blogról vagy külső blog szponzorálásáról, a web 2.0 egyik legnagyobb vívmánya mindenképpen megérdemli, hogy elgondolkozzon a használatáról. És most jöjjön a „hogyan”…

Forrás: Webcomm - Internethatékonyság - online marketing
Szerző: Bogschütz Dániel


"Miért érdemes vállalati blogot üzemeltetni?
A blogolás alapjaiban egy könnyedebb műfaj, éppen ezért kiváló lehetőséget ad arra, hogy cége egy teljesen más hangon szóljon az érdeklődőkhöz, mint ahogy egy vállalati weboldalon, vagy egy szóróanyagban tenné. Itt az idő, hogy bemutassa vállalata emberi arcát. Egy blog segíthet abban, hogy az érdeklődők a vállalatában ne csak egy haszonelvű üzleti gépezetet lássanak, ráadásul segítségével felkínálhat az ügyfeleinek egy olyan kommunikációs csatornát, ahol leírhatják problémáikat, esetleges kritikáikat.

Ezzel közvetlen csatornát nyithat a fogyasztói felé. Az, hogy a blogot ki szerkeszti a cégen belül, az nem kulcsfontosságú, lehet egy felelőse vagy akár több kolléga is, a lényeg, hogy olyan ember legyen, aki valóban ismeri a célközönséget, annak szokásait és igényeit, hiszen ez az egyetlen módja annak, hogy kihasználhassa a blogban rejlő lehetőségeket. Ha maximális hatékonyság a cél, akkor kifizetődő, ha az egyik vezető szerkeszti a blogbejegyzéseket, illetve az esetleges olvasói reakciókat, hiszen vezetői szinten a szükséges információk is megvannak ahhoz, hogy cége az igényeknek megfelelően tájékoztasson.

Őszinteség és problémakezelés
Fontos, hogy egy blog legyen őszinte, hiszen az érdeklődők azért fogják olvasni, mert olyan információkat tudhatnak meg a vállalatáról és annak tevékenységeiről, amiket máshonnan nem. Hivatalos információközlésre ott a weboldal, ha sikeresen szeretne blogot üzemeltetni, akkor az őszinteség az egyik legfontosabb dolog.

Példának okáért" ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.  

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr601404827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása