Internetes forgalmazás: jelen és jövő
2008. május 16. írta: vecseilaszlo

Internetes forgalmazás: jelen és jövő

Internetes forgalmazás: jelen és jövő

Bár a magyar internetezők hatvan százaléka - több mint másfélmillió ember - rendelt eddig terméket vagy szolgáltatást az interneten, a rendszeresen vásárlók aránya csupán hét százalék körül jár. Célcsoportjuk szűkössége miatt az e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásoknak jól kell ismerniük az internetezők szokásait, igényeit.

Az NRC és a TNS piackutató intézet felmérése alapján az internetezők kilencvenhárom százaléka tájékozódik vásárlás előtt a weben, rendeléssel azonban lényegesen kevesebb fogyasztó (kb. az internetezők hatvan százaléka) próbálkozott. Az webes fizetést kipróbálók aránya még ennél is kisebb: a netezőknek mindössze tizenöt százaléka egyenlítette már ki a számláját online módon.

Fogyasztói szokások a weben
A Corvinus Egyetem E-business Kutatóközpontja fókuszcsoport-kutatás segítségével összefoglalta az internetes vásárlást, valamint az online fizetést ösztönző és hátráltató tényezőket. Vizsgálatuk során a húsz-huszonöt éves "egyetemisták", valamint a harminc-negyven éves "menedzserek" csoportjának online vásárlási szokásait mérték föl. A két csoport tagjai ismerik, és rendszeresen használják az internetet, ráadásul abba a két korosztályba tartoznak, amelyeknek legerősebb a webes jelenléte.

Az összes megkérdezett egyetemista kipróbálta már a netes vásárlást, a rendszeres rendelés azonban erre a csoportra nem jellemző: a legtöbben eddig csupán könyvet, CD-t és repülőjegyet vásároltak, illetve szállást foglaltak a háló segítségével. Az utóbbi két szolgáltatás esetén a webes vásárlás oka elsősorban az ügyintézés egyszerűsége volt. Az online fizetés nem igazán jellemző erre a korosztályra: többségük nem rendelkezik interneten használható bankkártyával, és nem is szívesen fizetne a weben. Az egyetemisták a világhálót elsősorban vásárlás előtti tájékozódásra használják, leginkább árösszehasonlító szájtokat böngésznek. A házhozszállítást gyakran - főként ha nem jelölhetik ki a kézbesítés időpontját - nem veszik igénybe és inkább személyesen veszik át a terméket. Az internetes vásárlás számukra kiegészítő jellegű: azt a terméket illetve szolgáltatást szerzik be a weben, amelyet így olcsóbban vehetnek meg, illetve körülményes vagy lehetetlen volna boltban megvásárolni (pl. ritka könyv, repülőjegy).

A menedzserek csoportjában hasonló eredmények születtek: ők is csupán alkalmanként rendelnek a weben egyszerűbben beszerezhető termékeket (könyvet, CD-t, szoftvert, előfizetést, repülőjegyet, szállást). A menedzserek is fontosnak tartják a vásárlás előtti tájékozódást: leginkább a termékjellemzőknek és az árkedvezményeknek néznek utána. A rendelés során számukra fő szempont az egyszerűség és a kényelem. Amennyiben a vásárlás folyamata világos és átlátható, valamint megfelelő mennyiségű és minőségű információ található az oldalon, szívesen választják a webes rendelést, sőt, az online fizetés lehetőségétől sem idegenkednek. A házhozszállítás azonban - az egyetemisták csoportjához hasonlóan - a menedzserek között sem népszerű ... >>

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr97472865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása