Az európaiak általában már vásárolnak az interneten
2008. július 22. írta: vecseilaszlo

Az európaiak általában már vásárolnak az interneten

Az európaiak általában már vásárolnak az interneten


Forrás: Cetelem Bank "Körkép 2008" tanulmánya
(részlet Az e-kereskedelem Európában c. tanulmányból)


Csak kis különbség fedezhető fel az e-fogyasztók között: nő/férfi, városi/vidéki, fiatalabb/idősebb felosztás szerint.
Nincs különösebb jellemző az országokra vagy az országok egy-egy csoportjára vonatkozólag sem. Nincs valódi határ az országok között és ha valamilyen eltérést megállapíthatunk, akkor az inkább a fogyasztási szokásokhoz vagy a felszereltséghez köthető, ami csak fejlődhet az elkövetkezendő években. Az a tény, hogy az internetes fogyasztók nem rendelkeznek semmiféle különleges jellemzővel, jelzi azt is, hogy a fogyasztásnak ezt a módját mindenki inkább sajátjának tekinti, mint bármelyik másik lehetőséget… várható, hogy az internet az elsődleges piaccá válik?

Különbségek a vizsgált országok között
Ahhoz, hogy az interneten keresztül vásárolni lehessen, a fogyasztóknak internet-hozzáférésre van szükségük. Ez egyre könnyebben és kényelmesebben megoldható Európa-szerte, mivel a háztartások felszereltsége egyre emelkedik, és a hozzáférés a különböző országokban széles sávon is általánossá válik. Jelenleg kizárólag Szerbia és Oroszország van messze az európai átlag alatt. Viszont meg kell jegyeznünk azt is, hogy a négy „vezető” ország: Belgium, Egyesült Királyság, Németország és Franciaország magasan az átlag felett van.

A különböző európai országok felszereltsége széles sávval és hagyományos kapcsolattal, otthon és a munkahelyeken

 

 

 


 

Habár az internet-hozzáférés egyre kényelmesebbé válik, bizonyos időnek el kell telnie, amíg az internethasználattól eljutunk a vásárlásig. E-vásárlónak tekintjük azokat, akik legalább egyszer vásároltak az interneten keresztül. Az európai átlag (28%) e tekintetben viszonylag magas.

Az e-vásárlók százalékos aránya a teljes lakossághoz viszonyítva

 

 

 

 

 


Világos határvonal figyelhető meg azon országok, ahol az e-kereskedelem virágzik és a többi ország között, amelyek ekereskedelme még fejlődésben van. Ezzel szemben az „átalakulás” alatt lévő országok összességét tekintve nem lehet további csoportosítást elvégezni. Nincs például elkülöníthető határvonal a keleteurópai és a nyugat-európai országok között: Portugália például messze elmarad az átlagtól, míg a Cseh Köztársaság közvetlenül Olaszország mögött helyezkedik el…

Az interneten keresztül történő vásárlás bekerült a fogyasztók szokásai közé, hiszen ma már a fogyasztók készek nagyobb összegeket elkölteni ezen a csatornán. Néhány évvel ezelőtt az ismeretlentől való félelem és az on-line módon történő fizetéshez fűződő bizonytalanság elriasztotta a fogyasztókat. Napjainkra azonban az internetes vásárlás biztosabbá vált. A teljes lakosságra vonatkozó százalékos mutatók ebből a szempontból
sokatmondóak: kevésbé biztosak azok, akik úgy gondolják, hogy hajlandóak lennének az interneten vásárolni, mint azok, akik már valóban vásároltak is, de összességében ez a két csoport nem áll annyira távol egymástól (kivéve Oroszország és Portugália azok az országok, ahol jelenleg is vannak problémák az on-line fizetés biztonságával kapcsolatban). Ez azt jelenti, hogy összességében azok is, akik még eddig sohasem vásároltak interneten, készek elkölteni nagyobb összeget a hálón. Ebből tehát arra következtethetünk, hogy az interneten keresztül történő vásárlás ténye nem gátolja őket!

Fogyasztók aránya, akik készek elkölteni több, mint 1000 eurót az interneten keresztül
(egy vásárlás alkalmával)

 

 

 

 

 

 

folyt. köv holnap reggel!

A Cetelem Bank "Körkép 2008" színvonalas prezentációja letölthető innen.
A Cetelem Bank "Körkép 2008" tanulmányának háttéranyagai letölthetők innen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr61572476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása