Tapasztalataim szerint a Rich media (vagy streaming media) az Internetes hatékonyságnövelés azon részterülete, amivel kapcsolatban talán a legtöbb kérdőjel van a hazai cégek fejében. Mivel hatékonysága egyre inkább mérhetően növekszik, ezért aktuális cikkemben ezt a területet fogom górcső alá venni.
Forrás: Webcomm - Internethatékonyság - online marketing
Szerző: Bogschütz Dániel
"Pár évvel ezelőtt amikor még a nagyvállalati szektorban dolgoztam, és először találkoztam ezzel a megjelenési formával, egy kis ügynökséget bíztunk meg egy kampány tervezésével és lebonyolításával. Végül a kampány egy kis videomegjelenést takart egy szakportálon, mindezt sok százezer forintért.
'Mennyivel egyszerűbb dolgom lett volna, ha akkor tudom azokat a trükköket amiket most, és nem kellett volna teljes mértékben az ügynökségre támaszkodnom!'
De mit is jelent pontosan a Rich media?
Az Interactive Advertising Bureau találó definíciója szerint a “Rich média minden olyan online reklám, mely magában foglal interaktív streaming videót és/vagy audio anyagot. A Rich média reklámok gazdagabban mutatják be a terméket vagy szolgáltatást (pl. multimédiás termékbemutató, demo, stb).”
Hétköznapibb megfogalmazásban azt mondanám, hogy minden online reklám, mely tartalmaz mozgókép, audio és video technológiákat. Ideális esetben jellemzője, hogy látványos és figyelemfelkeltő, talán nem véletlen, hogy a felhasználók körében a népszerűsége már hazánkban is folyamatosan növekszik.
A Rich media lehet letölthető, ebben az esetben a felhasználók a gépükre töltik az anyagot és onnan nézik meg, illetve lehet élő (real time). Ebben az esetben az Interneten történik a sugárzás. Talán most Ön is azt gondolja, hogy ez a részterület leginkább csak arra jó, hogy a felhasználók vicces videókat tudjanak küldözgetni egymásnak, de a megfelelő használat mellett, praktikus eszközként funkcionál. Lássuk a konkrétumokat!
A vállalati streaming lehetőségei, avagy mire érdemes használni a Rich mediát?" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.