Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
2009. január 07. írta: vecseilaszlo

Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon

Az egyre sokasodó témába vágó cikkek miatt úgy döntöttem, hogy készítek egy külön oldalt a magyarországi e-kereskedelem, e-business összefoglaló híreinek. Reményeim szerint itt folyamatosan publikálnám azokat az információkat, melyek átfogó képet adnak a hazai elektronikus kereskedelem iparági helyzetéről. Így ha szükségetek van bármilyen adatra, itt könnyen megtalálhatjátok. Ha ilyen cikkre, tanulmányra leltek, ne fogjátok vissza magatokat, értesítsetek róla. A cikkeket időrendi sorrendben jelenítem meg.

(GÖRGESS HA TUDOD MI AZ E-KERESKEDELEM ÉS AZ E-BUSINESS!)

e-kereskedelem
Először az 1990-es évek első felében jelent meg ez a kifejezés, a dotkom korszak kezdetén, amikor egyre több cég ismerte fel az internetben rejlő lehetőségeket és kínált termékeket, szolgáltatásokat a világhálón. Mivel ez a fajta értékesítés akkoriban korszakalkotó újdonságnak számított, ezért szükségessé vált a jelenség elnevezése.
Az elektronikus kereskedelem (vagy e-kereskedelem) az árucikkek és szolgáltatások elektronikus úton - elsősorban interneten és számítógépes hálózatokon - való eladása, vásárlása, illetve cseréje. Azokat a honlapokat, amelyek fő profilja bizonyos árucikkek értékesítése, webshopnak vagy webáruháznak nevezzük. (További ismert elnevezések: internetes bolt, internetes áruház, online bolt, online áruház.) Az e-kereskedelem kialakulását a számítástechnika és olyan technológiák fejlődése tette lehetővé, mint az elektronikus fizetés, az internetes marketing, az online tranzakciók feldolgozása, az elektronikus adatcsere vállalkozások között, illetve az automatikus készletkezelési technológiák.
(Források: Wikipédia; PLUSABIT

e-business
Magyarul: elektronikus üzletvitel. Az e-kereskedelem meghatározásnál jóval szélesebb jelentéstartalommal bír. Egyik első meghatározása az IBM-től származik, mely szerint: az üzleti folyamatok internetes technológiákon alapuló támogatását jelenti. Lényegesen részletesebb meghatározása alapján: az elnevezés az internetes kommunikációtól, az adatátvitelen, az elektronikus beszerzésen, a pénzügyi tranzakciókon, az aukciókon, a távfelügyeleten és a kontrollon keresztül egy sor olyan tevékenységet jelöl, amely digitalizált kommunikáció segítségével megy végbe. Az e-business tehát nem csupán az elektronikus úton történő vételt és eladást, hanem a vevők részére nyújtott szolgáltatást és az üzleti partnerekkel történő együttműködést is jelenti. Ezért az üzleti partnerek közötti olyan tranzakcióként, vagy kommunikációként fogható fel, amelyben az információcsere nem fizikai, hanem elektronikus úton megy végbe. Vagyis az e-Business gyakorlatilag egy olyan vállalatirányítási rendszer, mely magában foglal minden olyan online (vagy elektronikus) technológiát és tevékenységet, mely segítségével egy adott cég (hatékony) működése biztosítható, illetve magában hordozza a fenntartható fejlődés lehetőségét. Napjainkban az ilyen vállalatvezetési filozófia egyértelmű versenyelőt biztosít az ezt alkalmazó vállalkozások számára.
(Források: Badinszky Péter - E-üzlet, e-logisztika; Mezei András - Az e-business helyzete és szerepe Magyarország és a fejlett országok agrárgazdaságában; Berecz Patrícia - Elektronikus kereskedelem a gyakorlatban; Nemeslaki András - Duma László - Szántai Tamás - Kis Gergely: E-business üzleti modellek; Kápolnai András - Nemeslaki András - Pataki Róbert: E-business stratégia vállalati felsővezetőknek; Nemeslaki András - Urbán Zsolt - Trestyén Andrea: Alapvető e-business modellek működése és magyarországi elterjedtségük; Nemeslaki András - Szutorisz Gábor - Szabó Balázs - Orbán Zsolt: Az e-business modellek második generációjának mozgatórugói és jellemzői.)

Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon

StThomas: Vezető hírportálok harca a lájkokért
(SocialTimes.Hu, 2013. január 16.)
"A hazai vezető hírportálok a tavalyi évben összesen 170 ezer cikket közöltek, amelyeket több mint 10,5 millió alkalommal lájkoltak az olvasók. Az év “leglájkoltabb” cikke az internetadóról szóló bejegyzés volt, amelyet összesen 40 ezerszer osztottunk meg a vezető portálokon, derül ki abból a felmérésből, amit az IMEDIA médiafigyelő készített.
Az IMEDIA, Magyarország vezető üzleti médiafigyelője összegyűjtötte a hazai nagy hírportálok 2012-ben publikált cikkeit és rangsorolta őket Facebook lájkok, ajánlások, megosztások, kommentek, mennyiség és a cikkek tartalma szerint. Az elemzés érdekessége, hogy hasonló jellegű adatok először látnak napvilágot. A felmérés elkészítésében a Social Times szerkesztősége is aktívan részt vett, így az adatokat exkluzívan itt láthatjátok először."

Netkutatások.hu: Internet vagy tévé a vásárlás előtt jellemzően
(Netkutatások.hu, Nielsen sajtóközlemény, 2013. január 10.)
Interneten tájékozódik a magyar fogyasztók legnagyobb része tartós fogyasztási cikkekkel kapcsolatban. A nyomtatott sajtó a fő információforrások közé tartozik élelmiszerről és italról, valamint ruházati cikkről és cipőről. Globális felmérés arról, hogy a fogyasztók főleg hol tájékozódnak tizenegy termékcsoportról - Internettől barátokig és rokonokig.

OrientPress: Idén a zsúfolt pláza helyett már az online vásárlás volt a trendi
(OrientPress, 2012. december 28.)
A magyar közösségi vásárlási piac csúcsszezonját idén is a karácsonyi bevásárlások időszaka jelentette. A Bónusz Brigád decemberben minden eddigi rekordját megdöntötte, forgalmát a tavalyi évhez képest duplájára növelte az év utolsó hónapjában, és weboldalának látogatottsága is soha nem látott magasságba emelkedett. 

eNET– Telekom: Karácsonyi vásárlási láz a neten
(eNET, 2012. december 18.)
Miközben a hazai kiskereskedelem még mindig válsággal küzd, az internetes kereskedők nem panaszkodhatnak. Az elmúlt egy évben 1,6 millióan vásároltak legalább egyszer online. A forgalom idén megközelíti a 177 milliárd forintot, ami mintegy 14 százalékos bővülés a tavalyi, 155 milliárdhoz képest. Ebben nagy szerepe van a nemrég megjelent webplázáknak, melyek sok új vásárlót ismertettek meg az internetes vásárlás nyújtotta kényelemmel – derül ki az eNET – Telekom: „Jelentés az internetgazdaságról” című kutatásából.

Bors Online: Elindult az első online bevásárló utca
(Bors Online, 2012. december 18.)
Hagyományos belvárosi kereskedők összefognak az interneten.
Ugye már te is szembesültél a problémával, hogy nem találsz egyedi karácsonyi ajándékot? A most nyílt Klassz.hu stílusáruházban biztos egyedi ötleteket találsz. Sőt, az új site karácsonyi nyereményjátékot is hirdet különleges heti nyereményekkel. Így most könnyen kerülhet stílusos ajándék a fa alá. Akik még nem ismerik a Klassz.hu kínálatát, íme egy rövid ismertető Magyarország elsőszámú online bevásárló utcájáról.

Piac & Profit: Már a fürdőkádat is online vesszük
(Piac & Profit, 2012. december 11.)
"Amíg korábban elsősorban könyvek, CD-k, esetleg játékok vásárlására használták a felhasználók a web-shopokat, addig ezek mellett ma már több ezer laptop, televízió, vagy éppen női cipő kel el az interneten.
Alig öt évvel ezelőtt még havi átlagban ötszáz új CD, ezernél is több új könyv, és csaknem négyezer új játék kelt el az allegroup.hu Kft.-hez tartozó online platformokon keresztül. Az e-kereskedelem felfutásának időszakában (a teljes szektor éves szinten mintegy 45 milliárd forintos forgalmat generált akkor) elsősorban ezek a termékek voltak a legkeresettebbek. A fogyasztók ma már az új televíziót, laptopot, vagy éppen női cipőt is online igyekeznek beszerezni. 2007-ben laptopból alig 250 darab, televízióból nagyjából 60 darab fogyott havonta átlagosan. Ezzel szemben a laptop értékesítés idén elérheti a 3000 darabot, televíziókból várhatóan ezernél is több fogy majd az allegroup.hu platformjain. Az egyik legdinamikusabb növekedés azonban az új női cipők esetében tapasztalható: öt évvel ezelőtt havonta alig néhány darab fogyott, idén ez a szám meghaladhatja a havi átlag 6000 eladott darabot is.

Pénzcentrum: Ez a vásárlás jövője - már tízezrek használják Magyarországon is
(Pénzcentrum, 2012. július 22.)
Beindulni látszik a mobilfizetés Magyarországon. Az okostelefonokra letölthető applikációt már 30 ezer felhasználó telepítette, a készülékek és a fizetési alkalmazást jegyző vállalatok számának növekedésével jelentős növekedésnek indulhat a rendszer. A szolgáltatáshoz kapcsolódó QR-kódos fizetés az egyik kitörési pontot jelentheti.

Pénzcentrum: Hűtőmágnessel vásárolunk - ez jön a bankkártya után
(Pénzcentrum, 2012. július 18.)
A Pénzcentrum.hu olvasói az elmúlt hetekben több alkalommal is találkozhattak a mobilfizetési technológiát, mobiltelefonos vásárlást bemutató cikkekkel. A téma szakértői egyöntetűen úgy látják, hogy komoly kitörés előtt állnak ezek a rendszerek Magyarországon, az elmúlt hónapok jelentős eredményeket hoztak, az előttünk álló időszak pedig új kapukat nyithat felhasználók és fejlesztők számára egyaránt. Az érdeklődést jól mutatja, hogy már több mint 25 ezren töltötték le a MasterCard Mobile mobilfizetési alkalmazást, amit egy konzorcium - a MasterCard, az FHB Bank, a Magyar Telekom, a Telenor, valamint a Cellum - hozott létre. A technológia fejlődéséről, a lehetséges irányokról és az ősszel érkező új verzióról ezúttal Inotay Balázst, a Cellum, Magyarország vezető mobilfizetési megoldásokat fejlesztő cégcsoportjának stratégiai igazgatóját kérdeztük.

GKIeNET & Budapesti Corvinus Egyetem Infokommunikációs Tanszék: Bónuszok és kuponok – lehűtjük a kedélyeket: Helyzetjelentés az online bónuszos/kuponos piac fejlődéséről
(GKIeNET, 2012. június 28.)
A bónuszokat/kuponokat értékesítő cégek közötti ádáz küzdelem a vásárlókért nem csökkent 2012-ben sem. Az erőteljes verseny érthető – minden mért adat arról tanúskodik, hogy ez a piac ugyanolyan dinamikával növekszik továbbra is, ahogy azt az előző évben láthattuk. Online bónusz/kupon vásárlóból egyre több van, az ajánlatok száma növekszik, ami mutatja, hogy egyre több kereskedő is kipróbálja, alkalmazza az értékesítés ezen formáját. A GKIeNET és a Budapesti Corvinus Egyetem Infokommunikációs Tanszékének közös kutatása alapján 2012 első öt hónapjában a Bónusz Brigád a piacvezető.

Menedzsment Fórum: Naponta 3,5 órát internetezik az átlag magyar
(mfor.hu, 2012. július 10.)
2011-ben átlagosan a 15 és 49 közöttiek naponta átlagosan 201 percet töltöttek internetezéssel, idén ez a szám már 207-re emelkedett. A megkérdezettek többsége változatlanul PC-n, vagy laptopon szörföl a neten.

Berta Kata: Tömegeket szippant magába a kuponos olcsóvilág
([origo] vállalkozói negyed, 2012. július 05.)
A válság közepette hasít az internetes kuponos kereskedelem Magyarországon. A szinte semmiből előtörő közösségi kuponoldalak tavaly több mint négymilliárdos forgalmat értek el, idén pedig ez a szám meg is duplázódhat. Az apró betűs részekre is figyelő vásárlók jól járnak, a szolgáltatásukat felajánló cégeknek azonban oda kell figyelniük, hogy ne bukjanak nagyot.

Dojcsák Dániel: Kinyílt a szeme a magyar e-book piacnak
(HWSW, 2012. június 13.)
A hosszú vajúdás után végre megjelent az első értékelhető magyar e-könyv áruház, több ezer könyvvel a kínálatában. A felület szép, Kindle mellett az okostelefon és tablet platformokon is elérhetőek a dokumentumok, igaz a népszerű epub formátum hanyagolva van.

Bankkártya-hu: Elindult a QR kódos, mobiltelefonos vásárlás Magyarországon!
(Bankkártya.hu, 2012. június 25.)
Mint arról a SIA rendezvényéről írt tudósításunkban nemrég beszámoltunk, Magyarországon is lehetősé válik majd, hogy a vásárlók munkába menet vagy útközben hazafelé reklámplakátokról rendeljék meg a napi bevásárlásaikat, majd azt mobiltelefonos alkalmazásaikkal ki is fizessék. Mindezt bankkártya fizikai használata nélkül. A napokban kikerültek a plakátok a fővárosi metróállomásokra, illetve a szórólapok a budapesti Városligeti Tó partján lévő szurkolói sátorba. A Bankkártya.hu olvasóinak nem kell keresniük a plakátokat, ugyanis az akciós csomagokat megrendelhetik az oldalunkról is, ha rendelkeznek erre  alkalmas telefonkészülékkel és azon futó MasterCard Mobile alkalmazással.

Privátbankár: Fókuszban a webes világ - felkészültnek érzik magukat a magyar cégek
(Privátbankár, 2012. június 15.)
A vállalkozások túlnyomó része igyekszik is lépést tartani az igen dinamikus technikai fejlődés ütemével. A magyarországi cégek zömében „meghallották az idők szavát”. A honlap ma már nélkülözhetetlen a vállalkozások életében, saját felkészültségüket pedig jónak ítélik a vállalkozások kitűzött üzleti célok megvalósításához.

Népszabadság: Rövidesen minden huszadik forintot a neten költjük el
(Népszabadság, 2012. június 15.)
A recesszió alatt is éves szinten két számjeggyel bővül a netes webshopok forgalma. A piac fejlődésének fő motorja az okostelefonok terjedése.

Dojcsák Dániel: Már időt spórolni járnak a magyar vevők az internetre
(HWSW, 2012. június 15.)
A felhasználók manapság már nem egyszerűen azért vásárolnak az interneten keresztül, mert esetleg olcsóbban hozzájuthatnak egy termékhez, hanem leginkább azért, mert az online vásárlással rengeteg időt tudnak megspórolni.

Kisalföld: Grando.hu - a válság ellenére bővülhet az internetes kereskedelem
(Kisalföld.hu, 2012.június 14.)
Bár a válság miatt tavaly átlagosan 1,9 százalékkal esett vissza az Európai Unió tagállamaiban a kiskereskedelmi forgalom, az e-kereskedelem mintegy 10 százalékkal bővült 2011-ben, és az előrejelzések szerint a válság ellenére további növekedés várható a szektorban - közölte a grando.hu online plázát üzemeltető allegroup.hu Kft. csütörtökön az MTI-vel.

Hír24: Nem is hipermarket az új hiper.hu
(Hír24, 2012.június 13.)
Internetes hipermarketnek hívja magát egy új netes üzlet, ám a kínálata még nem akkora.
A hipermarketek megjelenésekor családi program volt a vásárlás: szombat délelőtt beült mindenki az autóba, majd ráereszkedett a Tescóra, és mint egy nyolckarú indiai istenség nyolc karja, pakolta apu, anyu és a két gyerek a kosárba a dolgokat, amelyek éppen megtetszettek, s alig várták, hogy hazaérjenek a szajréval.
Tizenöt évnyi hipermarketes vásárlás után és a válság hozta állandó spórolásban már egészen másképp fest a dolog.

Kis Ervin Egon: Meddig nőhet az e-kereskedelem forgalma?
(Kis Ervin Egon | e-ker blog - Elektronikus kereskedelem tanácsadás és blog - laikusoknak, kezdőknek, érdeklődőknek és profiknak, 2012. június 6.)
155 milliárdos árbevétel, 1,4 millió vásárló, 17% növekedés és 2,4%-os részesedés a teljes kiskereskedelmi forgalomból - ezek a legfontosabb jellemzői az e-kereskedelem 2011-es teljesítményének. Ha a kereskedők várakozásai, ahogy eddig lényegében mindig, idén is teljesülnek, akkor elmondhatjuk, hogy 2001., azaz a GKIeNET méréseinek kezdete óta az elektronikus kereskedelem forgalma mintegy százszorosára nőtt. De hol a növekedési görbe vége?

Fábián Tamás: Digitálisan kettészakad Magyarország
([origo] techbázis, 2012. június 4.)
Egyre mélyül a digitális és a társadalmi szakadék azok között, akiknek van és akiknek egyáltalán nincs internet-hozzáférése. A magyar lakosság harmada még mindig nem tud csatlakozni a világhálóhoz, többségük mélyszegénységben él. A hazai tapasztalatok szerint azonban a hátrányos helyzetű falvak lakói megragadják az internet adta lehetőségeket, sokan álláskeresésre használják.

Tóth Mihály: Kis Gergely GKIeNET interjú – 2012 E-ekereskedelem statisztika és trendek
(Netkreatív, 2012. május 25.)
Fogyasztói trendek változása - A magyarországi e-kereskedelem forgalma - Nyerő termékkörök a magyar e-kereskedelemben - Online fizetési módok - Átlagos vásárlási érték a magyarországi e-kereskedelemben - A legnépszerűbb szállítási módok a magyar e-kereskedelemben - Magyarországi online aukciós piacterek - Bónuszos, kuponos oldalak.

Dzindzisz Sztefan: A Tesco megjelenik az online piacon - a cafeteria segíti a netes kereskedelmet
(Napi Gazdaság, 2012. május 23.)
Bár a teljes magyar kereskedelem 2,4 százaléka már a világhálón zajlik, a netes vásárlások még mindig gyerekcipőben járnak hazánkban. A Napi Gazdaságnak nyilatkozó szakmabeliek felemás évről beszélnek, van, akin az új cafeteria-elemek megjelenése is segített. Hamarosan azonban a Tesco is megjelenik az online piacon, ami jelentős mértékben fellendítheti a netes kereskedelmet.

GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft: Egyre több webkosarat tol a magyar
(A GKIeNET – T-Mobile „Jelentés az internetgazdaságról” kutatása 2012 április-májusban készült több, mint 3000 webáruház megkérdezésével, 2012. május 23.)
A gazdaság kevés területén látni olyan mértékű növekedést, mint amit az internetes kereskedelem produkált 2011-ben – derül ki a GKIeNET – T-Mobile: „Jelentés az internetgazdaságról” májusban közzétett kutatásából. Az internetes vásárlás előnyei mellett a kedvezőtlen gazdasági környezet a lakosságot árérzékenyebbé teszi, és ez is kedvezően hat az internetes vásárlásra. A teljes magyarországi kiskereskedelem 2,4%-a már online módon történt.Két, a hazai kiskereskedelmi forgalom egésze szempontjából (online, offline) nehéz év után 2011-ben a forintban mért forgalom csekély mértékben, de nőtt, meghaladva a 2008. évi szintet. Ám csak az élelmiszer és az élelmiszer jellegű vegyes termékek pénzben kifejezett forgalma tudott növekedni, a nem élelmiszer termékeké még a 2005. évi szintet sem éri el.

[origo] techbázis: Három magyarból kettő már használja az internetet
([origo], 2012. május 17.)
A tiniket el se lehet csalogatni az internet elől, a fiatal felnőttek a buszmegállóban is a mobiljukat nyomkodják, a középkorúak többsége otthon leül a net elé, az időseket azonban még nem nyerték meg az internetnek. A magyarok többsége már fent van az interneten.

HVG: Így vásárlunk mi, magyarok az interneten
(HVG.hu, 2012. május 16.) 
Idén várhatóan 3 százalék lesz az online vásárlások részesedése a teljes hazai kiskereskedelemből. A legnagyobb gátat még mindig a bizalmatlanság jelenti. 

Mediainfo: Mobilról internetezők: 300 %-os megugrás egy év alatt
(Médiainfo.hu - médiások médiája, 2012. május 2.)
A Gemius már az Apple eszközökről érkező adatokat is gyűjteni tudja, így a korábbinál jóval pontosabb mérések váltak lehetővé. Óriási ütemben fejlődik a hazai mobilinternetezés. [...]
A kutatócég összeállításából kiderül, hogy az elmúlt évben a mobilnet-felhasználók száma a háromszorosára nőtt, a mobileszközzel generált oldalletöltések száma pedig 250 százalékkal ugrott meg Magyarországon. 

Népszabadság online: Alig van cég, amelyik internetes áruházat működtet - Az online költések 2015-ig a duplájára futhatnak föl
(Népszabadság online, 2012. április 25.)
A hazai kis- és középvállalkozások (kkv) lényegében egy ziccert hagynak ki, ha nem használják az internet nyújtotta lehetőségeket üzleti tevékenységük fejlesztése érdekében. Nem túl szívderítő adat, hogy az említett vállalati körhöz tartozók csupán 42 százalékának van internetes oldala, internetes áruházat pedig csupán 13 százalékuk üzemeltet –derül ki a Budapest Bank kutatásából. 

Kertész Dalma: Jön a webáruházak kora - eltűnnek a hagyományos eladók?
(HR Portál, 2012. március 12.)
Egyre többen, egyre többféle terméket vásárolunk az interneten, így hazánkban az elmúlt tíz évben százszorosára nőtt az e-kereskedelem piaca. A hagyományos boltoknál gyorsabban fejlődnek az online kereskedő óriások, melyek automatizált rendszereiknek köszönhetően nagy munkaerőt tudnak megspórolni. Hiánycikk azonban a piachoz értő speciális szakember, és gyerekcipőben jár még a szakma oktatása is. Hogy van-e félnivalójuk a hagyományos boltoknak, és mit tartogat a jövő, cikkünkből kiderül.

Mártonffy Attila: Izmosodik az internetgazdaság
(IT Business online, 2012. március 6.)
A világ bruttó hazai termékének egyre nagyobb hányadát adja az internetgazdaság. Bár arányaiban ez még mindig csak töredéke – néhány százaléka – az egésznek, de biztos növekedése reményt ad számos vállalatnak a még (költség)hatékonyabb működésre. Továbbá a cégek olyan eszközöknek kerülhetnek birtokába, amelyekkel növelhetik versenyképességüket.

Google Magyarország: A magyar internetes gazdaság kétszere a húsiparnak - McKinsey tanulmány az internet gazdasági hatásáról (blogbejegyzés + videó)
(Google Magyarország Blog, 2012. február 20.)
Magyarország internetes gazdasága a GDP nettó 3,9%-át adta 2010-ben a McKinsey friss kutatása szerint. Ez kétszerese a magyar húsiparnak. A tanulmány szerint azonban az internetben rejlő gazdasági lehetőségek nagyrészt kihasználatlanok az országban. A Magyarországot is vizsgáló kutatás a legújabb eleme a Google globális kezdeményezésének, amelyenek célja, hogy felmérje az internet gazdaságra és társadalomra gyakorolt egyre növekvő hatását.

Allegroup.hu Kft. és Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet:
A Vaterát már többen nézik, mint az Indexet

(Gazdasági Rádió, 2012. február 13.)
Egyre jobban bízunk az online fizetési módokban és a neten rendelt áruk minőségében is. A Vaterát is üzemeltető allegroup.hu Kft. és a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos reprezentatív felméréséből az is kiderül, hogy kétszer is átgondoljuk, hol vásárolunk: tavaly számottevően megnőtt az árukereső, ár-összehasonlító oldalak népszerűsége is.

NRC: Internetpenetráció riport 2011/Q3
(NRC, 2012. január 13.)
2011-ben a 15-69 éves lakosságon belül az internetpenetráció elérte a 60 százalékot. A MillwardBrown-TNS-Hoffmann Nemzeti Olvasottság Kutatás (NOK) legfrissebb, harmadik negyedéves adatai szerint a korcsoport 61 százaléka internezik legalább havi rendszerességgel, ami csaknem 4,5 millió 15 évnél idősebb internetezőt jelent, derült ki az NRC 2011 3. negyedéves Internetpenetráció riportjából. 

GKIeNET: E-kereskedelmi trendek 2011-ben
(GKIeNET, 2012. január 06.)
A magyarországi kiskereskedelemben szinte csak az internetes értékesítésben résztvevő kereskedők tudtak jelentős forgalomnövekedést realizálni 2011-ben. Pontos adatok csak a mérlegzárásokat követően állnak majd rendelkezésre, de az előzetes becslések alapján a magyarországi online kiskereskedelem 155 milliárd Ft-os forgalmat bonyolított az év során, és e mellett az online szolgáltatásértékesítés is jelentősen fejlődött. Az évet öt izgalmas trend jellemezte. 
2011 végére már ugyanannyi nő vásárolt online, mint férfi. Az online bónusz-, kuponértékesítés olyan szolgáltatásokat is eladhatóvá tett, amelyek korábban nem voltak elérhetők interneten keresztül. A vásárlói klubok robbanásszerűen tudtak növekedni, ahogy Európa más piacain is. Az online apróhirdetési piac szereplői erőteljes versenyre kényszerítették az aukciós piactereket. Mindeközben elkezdtek megjelenni a virtuális hipermarketek – derül ki a GKIeNET – T-Mobile: „Jelentés az internetgazdaságról” januárban közzétett kutatásából.

MTI: Csak az online kereskedelem nő
(Hirado.hu, 2012. január 05.)
A magyarországi kiskereskedelemben szinte csak az internetes értékesítésben résztvevő kereskedők tudtak jelentős forgalomnövekedést realizálni 2011-ben a GKIeNET - T-Mobile felmérése szerint.

Szabó M. István: "Akit bedobnak a Tékozló Homárba, az lényegében lehúzhatja a rolót"
(HVG, 2011. december 27. Interjú, Kis Gergelyel GKIeNet ügyvezető igazgatóval)
Az online kereskedelem elsősorban a több mint nyolcvanszoros árbevételt produkáló kuponos vásárlásnak köszönhetően fejlődött 2011-ben. De internetes harisnyaáruházzal éppúgy lehetett sikereket elérni, mint márkás termékek zárt fogyasztói klubokban való értékesítésével. Kis Gergelyt, az internetgazdaságot kutató GKIeNet ügyvezető igazgatóját kérdeztük a honi internetes kereskedelem elmúlt évéről.

Kis Ervin Egon: E-Kereskedelem Magyarországon
(Computerworld, 2011. szeptember 29.)
Az elektronikus kereskedelem több mint tíz éve tartó folyamatos növekedésének, a csak az autóipar múlt századi virágzásához hasonlítható prosperitásának gyökere az innováció meghatározó szerepe egy tiszta és átlátható piacon. Az e-kereskedelem minden szempontból üde oázis a fekete és szürke foltokkal tarkított, sokszorosan megtépázott gazdaság sivatagában.

Kis Ervin Egon: Bejött a papírforma - Az e-kereskedelem forgalma 2010-ben
(Kis Ervin Egon e-ker blog, 2011. augusztus 30.)
A webshopos elektronikus kereskedelem forgalma 2010-ben 133 milliárd forint volt, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom 1,8%-a. A kereskedők várakozásai szerint 2011-re 155-160 milliárd forintos forgalom prognosztizálható. 2010-ben több mint 1,2 millióan vásároltak legalább egy alkalommal az interneten.

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google 

Reader-hez Add az RSS olvasódhoz



INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
szakmai anyagok
 | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom |  Állás.
Javasolj - Használd - Oszd meg!

A bejegyzés trackback címe:

http://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr454359328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.