Az e-kereskedelem Európában
2008. július 21. írta: vecseilaszlo

Az e-kereskedelem Európában

Az e-kereskedelem Európában


Forrás: Cetelem Bank "Körkép 2008" tanulmánya
(részlet Az e-kereskedelem Európában c. tanulmányból)



Az e-kereskedelem, amely először csupán divatos jelenség volt, és legalább annyira övezte a kíváncsiság, mint az óvatosság, hihetetlen gyorsasággal terjed a nagyvilágban.

Az internet kezdetben a kommunikáció eszköze volt (főleg elektronikus levelezésre szolgált), ezt követően viszont egy valódi információs eszközzé alakult át: információkat szerezni a világhálón az emberek többségének rutinmunka akár a munkahelyen, akár személyes célból. A fejlődés következő állomása, hogy az internet a javak elosztásának forrása lesz: Japánhoz és az Egyesült Államokhoz hasonlóan az interneten keresztül történő vásárlás teljesen természetessé válik, és Európában is valódi tömegfogyasztási eszköz lesz. Ennek következtében szükségletté válik Európában is a weben keresztül történő fogyasztás.

Kik az európai e-fogyasztók? Hogyan fogyasztanak, mit fogyasztanak?
Megállapíthatjuk, hogy a használat egyszerűsége és a könnyű hozzáférés - mivel egyre jobban elterjed – az internetet új tömegfogyasztási eszközzé teszi. Az indokok egyszerűek: a világháló korábban soha nem ismert információforrás, amely lehetővé teszi a fogyasztók számára minél több információ beszerzését a megvásárolni kívánt termékről, ezáltal jobbat és többet fogyaszthatnak, és mindezt élvezettel.
Ezt a rövid kitekintést néhány előrejelzéssel zárjuk: ez a túlzott rajongás Európában az e-kereskedelem iránt még messze nem fejeződött be!

Az európaiak egyre többet szörföznek a neten
Szerte Európában a statisztikák azt mutatják, hogy az internetezéssel eltöltött idő más médiához viszonyítva emelkedik (televízió, rádió, újságolvasás…). Fontos szerepet játszik ebben a rohamos fejlődésben az, hogy az internet-hozzáférés egyre egyszerűbbé válik, és az ehhez szükséges eszközök is egyre általánosabbak.
Egy Nyugat-Európában végzett EIAA (European Interactive Advertising Association) felmérés szerint egy személy hetente 2004-ben 9 órát, 2007-ben viszont 12,5 órát töltött a neten. E felmérés előrejelzései szerint 2010-re ez a szám átlagban el fogja érni a heti 15 órát.

Az európaiak egyre több idő töltenek az interneten

 

 

 

 

 

 

 

Az Egyesült Királyságban – ez az az ország, ahol a legtöbb időt töltik az emberek az interneten - a hálón eltöltött idő már meghaladta a tévénézésre fordított időt. Azok a növekedési előrejelzések, amelyek a weben eltöltött időre vonatkoznak, arra engednek következtetni, hogy az interneten keresztül történő fogyasztás még erőteljesebben fog emelkedni.
Az on-line hirdetésekre fordított kiadások egyébként erősen megnövekedtek az elmúlt években szerte Európában. Ez azt mutatja, hogy a vállalkozók érzik, ez a fogyasztási eszköz gyors fejlődésen fog keresztül menni az elkövetkező években, és ezért már most keresik a helyüket a világhálón. Megállapíthatjuk, hogy az internetes
vásárlás bizonyos európai fogyasztók számára már igen gyakran használatos eszköz.

Az európai fogyasztók, akik már tömegesen vásárolnak a hálón
2006 második félévében Nyugat-Európában az internethasználók 78%-a vásárolt a hálón. Az Egyesült Királyságban az internetezők 89%-a vásárolt interneten keresztül ugyanebben az időszakban. Az európai on-line eladások üzleti forgalmának 70%-a az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Belgiumban zajlott.

Az internetes értékesítés emelkedése a két úttörő országban: az Egyesült Királyságban és Németországban

 

 

 




Németországban az internetezők száma másfélszer több, mint a briteknél, de az üzleti forgalom mégis kevesebb. A németek körében még nem annyira jellemző a nagy összegű interneten keresztül történő vásárlás. Bár a német fogyasztók kevésbé használják ki az e-kereskedelmet, mint a britek, a weben keresztül történő értékesítés forgalma már Németországban sem hanyagolható el sem összegszerűségében, sem fejlődését tekintve.

Az idők változásának bizonyítéka, hogy a Télapó is a neten vásárol!
Egy másik statisztika, az interneten keresztül történő eladások a karácsonyi időszakban, biztosan sokak érdeklődését felkelti majd. A „hagyományos” kereskedelemben a december hónap olyan, mintha két hónap lenne, a karácsonyi bevásárlások fellendítik a háztartások fogyasztását. 2006-ban az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Németországban az online eladások is majdnem megkétszereződtek december hónapban. A fogyasztási szokások megváltozásának bizonyítéka az a tény, hogy az interneten keresztül történő forgalom ugrásszerűen megnőtt ebben az időszakban: a fogyasztók számára az interneten történő vásárlás általános módszerré vált, ami kiegészíti a többi fogyasztási módot.

Interneten keresztül történő vásárlás üzleti forgalmának emelkedése a karácsonyi időszak alatt a hagyományos kereskedelemmel azonos szerkezetben

 

 

 

 

 



 

 

 

 

folyt. köv holnap reggel!

A Cetelem Bank "Körkép 2008" színvonalas prezentációja letölthető innen.
A Cetelem Bank "Körkép 2008" tanulmányának háttéranyagai letölthetők innen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr80572456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása