TopN Outlet - a webteszkó
2009. április 01. írta: vecseilaszlo

TopN Outlet - a webteszkó

Érdekes gondolatmenet az online értékesítés lényegéről, különösen ajánlva piactér fanoknak, egy ügyes kis alkalmazással megspékelve.


Forrás és Szerző: Hőskor. Az internet kora - Fóti Marcell blogja oktatásról, informatikáról, vállalkozósdiról, HR-ről, programozásról

"Tavaly ősszel útjára indítottunk egy teljesen egyedi licitelős szájtot, amely azon nyomban hamvába holt. Akkor még nem értettem, miért, hisz az elképzelés "zseniális" volt.

Abból indultam ki, hogy nem jó nekem se a Vatera, se a Teszvesz, se az eBay, no nem mintha baj lenne ezekkel, meg virágoznak is szépen, de az én "problémámra" nem adtak megoldást. Az én "problémám" abból fakadt, hogy nem egy darabot akartam eladni valamiből, hanem X-et. (Konkrétan használt CRT-monitorokat.) Erre a Vaterán van ugyan megoldás, a holland árverés, de ha megvizsgáljuk a licitszájtok mögött húzódó valódi felhasználói érdekeket és értékeket, és ezt összevetjük a tömeges eladás irányti igénnyel, összeegyeztethetetlenségre jutunk.

Hogy hogyan is jártam a holland árveréssel? Azt már minden rutinos Vaterás tudja, hogy mindent kizárólag 1 Ft-ért szabad feltenni, hogy egyáltalán beinduljon a licit. Ha többért rakod ki, nem kapsz licitet, lehet, hogy egyet sem, de ha egyet mégis, akkor kettőt már nem, és nem alakul ki a vetélkedés - márpedig a sok-sok licit létfontosságú ahhoz, hogy a terméked egyre feljebb kerüljön a reputációs listán, és végül a főlapig repüljön. Míg egyetlen monitort "remek" áron, akár 4-5000 Ft-ért is el tudtam sózni, amint már kettőt akartam eladni, ezek egymás konkurenciájává váltak, és a licit szinte be sem indult. A legnagyobb bánatom az volt, hogy amikor "remekelt" az egydarabos licit, akkor is csak az első licitáló nevét kaptam meg, noha a második is szép árat kínált volna a monitorért. Felhívtam a Vatera ügyfélszolgálatát, de nem értették a problémámat, és hiába kértem a második versenyző adatait is, nem adták ki.

Erre jött a nagy ötlet:" ... >>


Kapcsolódó eKereskedelmi alkalmazás:

 

 

 

 

 

 

Forrás: Boltamarson.com

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr751037128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása