Biztosan mindenki hallotta már a következő szólást: "Sok kicsi sokra megy!" Ez pláne igaz online értékesítés esetében is. Cikkünkből megtudhatjuk, hogy hogyan is érvényesül ez a szinergia hatás a long tail marketingben.
Forrás: WebShop Experts
Szerző: Kálya Tímea
"Lehetséges vajon csekély ráfordítással gyors növekedést elérni webáruházunk árbevételében? Mindezt úgy, hogy ez csak havi egy-két óránkba kerül? A válasz: igen. Hogy ehhez mit is kell pontosan tennünk? A cikk végére érve választ kapunk majd a kérdésre és meglátjuk, hogy milyen egyszerűen és gyorsan többszörözhetjük meg webáruházunk forgalmát.
Még mielőtt rátérnénk a lényegre, az üzleti életben gyakran előforduló problémát mutatok be, amely segítségével könnyebben megérhetünk egy nálunk még kevésbé alkalmazott marketing módszer – a long tail marketing – lényegét, amely a kulcsa lesz a további sikereinknek.
1. Offline versus online boltok költséghatékonysága
A kis- és nagykereskedők gyakran szembesülnek azzal a problémával, hogy bizonyos termékeik kereslete nagyon alacsony, mondhatni majdnem nullával egyenlő. Ez esetben arra kényszerülnek, hogy az adott termék forgalmazását megszüntessék, mivel nem éri meg számukra fenntartani a csekély forgalom miatt. Sok költségük merül fel ezzel kapcsolatosan, ami elviszi a profitot, sőt ezen kívül veszteséget is jelent számukra. Ilyenek például a raktározási költségek, polcköltségek, beruházott tőke. Offline boltok esetében tehát csak olyan termékeket érdemes árulni, amelyek iránt nagy a kereslet, megfelelő mennyiségű igény van rá.
Tisztán online webáruházak esetében ez a probléma teljesen megszüntethető, pontosabban fogalmazva nem is létezik." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.